Anvelope de iarna VS anvelope all season

Publicatia americana Popular Mechanics a realizat un test comarativ pentru a gasi diferentele intre utilizarea pe timp de iarna a anvelopelor destinate acestui sezon si utilizarea anvelopelor all season. Testul a constat in utilizarea a doua automobile identice – una echipata cu anvelope de iarna iar cealalata cu anvelope all season, studiindu-se franarea, accelerarea si manevrabilitatea pe carosabil acoperit cu zapada. In plus testul a fost repetat utilizand, atat doua roti motrice, cat si tractiunea integrala. Vehiculele utilizate au fost Chevrolet Equinox, pe care au fost montate anvelope Goodyear Ultra Grip Ice (de iarna) si anvelope Goodyear Integrity (all season), avand dimensiunea 235/65R17.

Diferenta dintre anvelope de iarna si cele mixte consta, in principal, in compozitia cauciucului din care sunt acestea fabricate, astfel, anvelopele de iarna raman mai flexibile si au un plus de aderenta in momentul in care temperatura este scazuta, in comparatie cu anvelopele mixte care sunt concepute ca un compromis, pentru a putea fi folosite atat iarna cat si pe perioada sezonului cald, insa nu au performante remarcabile in niciun anotimp.

In cadrul testului, franarea de la 100km/h (60mph) pana la oprirea competa a inregistrat valori diferite pentru cele doua tipuri de anvelope. Anvelopele de iarna au reusit sa opreasca masina in 111 metri (366 feet), iar cele all season au avut nevoie de 118 metri (387 feet).

In cazul acceleratiei de la 0 la 100km/h, vehiculul echipat cu anvelope de iarna a realizat o performanta superioara, iar acest fapt este completat de faptul ca pilotii de test au remarcat o stabilitate mult mai buna oferita de acest tip de anvelope. In plus, tractiounea integrala a oferit un avantaj considerabil in acest caz.

Testul de manevrabilitate a oferit un rezultat surprinzator: masina cu doua roti motricez(FWD) echipata cu anvelope de iarna a inregistrat rezultate mai bune decat cea cu tractiune integrala echipata cu anvelope all season, lucru care dovedeste fapul ca pe zapada, este mai efcienta utilizarea anvelopelor de iarna. Astfel, rularea intr-un cerc cu raza de 85 metri (280 feet) s-a realizat cel mai rapid cu masina echipata cu anvelope de iarna si tractiune integrala.

Ultima proba din test a constat in masurarea timpului necesar pentru urcarea unei rampe acoperite cu zapada si avand o inclinatie de 10 grade. Aici tractiunea integrala a jucat un rol important, iar anvelopele de iarna i-au oferit un avantaj importnat.

In concluzie se poate spune ca anvelopele de iarna sunt net superioare celor all season in ceea ce priveste performantele masinii pe carosabil acoperit cu zapada. In plus, anvelopele de iarna au ajutat masina cu tractiune fata in viraje oferind aderenta si manevrabilitate superioara celei 4X4 echipata cu anvelope mixte.

Consultati acum oferta completa AnveloSHOP pentru: anvelope iarna si anvelope all season

2 Replies to “Anvelope de iarna VS anvelope all season”

  1. 23 sep 2017, 15:26
    0
    Toate comparatiile intre anvelopele pentru toate sezoanele si cele dedicate (vara iarna) se fac in conditii care favorizeaza anvelopa dedicata. Este evident ca una de iarna va fi mai buna la minus 10 grade cu zapada cat casa sau una de vara la plus 40 de grada. DAR:
    1. Ce faci cand dimineata ai 2-3 grade iar la amiaza cand vii de la serviciu ai 15-20? Pleci cu cele de iarna si te intorci cu cele de vara (eventual pleci pe zapada si te intorci pe un amestec de apa si zapada)? Cele pentru toate sezoanele vor raspunde mult mai bine. Iar daca va ganditi bine vedeti ca media temperaturilor in RO in lunile de iarna variaza intre 0 si minus 5 grade a se vedea: https://www.meteoblue.com/ro/vreme/prognoza/modelclimate/ia%C8%99i_rom%C3%A2nia_675810 observati MEDII MAXIME zilnice si MEDII minime zilnice in lunile de vara si iarna ……
    2. Faceti o comparatie anvelope de marca Goodyear4seasson, CrossClimate noi (nu exagerat de tocite) cu niste NoName si / sau resapate sau tocite pana aproape de limita dedicate (de iarna / vara) eventual in conditiile de la punctul 1(acest aspect nu este neglijabil, din martie pana in mai, din septembrie pana in noiembrie cam acestea sunt conditiile in RO, nici pentru anvelope de vara nici pentru cele de iarna.)
    3 Cu banii pe un set de anvelope pentru toate sezoanele de cea mai buna calitate as vrea sa stiu ce fel de pneuri iti poti lua de vara + iarna + cheltuieli de schimbare a pneurilor de doua ori pe an + timpul alocat de schimbare a acestora pentru ati oferi ce? A se vedea punctul 1.
    Concluzie: Daca nu stai la munte, avand in vedere evolutia sezoniera a temperaturilor, chiar si fara a lua in calcul costurile, varianta de pneuri toate sezoanele, de cea mai buna calitate si fara a le toci pana la semn este cea mai buna solutie.
    PS:parcurg sub 5 mii km pe an si conduc o masina de clasa mica – pentru care sunt si recomandate anvelopele pentru toate sezoanele.

    1. Buna ziua,

      Testele sunt facute de publicatii independente care nu au niciun motiv sa favorizeze un profil sau altul. Anvelopele se testeaza in diferitii conditii, asemenatoare cu cele folosirii unei anvelope zi cu zi.

      Diferenta atat de mare de temperatura nu este, de la -2,3 grade la plus 20. Diferentele de temperatura sunt, in medie, intre 5-10 grade maximum iar recomandarea este de a schimba anvelopele atunci cand temperatura medie ambientala (adica o medie intre dimineata si ziua) este sub 7 grade. Anvelopele de iarna se comporta mai bine in timpul sezonului rece pentru ca au un compus de siliciu in plus fata de cele de vara, iar profilele all season mixeaza pe folosirea anvelopelor vara, prin urmare cauciucul lor tinde sa se intareasca iarna.

      Trebuie sa tineti cont ca anvelopele all season se uzeaza mult mai intens, datorita folosirii lor pe toata perioada anului, prin urmare veti fi nevoit sa cumparati mai des cauciucuri, iar asta implica costuri janta+dejantat si achizitionare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei din imagine: *