Test 2016 la anvelope de vara cu dimensiunea 225/45R17 (GTÜ)

Anvelope:
AnveloSHOP
Version:
2016

Reviewed by:
Rating:
5
On 2016/03/23
Last modified:2016/03/24

Summary:

In primul lor test din anul 2016 realizat pe anvelope de vara, cei de la GTÜ au dorit sa puna intrebarea: sunt anvelopele cu pret ridicat cu adevarat mai bune decat concurenta mai ieftina? Pentru a oferi un raspuns la aceasta intrebare, cei de la GTÜ impreuna cu publicatia Auto Zeitung au evaluat 14 anvelope de vara de dimensiunea 225/45R17 cu preturi intre 210 si 430 de euro per set.

La test au luat parte inclusiv anvelope lansate de curand de branduri precum DunlopGoodyearFalken sau GTRadial, precum si un numar de cauciucuri descrise drept “alegeri de buget din Orientul indepartat”. Testul a fost realizat pe automobile BMW seria 1.

gtu

Liderul clasamentului a fost Continental SportContact 5, care a castigat detasat, primind un calificativ “foarte recomandat”. Anvelopele Continental, care au beneficiat de optimizari constante de-a lungul timpului (din 2011, mai exact, anul in care a fost lansat acest model), au obtinut cele mai bune rezultate la franarea pe suprafete umede, intrecand chiar si anvelopele nou-lansate, precum ocupanta locului al 2lea Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 si ocupanta locului al 3lea, Dunlop Sport Maxx RT2.

Anvelopele Dunlop au impartit locul al treilea cu modelul P Zero al celor de la Pirelli – producator care urmeaza sa lanseze o noua generatie de anvelope cu acelasi nume in aceasta primavara. Toate cele trei anvelope au primit, alaturi de Continental SportContact 5, calificativul “foarte recomandat”. SportContact 5 inca se produc, chiar in paralel cu noul model SportContact 6, care inlocuieste anvelopele SportContact 5P, lansate in 2010.

Interesant este faptul ca primele patru anvelope din clasamentul realizat de GTÜ si Auto Zeitung au fost proiectate pentru a oferi in principal aderenta si siguranta de nivel inalt, accentul nefiind pus pe economisirea de carburant. Un exemplu evident este dat de cauciucurile P Zero, care are un marcaj European “F” in ceea ce priveste eficienta consumului de carburant.

Calificativul “foarte recomandat” a fost obtinut si de ocupanta locului 5, noul pneu al celor de la Falken, Azenis FK510. Acest profil a convins realizatorii testului datorita performantelor sale excelente in ceea ce priveste combaterea acvaplanarii si a performantelor bune si consistente pe pe suprafete uscate.

Nokian zLine, care au ocupat a 6a pozitie, au primit aceelasi calificativ: desi rezistenta la rulare a fost una foarte buna, anvelopele au dezamagit in ceea ce priveste performantele pe carosabil umed, care au fost sub cele ale primelor 5 clasate. Bridgestone Turanza T001 a ocupat locul 7, care au prezentat performante generale destul de bune, cei de la GTÜ mentionand totusi faptul ca distantele de franare destul de lungi le-au impiedicat sa obtina o pozitie mai buna.

In cealalta parte a clasamentului, GTÜ noteaza ca anvelopele “de buget” evaluate au obtinut rezultate total nesatisfacatoare, in special la franarea pe umed. Realizatorii testului sunt de opinie ca anvelopele GTRadial SportActive, Linglong Green-Max si Westlake Sport SA-37 reprezinta ”un veritabil pericol pe carosabilul umed”.

Acest rezultat vine ca o lovitura puternica in special pentru producatorul GTRadial, in special daca se ia in considerare pretul mult mai ridicat pe care acestea il au comparativ cu anvelopele Linglong si Westlake. Acestia chiar au mentionat in 2015 ca noul model SportActive va fi produsul lor ”fanion”, fiind ”construite dupa standarde nemtesti” si ”proiectate de unii dintre cei mai buni ingineri din Europa”.

Anvelopele buget, au adaugat cei de la GTÜ, costa aproximativ cu 50% mai putin decat anvelopele premium, totodata echipele de testeri avertizeaza ca nu este o idee buna sa economisiti bani cand doriti sa achizitionati cauciucuri, deoarece va supuneti unui real risc. Anvelopele de pe ultimul loc, Westlake, au obtinut zero puncte la testul de franare pe carosabil umed.

In momentul franarii de urgenta de la 100km/h, vehiculul echipat cu anvelope Westlake a avut nevoie de o distanta ”incredibila” de 66.9 metri pentru a se opri. In plus, anvelopele Sport SA-37 vin marcate ”M+S”, iar GTÜ noteaza ca profilul benzii de rulare al anvelopei Westlake si compusul din care acestea sunt fabricate nu pot garanta sub nicio forma performante bune pe timp de iarna.

Rezumatul testului:

GTU2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


+ 2 = 5