Anvelopele marcate M+S sunt anvelope de iarna?

Anvelopele care prezinta marcajul M+S pe partea laterala sunt anvelope de iarna? Nu neaparat! Acest marcaj este utilizat si pe anvelopele pentru masini 4X4 si pentru anvelope all season.

anvelope-iarna-ms

Marcajul M+S (inseamna Mud & Snow) si face refierire la faptul ca anvelopele au fost testate pe noroi si pe zapada, insa acest lucru nu le face neaparat anvelope de iarna. Toate anvelopele de iarna trebuie sa aiba aceasta inscriptie dar reciproca nu este valabila: anvelopele pe care este prezent marcajul M+S nu sunt anvelope de iarna.

Pentru a fi catalogate ca fiind anvelope iarna, pe langa marcajul M+S, anvelopele trebuie sa contina si o pictograma cu un flug de zapada si o creasta de munte.

4 Replies to “Anvelopele marcate M+S sunt anvelope de iarna?”

  1. Legal pe flancurile pneurilor pentru zapada trebuie sa fie aplicate literele M+S
    sau alternativele M&S ori M.S . Simbolul fulg de nea intr-o forma de creasta de munte, este numai o recomandare ERTRO si nu reprezinta o obligativitate. De fapt toate recomandarile ERTRO, ETRMA, TRA etc. sunt numai recomandari si nu au putere de lege. Consider ca, orice recomandare este numai recomandare si nu o obligativitate. Deci anvelopele care au marcajele M+S, M&S, M.S sunt perfect legale. Orice alte simboluri, care nu fac parte dintre inscrisurile omologarii legale, reprezinta numai desene si podoabe de marketing, care pot fi intalnite din abundenta, mai ales pe flancurile anvelopelor destinate autoturismelor.

  2. Pardon, am uitat sa raspund la intrebare
    „Anvelopele marcate M+S sunt anvelope de iarna”?
    Raspuns:
    Nu, anvelopele marcate M+S sunt „pneuri pentru zapada”. ( definitia Directivei CEE 92/23 din 31 martie 1992, definitie pe care folosesc toate statele Uniunii Europene in care exista legi privind obligativitatea folosirii acestor tipuri de anvelope).
    Diferenta e mare intre expresiile „anvelope de iarna” si „pneuri pentru zapada”.
    Tehnic, exista doua tipuri de anvelope si anume: anvelope normale sau de strada, care sunt concepute, proiectate si construite pentru suprafete tari, cum sunt asfaltul, betonul etc. si ” anvelope cu profil special M+S” care sunt concepute, proiectate si construite sa aiba un comportament mai bun decat pneurile normale, pe suprafetele deformabile, cum sunt noroiul, zapada etc.In literatura tehnica de specialitate nu se pot intalni terminologiile „anvelope de iarna, anvelope de vara, anvelope pentru toate anotimpurile” etc. ci denumirile mai sus amintite, dar nici in Directiva UE 92/23/92 dupa care s-a adoptat O.G.5 din 2011.
    Cu stima si respect

  3. Final…am voie sa merg iarna cu cauciucuri m+s ,cumparate odata cu duster 4/4,s-au nu???? Ce tot le bolmojîm atîta co fi ,ca no fi ,ca merge,ca nu…!!! Sa dea un raspuns un om care cunoaste sigur,eventual cinema de la circulatie,ca mai sînt baieti buni…..

    1. Buna ziua dl Baciu,

      Legal, aveti voie sa mergeti cu anvelope ce sunt marcate cu M+S in timpul iernii. Ele pot fi folosite in timpul iernii, au marcajul necesar, insa anumite profile nu ofera o performanta ridicata in timpul sezonului rece. Daca circulati prin zone acoperite cu zapada abundenta, e recomandat sa cautati anvelope care au si marcajul 3PMSF si fulgul.

      Prin urmare, concluzia e urmatoarea:

      – legal puteti circula iarna cu M+S. sunteti complet asigurat
      – pentru performante ridicate in timpul iernii, cautati si marcajul 3PMSF si fulgul de nea pe anvelopa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei din imagine: *