Test 2015 la anvelope vara cu dimensiunea 215/65R16 (Auto Bild Allrad)

anvelope vara:
AnveloSHOP
Version:
2015

Reviewed by:
Rating:
5
On 2015/04/03
Last modified:2015/11/04

Summary:

In aceasta primavara, specialistii de la Auto Bild au testat anvelope de vara pentru dimensiunea 215/65R16, comparand anvelope premium cu anvelope care apartin unor branduri de buget mai putin cunoscute. Testul a fost efectuat in San Angelo (Texas, SUA), unde in aceasta perioada temperaturile sunt destul de ridicate. Producatorii americani au luat parte, de asemenea, la test. Unul dintre ei – Goodyear – are o traditie si o istorie lunga, care dateaza din 1898. Firestone, de asemenea, cu doar doi ani mai tanar, a devenit in 1988 proprietatea gigantului japonez Bridgestone. Brandul Cooper, infiintat in 1926, a fost deasemenea prezent. Japonia a fost reprezentata de marca Falken – un brand relativ tanar, lansat in 1983). Hankook, infiintata in 1941, reprezinta cu onoare industria coreeana de anvelope. Din Europa au participat anvelope Dunlop,  Pirelli si Continental, alaturi de Nokian, Vredestein si Sonar.

test anvelope vara 2015 pentru dimensiunea 215/65R16

 

Anvelope testate:

Asa cum era de asteptat, anvelopele Sonar au demonstrat rezultate dezastruoase la franarea pe suprafete umede, o diferenta de 16,3 metri in plus fata de anvelopele Continental. Surpriza a fost ca anvelopele Sonar au obtinut un rezultat foarte bun la testul de acvaplanare.

 

REZULTATELE TESTULUI

 

anvelope 215/65R16

 

Tractiune pe iarba

Cum iarba este intr-adevar un dusman al anvelopelor rutiere, la acest test rezultatele nu fost spectaculoase.

 

 

 

 

anvelope vara 215/65r16

 

Tractiune pe nisip

Pe drum cu nisip anvelopele demonstreaza mereu rezultate bune, iar acest test nu a facut exceptie. Din nou, diferentele au fost destul de vizibile.

 

 

 

 

test anvelope de vara

 

Tractiune pe pietris

La acest test, anvelopa a trebuit sa ofere tractiune pe drum acoperit cu pietre de toate dimensiunile. Diferentele au fost semnificative, dar nu la fel ca in cazul testului pe suprafete acoperite de iarba.

 

 

 

 

forta de tractiune

Forta de tractiune in noroi

Anvelope rutiere nu sunt destinate pentru a merge prin noroi, astfel incat acestea sunt in masura sa ofere doar un nivel scazut de tractiune in aceste conditii. Anvelopele testate au avut rezultate foarte diferite, cele mai bune fiind anvelope Continental, Firestone si Dunlop.

 

 

 

 

rezistenta la acvaplanare

(pierdere de viteză de aderență, km / h)

 

 

Rezistenta la acvaplanare longitudinal

Anvelopele care au facut fata cel mai bine acestui test au fost Dunlop, Vredestein, Cooper si Nokian, dar, de fapt toate anvelopele s-au comportat bine. Falken poate fi considerat acceptabil.

 

 

.

 

manevrabilitate anvelope

Manipularea pe suprafețe umede (viteza medie în km / h)

 

 

Manevrabilitate pe suprafete umede

Anvelope Cooper, montate pe puntea fata VW Tiguan, au obtinut cel mai slab rezultat, primele sapte modele putand fi manevrate cu mai multa usurinta.

 

 

 

 

 

manevrabilitate anvelope pe uscat

Manipularea pe suprafețe uscate (viteza medie în km / h)

 

Manevrabilitate pe suprafete uscate

La acest test, cel mai important lucru este agilitatea si precizia. Toate aceste modele de anvelope au avut rezultate aproape identice. Cooper este considerabil mai lent decat restul anvelopelor.

 

 

 

 

 

franare pe umed

(frânare distanta de la 100 kmh, m)

 

Caracteristicile de franare pe suprafete umede

In acest test, diferenta intre distantele de franare a fost foarte mare, o distanta de peste 16 metri intre primul si ultimul loc este cu adevarat un rezultat care face diferenta intre anvelope.

 

 

 

 

 

test anvelope vara oprire pe teren uscat

(distanța de oprire de la 100 km / h m)

 

 

Oprire uscat

Diferentele de oprire pe uscate au fost mai mici, dar destul de vizibile. Cele mai eficiente au fost anvelopele Dunlop.

 

 

 

 

Zgomot

Nici una dintre anvelope nu au emis intr-adevar un zgomot puternic, cele mai silentioase au fost anvelopele Hankook.


REZULTATE FINALE:

  1. Goodyear EfficientGrip SUVexceptional
  2. Nokian Line SUV – exceptional
  3. Pirelli Scorpion Verderecomandat
  4. Continental CrossContact UHP recomandat
  5. Dunlop Sport BluResponsebun
  6. Vredestein Sportrac 5satisfacator
  7. Falken Ziex ZE914 EcoRunsatisfacator
  8. Firestone Destination HPsatisfacator
  9. Hankook Dynapro HP2satisfacator
  10. Sonar Conqueror SX-9 – nerecomandat
  11. Cooper Zeon XSTA – nerecomandat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


8 + 7 =