Test 2016 la anvelope de vara cu dimensiunea 215/60R17 (Auto Motor und Sport)

Review of: Test Anvelope
Test Anvelope:
AnveloSHOP.ro
Version:
2016

Reviewed by:
Rating:
5
On 2016/06/10
Last modified:2016/06/10

Summary:

Oricine este atent la imprejurimile sale cand conduce probabil ca va observa numarul din ce in ce mai mare de autoturisme SUV in circulatie. Aceste autoturisme sunt din ce in ce mai populare in Europa dar si in tara noastra, avand pasionati de toate varstele si de toate gusturile. Publicatia Auto Motor und Sport a raspuns la randul sau acestui trend crescator in ceea ce priveste vanzarile de SUVuri si Crossovere, realizand un test la anvelope de vara cu dimensiunea 215/60R17 H.

Autoturisme cunoscute care utilizeaza aceasta dimensiune: Audi Q3, BMW X3, Honda CR-V, Jeep Cherokee, Kia KX3, Mazda 8, Nissan Qashqai, Opel Mokka, Opel Vivaro, Renault Kadjar, VW Tiguan.

Participantii testului – o gama diversa

Cele noua anvelope incluse in test nu puteau fi mai diferite una fata de alta: anvelope din gama premium, cateva branduri medii si un canditat din China. Astfel, au fost puse fata in fata Continental, Bridgestone si alte anvelope premium contra Toyo, Falken sau LingLong. Justifica preturile diferenta de calitate dintre anvelope? Cei de la Auto Motor und Sport au testat acest lucru pe un Opel Mokka, model care devine chiar foarte popular in Europa. Printre probele la care au fost supuse anvelopele mentionam: comportament pe uscat si pe umed, rezistenta la rulare, zgomotul, comportamentul la rularea cu viteza ridicata.

Rezultatele testului, pe scurt

Test Anvelope

Chiar daca aveti un buget limitat, recomandarea AMS este de a evita anvelopele din China, LingLong Greenmax. Anvelopele au cele mai slabe distante de franare atat pe carosabil uscat cat si pe carosabil umed, sunt foarte rezistente la rulare si supravireaza destul de consistent in viraje. Alte anvelope care au aratat ceva probleme in acest test au fost Toyo Proxes CF2 (fabricate in Japonia) si Bridgestone Turanza T001 (fabricate in Spania).  Ambele cauciucuri au prezentat slabiciuni in conditii de carosabil ud, mai exact in ceea ce priveste distantele de franare si acvaplanarea.

Anvelope Opel Mokka

Cei de la AMS au oferit calificative ceva mai bune acestor anvelope datorita faptului ca au un comportament echilibrat si silentios in rulare. Brandurile premium, pe de alta parte, au convins. Cele patru anvelope premium incluse in test au primit toate calificative foarte bune. Continental, Michelin, Goodyear si Pirelli au obtinut rezultatul “foarte recomandat”. Castigatorul a fost Goodyear EfficientGrip SUV, fiind urmat indeaproape de Michelin Primacy 3, Continental PremiumContact 5 si Pirelli Scorpion Verde.

Despre anvelopele din test

Goodyear EfficientGrip SUV

Pro: Comportament foarte bun in testele pe uscat, foarte solide, distante foarte bune de franare pe umed, anvelope per total echilibrate.

Contra: Apar deficiente in ceea ce priveste combaterea acvaplanarii in viraje.

Calificativ: Foarte recomandate.

Continental PremiumContact 5

Pro: Manevrabilitate foarte buna pe carosabil uscat si pe carosabil ud.

Contra: Deficiente in ceea ce priveste acvaplanarea, rezistenta si zgomot la rulare putin ridicate.

Calificativ: Foarte recomandate.

Michelin Primacy 3

Pro: Anvelope foarte precise si sigure pe uscat si echilibrate pe umed. Foarte silentioase si foarte putin rezistente la rulare.

Contra: Confort fizic scazut, cateva probleme in virajele pe carosabil umed.

Calificativ: Foarte recomandate.

Pirelli Scorpion Verde

Pro: Foarte sigure si stabile atat pe uscat cat si pe umed, nu prezinta proprietati tehnice nesatisfacatoare evidente.

Contra: Anvelope zgomotoase cu rezistenta mare la rulare.

Calificativ: Foarte recomandate.

Nokian Line SUV

Pro: Anvelope sigure, ce ofera un nivel sporit al controlului atat pe carosabil uscat cat si pe umed.

Contra: Distante de franare crescute pe traseu uscat.

Calificativ: Recomandate.

Falken ZE 914 Ziex

Pro: Foarte precise pe carosabil umed, distante de franare scurte pe carosabil uscat, confortabile.

Contra: Tendinta de supravirare pe uscat, rezistenta la rulare putin ridicata.

Calificativ: Recomandate.

Toyo Proxes CF2 SUV

Pro: Destul de bune pe carosabil uscat, confortabile, silentioase.

Contra: Distante de franare lungi pe carosabil uscat, slabe impotriva acvaplanarii.

Calificativ: Recomandate conditional.

Bridgestone Turanza T001

Pro: Caracteristici bune pe carosabil uscat, nivel bun al confortului fizic.

Contra: Supravireaza pe uscat, probleme in viraje, distante de franare lungi.

Calificativ: Recomandate conditional.

LingLong Greenmax

Pro: Rezultate oarecum bune pe carosabil uscat.

Contra: Supravireaza pe carosabil uscat, manevrabilitate scazuta pe carosabil umed, distante de franare ridicate, rezistenta ridicata la rulare.

Calificativ: Nerecomandate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


+ 9 = 14