Test 2016 la anvelope de vara cu dimensiunea 195/65R15 (ACE)

Anvelope de vara:
AnveloSHOP
Version:
2016

Reviewed by:
Rating:
5
On 2016/02/17
Last modified:2016/02/19

Summary:

A inceput sezonul testelor la anvelope de vara!

Potrivit celor de la clubul auto german ACE (Auto Club Europa), prioritatea multor soferi in momentul achizitionarii de anvelope noi este obtinerea unui raport calitate-pret cat mai profitabil. Astfel, acestia, alaturi de colegii lor din Austria, au selectat o lista de zece anvelope de vara din gamele de pret mediu sau buget. Anvelopele selectate au avut o dimensiune de 195/65R15, dimensiune specifica autoturismelor compacte si medii. Anvelopele au avut indice de viteza V, ceea ce inseamna ca pot fi utilizate la viteze de pana la 240 km/h.

Rezultatele Testului Ace

“Prioritatea principala in momentul selectiei anvelopelor dorite a fost pretul – una din anvelopele testate avand chiar mediu neobisnuit de scazut”, au spus cei de la clubul auto. Pentru acest test, anvelopele folosite ca repere de calitate au fost cele de la Nexen si Hankook, acestea venind ca si echipare originala pentru autoturismul VW Golf utilizat la teste. Alte opt anvelope au fost testate, pe langa Nexen N Blue HD si Hankook Kinergy Eco K425:

Primul loc a fost ocupat de anvelopele Nexen N’Blue HD, care au obtinut 152 de puncte dintr-un maximum posibil de 190, urmate de Hankook Kinergy Eco si de Pneumant Summer HP4. “Cele trei modele au convins atat pe suprafata de test uscata cat si pe cea uda – aspect esential pe care trebuie sa-l respecte anvelopele de vara”, au notat ACE. Locul 4 a fost ocupat de Debica Presto, care a obtinut la randul sau calificativul “foarte recomandat”.

Testul a devenit mai interesant in momentul in care a intervenit apa. Daca diferentele intre anvelope pe carosabil uscat nu au fost foarte evidente, diferentele de calitate s-au facut cu adevarat in conditiile de ploaie. Lucru evident in cazul anvelopelor de vara Sava Intensa HP, acestea au obtinand locul al treilea pe carosabil uscat insa au obtinut rezultate slabe pe carosabil umed: “distante de franare slabe si manevrabilitate scazuta pe suprafete de drum umed”. Astfel, acestea au obtinut doar locul opt pe carosabil umed, ajungand la un punctaj total de doar 128 de puncte.

Anvelopa Champiro FE1 de la GTRadial a fost evidentiata ca avand “rezultate alarmant de slabe pe carosabil umed”. La testele de franare realizate la 100 km/h, cauciucurile Champiro au ajuns la stationare dupa 61,7 metri: cu 15,4 metri mai mult decat castigatorul testelor, Nexen (46,3 metri) – in momentul in care anvelopele Champiro inca rulau cu 50 km/h, autoturismul echipat cu anvelope Nexen era complet oprit.

Test Ace 2016 Vara

Astfel, anvelopele GT Radial Champiro au obtinut un total de doar 104 puncte si au primit calificativul “partial recomandate”. Ele au obtinut punctaj in mare parte din performantele obtinute pe carosabil uscat si datorita pretului redus, ACE mentionand ca acestea sunt “aproape inutilizabile pe drum umed”.

Cauciucurile High Performer HS-3 s-au situat intre Sava Intensa HP si GTRadial Champiro. Acestea au avut un scor total de 117 puncte, la fel, datorat performantelor scazute pe carosabil umed – ce-i drept, nu au fost la fel de slabe precum cele obtinute de anvelopele GTRadial.

La mijlocul clasamentului s-au situat anvelopele Intensa HP (128 puncte), Viking CityTech II (129 puncte), Barum Brillantis 2 si BFGoodrich g-Grip (ambele cu 130 de puncte).

Anvelopele Nexen si Hankook au fost cele mai scumpe care au luat parte la acest test iar cei de la ACE au notat ca pretul nu este neaparat un punct cheie de vanzare, cel putin pe pietele din Germania sau Austria. Acestia au mai mentionat ca expresia “cu cat este mai scump cu atat este mai bun” nu este totdeauna aplicabila pe piata anvelopelor.

De asemenea, ACE nu considera ca marcajele Europene de pe anvelope ar trebui sa insemne foarte mult pentru cumparatori: “Marcajele de pe anvelope nu trebuie sa constituie un factor decizional in procesul de cumparare”, noteaza Ace. “Atat cele mai bune cat si cele mai slabe anvelope din test au avut al doilea cel mai bun calificativ, si anume <B>. Acest lucru nu are nicio legatura cu realitatea. Din acest punct de vedere, Uniunea Europeana trebuie sa-si imbunatateasca viziunea referitoare la consumator si sa aplice penalitati mai dure producatorilor care abuzeaza aceste marcaje.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


1 + 8 =