Test 2015 la anvelope de vara cu dimensiunea 265/70R17 (Overland Journal)

test anvelope, anvelope vara:
AnveloSHOP
Version:
2015

Reviewed by:
Rating:
5
On 2015/04/22
Last modified:2015/11/04

Summary:

Revista americana Overland Journal(JO) a testat șapte anvelope din clasa de teren A / T cu dimensiunile 265/70R17 pe mai multe tipuri de suprafete de drum.

Anvelope 265/70R17 testate:

anvelope off road

Profilul benzii de rulare

Lumea anvelopelor de teren din ultimii ani, se confruntă cu o perioadă de renaștere. Utilizarea de proiectare asistată de calculator (CAD), analiza cu element finit (FEA) și noi compuși de cauciuc au condus la un progres exponențial. Profilul benzii de rulare este un efect foarte important asupra forței motrice. Volumul crescut de goluri ajuta in primul rand la cresterea aderentei pe suprafata carosabila la contactul cu noroi, zăpadă sau apă. Forma de blocuri și caneluri dintre ele ajuta anvelopele sa mențina traiectoria în noroi și zăpadă. Unghiul de înclinare a „piciorușelor”  ajută la respingerea pietrelor și reduc riscul de leziuni.

Lamelele – reprezinta o fantă subțire pe suprafața blocurilor benzii de rulare. Acestea imbunătățesc în mod semnificativ tracțiunea pe un carosabil umed, zapada si gheata.

Aderența (adeziune chimică)

Adeziunea apare la contactul dintre banda de rulare cu suprafața drumului. Aderenta este deosebit de puternică pe uscat, dar scade repede o data cu apariția de apă, atât lichida și inghetata. Compusul de cauciuc,  este un amestec de cauciuc natural și / sau sintetic, negru de fum, siliciu, sulf și alte materiale de umplutură care au un impact enorm asupra nivelului de prindere. De exemplu, în timpul cursei pe stânca netedă aderenaă depinde de modul în care anvelopele se „lipesc” de suprafața carosabila. Același lucru este valabil si pentru asfalt unde o aderență mare îmbunătățește tracțiunea în timpul virajelor, frânare și accelerare.

În acest sens, producătorii au reusit sa imbunatateasca proprietățile amestecului de cauciuc-carbon-siliciu, folosind compusi de înaltă performanță. Falken, de exemplu, bazat pe anii de experienta in curse, atunci când a creat WildPeak lui A / T, a obtinut rezultatele cu adevărat impresionante.

Deformarea

Deformarea carcasei anvelopei și a benzii de rulare îmbunătățesc semnificativ tracțiunea, deoarece permite anvelopelor să se adapteze dupa obsacolele intalnite cum ar fi pietre, margini de pietre, santuri si radacini de copaci. Pata de contact crește, îmbunătățind astfel prinderea mecanică si chimica, și este foarte important atunci când te duci pe o suprafață neomogenă. Evident, deformarea este unul dintre avantajele de reducere a presiunii în anvelopeUn factor important este și deformabilitatea blocurilor, care este influențată de rigiditatea și de proiectarea compoziției de cauciuc a elementelor benzii de rulare. În cazul în care anvelopa intalneste un obstacol, cum ar fi blocuri de piatra, acesta se poate indoi, muta și parțial „apuca” marginile pietrei. 

anvelope-off-road-3

Centralizare mecanica

Există două tipuri de ambreiaj mecanic – micro și macro. Macro – este interacțiunea dintre blocurile benzii de rulare și suprafața drumului. Blocurile se „agață” de obstacole si ajuta masina sa treaca obstacolul. Acest lucru poate fi comparat cu modul în care urcă un alpinist, agățându-si degetele de mici fisuri în stâncă. Micro – e generata de devierea compoziției de cauciuc, nu mai puțin importantă. Aceasta poate fi descrisă ca fiind capacitatea de a „ștampilă”/ lasa urma  în sine, la micro-rugozitatea acoperirii.

Răspuns de direcție

Anvelopele trebuie să răspundă rapid și direct la mecanismul de direcție, iar dacă răspunsul este întârziat, acesta va fi un factor negativ. Sensibilitatea în poziția centrală este de asemenea importanta, dar numai în ceea ce privește menținerea direcției de mers în timpul deplasării în linie dreaptă.

Controlabilitatea

Flexibilitatea este un factor cheie în testele efectuate și a fost descrisa de nenumărate ori. Traiectoria reprezinta capacitatea de a urma linia selectată la un anumit nivel al rotirii volanului. Există, de asemenea, raportul de aderența al anvelopelor de pe axele față și spate. Dezechilibrul normal în această privință poate fi exprimată ca o bună aderență a anvelopelor față (traiectorie de retenție). În plus, în timpul coliziunii cu mici umflaturi (un exemplu foarte bun – umflaturi ondulate pe drumuri de pământ și pietriș), masina se poate inclina. Pentru a evita acest lucru, anvelopele trebuie să aibă adeziunea și pliabilitatea necesara. Predictibilitatea este unul dintre cei mai importanți parametri, deoarece permite șoferului sa fie sigur ca anvelopele se vor comporta asa cum se asteapta. 

Ce a fost luat in considerare in test

Cele mai bune anvelope testate s-au dovedit a fi anvelopele de teren moderne care sunt foarte eficiente în toate condițiile. Testele s-au efectuat pe doua autovehicule Jeep Wrangler JK identice cu 4 usi si jante de 17 inch, in  Yavapai statul Arizona (SUA).

anvelope-off-road

Selecția de anvelope

Pentru acest test au fost selectate șapte anvelope populare de teren de la companii producatoare bine-cunoscute. Toate anvelopele testate au avut dimensiunea 265/70 R17 si indice de sarcina E.

TESTE pe asfalt

FranareaMașina a fost oprită de la viteza de 100 km / h, ABS inclus.  S-a luat in considerare distanța dintre punctul în care conducătorul auto a apasat frânele  și locul în care vehiculul este complet oprit.

Pistă circulară. Obstacolele au fost plasate în jurul perimetrului pistei de 30 de metri. Sistemele de asistență a șoferului au fost deconectate, iar pilotul a încercat cât mai repede posibil sa conduca in jurul obstacolelor. 

Pornirea pe o suprafață umedă. Masina a fost condusa într-un viraj de 90 de grade la o viteză de aproximativ 72 km / h. 

Confort. Pe aceeasi portiune de autostrada s-au inregistrat nivelul de zgomot, vibrațiile și duritate anvelopelor.

BFGoodrich All Terrain T / A KO

BFGoodrich este un brand preferat de fanii off-road, cel putin in ultimele patru decenii. Anvelope All-Terrain T / A au fost prezentate la sfârșitul anului 1970, și în acest timp au obtinut numeroase premii in curse in  deșert. Cu toate acestea, deși fiabilitatea ramane, tehnologia continuă să evolueze, iar acum acest model clasic se retrage. Pe piața exista deja noul model BFGoodrich All-Terrain T / A HC2 , model care nu a fost disponibil la timp pentru teste.

anvelope-bf-goodrichAsfalt

Pe autostrada, anvelopele BFGoodrich au fost rigide și zgomotoase. BFGoodrich au obtinut rezultate acceptabile la frânare. Cu toate acestea, la capitolul prindere laterala aceste anvelope au fost mai lente decat celelalte. Pe o pistă circulară, rezultatul a fost unul dintre cele mai grave, precum și forța laterală a fost 0,67 g. Pe carosabilul umed, viteza și controlul sunt chiar mai mici, astfel încât aceste anvelope sunt pe ultimul loc în acest test.

anvelope-bf-goodrich-2

Teren accidentat

La suprafața solului BFGoodrich are, de asemenea, probleme serioase. Anvelopele sunt foarte lente pentru a răspunde la direcție și au nevoie de o mulțime de efort pe volan pentru a porni schimbarea de mișcare. Prinderea laterală pe pista ovala a obtinut un rezultat slab.

DICK Cepek FUN Country

anvelope-dick-cepek-fun-country

Asfalt

Dick Cepek s-au comportat bine la testele de mare viteză pe asfalt, ceea ce a fost surprinzator având în vedere designul lor agresiv. Necesita un efort destul de mare din partea soferului pentru a corecta si schimba directia de mers. În proba de stabilitate la frânare și ușurința de operare au obtinut cele mai slabe rezultate. Pe autostrada anvelopele Dick Cepek au fost cele mai zgomotoase și dure.

anvelope dick-cepek-

Teren accidentat

Pe o pistă ovală Dick Cepek se comportă la fel ca și pe asfalt. Acestea sunt destul de imprevizibile, iar conducătorul auto este obligat sa ajusteze aproape în mod constant direcția de mișcare. 

anvelope-dick-cepek-fun-country---3

Falken WILDPEAK A / T

Deși Falken a intrat recent în segmentul All-Terrain, compania are o experiență bogată în domeniul producției de anvelope pentru raliu si curse de circuit, astfel încât anvelopele lor au arătat în acest test că mai mulți parametri sunt cei mai buni in clasa sa.

anvelope falken-wildpeak-at

Asfalt

Pe autostrada, anvelopele Falken ofera o plimbare foarte buna. Aceste anvelope au obtinut cel mai bun timp în slalom, dar după câteva curse, din cauza variației foarte mare, rezultatele incep sa devina ingrijoratoare cu privire la predictibilitatea lor. Forța laterala pe o pistă circulară a fost medie, în primul rând datorită aderenței mici. Anvelopele Falken de asemenea, se comporta bine in situatia manevrelor de urgență.

anvelope falken-wildpeak-at-2

Teren accidentat

Pe teren accidentat, aceste anvelope s-au comportat bine. Pe drum acoperit de noroi Falken s-a comporta liniar și previzibil, devenind unul dintre cele mai bune din punct de vedere al nivelului general de prindere. În același timp, la cele mai mari viteze a fost marcată o tendință de supravirare.

anvelope falken-wildpeak-at-3

GENERAL grabber AT2

anvelope-general-at

Asfalt

Pe autostrada anvelopele de la General au aratat o performanta medie, iar zgomotul este destul de crescut. Dar, pe pista, în cazul în care cea mai mare este nevoia de viteză și ambreiaj, anvelopele General au făcut o impresie foarte bună. Aceste anvelope au obtinut locul doi la proba pe o pistă circulară. Aderență pe teren umed este relativ redusă iar distanța de frânare a fost cea mai lunga din test.

anvelope-general-at-2

Teren accidentat

Anvelopele General au fost laudate pentru răspunsul precis la dirt track. Grip pe axele față și spate sunt foarte echilibrate, astfel încât conducătorul auto nu se așteapta la surprize. Anvelopa răspunde rapid la direcție și arată puțina supravirare când pedala de accelerație este eliberată. 

anvelope-general-at-3

GOODYEAR WRANGLER toate tipurile de teren ADVENTURE

Goodyear produce anvelope de înaltă performanță, iar compania a început recent să pună un accent deosebit pe puterea lor. Tehnologia Armor Silent a castigat o reputație mare în rândul fanilor de vehicule off-road. Anvelopele Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure au fost selectate pentru a testa designul lor universal, special proiectat si adaptat pentru camionete.

anvelope goodyear-wrangler

Asfalt

Pe autostrada, Goodyear s-a prezentat destul de liniștit. Rezultatele testului cu privire la eficacitatea de frânare, au fost excelente. Anvelopele Goodyear au dat dovada de o excelenta stabilitate direcțională și au obtinut locul al doilea în ceea ce privește lungimea distanței de frânare.

anvelope goodyear-wrangler-2

Teren accidentat

Dacă pe asfalt Goodyear a arătat un rezultat foarte bun, pe o suprafata cu noroi rezultatele au fost cele mai slabe din test.

anvelope goodyear-wrangler-3

TOYO OPEN Country AT II

În 1966 Toyo devenit prima companie de anvelope japoneză ce deschide un birou in Statele Unite. Deși inițial compania se specializează în principal în anvelope de pasageri, gama  Open Country lansata in 2003 le-a permis să câștige un punct de sprijin ferm în segmentul de anvelope pentru SUV-uri. Popularitatea Toyo a crescut rapid, mai ales după cursele din deșert, în cazul în care compania are mulți ani de colaborare cu Robby Gordon.

anvelope-toyo-open-country

Asfalt

Pe autostrada anvelopele Toyo au dat dovada de cel mai mic nivel de zgomot și vibrații, care a fost făcut posibil datorită designului benzii de rulare multifuncțional și a noilor tehnologii pentru zgomot. Toyo a impresionat, de asemenea, prin rezultatul cel mai bun la franare. Viteza virajelor pe suprafețe umede a fost medie.

anvelope-toyo-open-country-2

Teren accidentat

Situația s-a îmbunătățit pe piste neasfaltate în cazul în care anvelopele au arătat retenție buna și supravirare minima. Pe o drum stâncos Toyo au fost printre anvelopele care au reușit să depășească obstacolul, probabil datorita unui compus de cauciuc moale, ce ofera aderenta mecanica ridicata.

anvelope-toyo-open-country-3

COOPER Discoverer A / T3 (castigator de testare)

Cooper sunt anvelope de teren moderne create special pentru segmentul All-Terrain, cu cele mai recente tehnologii de dezvoltare. 

Asfalt

Pe trotuar Cooper se comporta mai mult ca o anvelopa pentru autoturisme. Rezultatele la distanțele de frânare au fost în mod constant scurte iar aderență pe teren umed este destul de buna. Experții JO le-au testat deja pe zăpadă și gheață, si s-au dovedit a fi „aproape la fel de eficace ca anvelopele de iarnă.” La anvelopele Cooper zgomotul si vibratiile sunt reduse iar pe pista circulara au dat dovada de inalta performanta in ceea ce priveste aderenta. Cel mai probabil, aceste rezultate se datorează faptului că anvelopele au in compozitia lor un compus moale si blocuri îmbunătățite de rezistența.

anvelope-cooper-discoverer---2

Teren accidentat

Pe drum cu murdărie anvelopele Cooper au obtinut rezultate remarcabile din toate punctele de vedere. S-au dovedit a fi cu 15% mai performante decat cel mai apropiat rival. Anvelopa raspunde rapid la manevrele din trafic si ofera stabilitate si siguranta.

anvelope-cooper-discoverer---3

CONCLUZIE

Era de așteptat ca anvelopele BFGoodrich sa obtina cel mai bun rezultat, dar nu au putut ține pasul cu anvelopele mai moderne. Dick Cepek teoretic ar trebui să nu aibă nici o problemă in a face față la oprirea pe stâncă, dar rezultatul a fost cu totul diferit. Astfel, este evident că trebuie să combine numeroase caracteristici, cum ar fi un schelet puternic și deformabil, îmbunătățirea benzii de rulare și, cel mai important, o compoziție de cauciuc optimizata.

În cele din urmă, victoria merge la anvelopele Cooper, care au astfel cel mai mic cost, si cel mai bun raport calitate-preț. Anvelopele Cooper dau dovada de siguranta la viteze ridicate și atat pe carosabil uscat cat și umed, distanta de franare a fost minima și ofera un nivel ridicat de confort. 

anvelope-off-road-test-2015

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


9 + 8 =