Test 2017 la anvelope de vara organizat de Auto Zeitung ( AZ )

Auto Zeitung

Pentru testul pe anul 2017, revista germana Auto Zeitung a ales 10 anvelope de vara de dimensiunile 215 55 R17 folosind un VW Touran.

La fel ca si Auto Express, Auto Zeitung au cumparat anvelopele de pe piata, asta insemnand ca anvelopele Continental Premium Contact 6 si Bridgestone Turanza Evo au fost din pacate excluse din test, dar au fost totusi reprezentate prin anvelopele predecesoare. Pentru a evidentia complexitatea testelor de anvelope, Hankook au specificat ca versiunea de Ventus Prime 3 folosite in test a avut o data de productie de prima generatie si ca era destinanta segmentului OE (Original Equipment, adica destinante masinilor care pleaca din fabrici ca si  anvelopa echipata in mod implicit).

Versiunea de piata a Ventus Prime 3 era ideala sa fie aleasa pentru testare, deoarece ar fi avut performante mai bune pe carosabil umed.

Top 3

In test observam o revenire in forta a anvelopei Michelin Primacy 3 care va fi inlocuita in curand cu un nou model, aceasta luand prima pozitie din test. Desi nu a putut echivala performantele anvelopei Continental pe carosabil umed, a fost suficient de apropiata incat avantajul obtinut la testele pe carosabil uscat si distanta de rulare sa ii asigure prima pozitie, peste anvelopa germana.

Al 2 lea loc este al anvelopei Continental Premium Contact 5, dat fiind faptul ca a fost imbunatatita anul trecut si ca noua versiune este superioara la toate capitolele . Daca ar fi fost si Premium Contact 6 in test , clasamentul ar fi aratat diferit .

Topul a fost completat, nu de una, ci de doua cauciucuri. Anvelopa Goodyear EfficientGrip Performance intodeauna puncteaza bine in teste, de aceasta data castigand testul cheie la franare pe carosabil umed si avand o distanta de rulare foarte buna , doar usor trasa in jos de raspunsul la viraj si subvirarea pe carosabil uscat. La egalitate, anvelopa Pirelli Cinturato P7 Blue, a punctat foarte bine pe carosabil uscat, la aderenta pe carosabil umed si testul la distanta de rulare, dar a dezamagit printr-un punctaj prost la testele de acvaplanare .

Restul anvelopelor din top

Locul 5 a revenit anvelopei Nokian zLine. Aceasta anvelopa continua sa puncteze bine in testele pe carosabil umed dar pe masura ce a imbatranit a inceput sa puncteze prost la distanta de rulare , aspect de care suntem siguri ca va fi rezolvat de cei de la Nokian intr-un update al anvelopei (imbunatatire). Locul 6, anvelopa Hankook Ventus Prime 3 K125 a punctat bine la distanta de rulare dar din pacat sa dovedit nesigura pe carosabil umed  si nesatisfacatoare pe carosabil uscat. Nimic nou pentru anvelopa Bridgestone de pe locul 7, o anvelopa bine conturata in afara de performantele de pe carosabil umed, care par totusi rezolvate in noua versiune denumita EVO .

Dezamagitor pentru Avon aflata pe locul 8 cu noua anvelopa ZV 7. Performanta pe carosabil umed a fost buna , dar restul specificatiilor anvelopei au avut lipsuri comaparativ cu cea mai buna din test. Locul 9 merge la anvelopa Vredestein Ultrac Satin, punctand bine la distanta de rulare, dar spre deosebire de anvelopa Avon , a dezamagit la alte capitole , in mod particular pe carosabil  uscat si avand cea mai mare distanta de franare pe carosabil uscat .

Ultimul loc din test a fost acordat anvelopei Falken modelul ZE914 Ecorun din cauza distantei mari de franare pe carosabil uscat si cu cea mai mare distanta de franare pe carosabil umed din test .

Rezultatele detaliate

 

1: Michelin Primacy 3

Total: 256 / Carosabil uscat: 104 / Carosabil umed: 123 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 13 / Zgomot: 8

Pro : Aderenta foarte buna pe carosabil umed, cea mai scurta distanta de franare pe carosabil uscat si cel mai bun comportament.

Contra : Raspunsul la viraj pe carosabil umed , e putin lent.

 

2: Continental Premium Contact 5

Total: 249 / Carosabil uscat: 91 / Carosabil umed: 131 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 14 / Zgomot: 7

Pro : Stabilitate excelenta si manevrabilitate pe carosabil umed, feedback si stabilitate buna pe carosabil uscat.

Contra : Consum de carburant mediocru si performanta la franare pe carosabil uscat destul de slabuta.

 

3: Goodyear EfficientGrip Performance

Total: 243 / Carosabil uscat: 87 / Carosabil umed: 119 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 22 / Zgomot: 7

Pro : Cea mai scurta distanta de franare pe carosabil umed, rezistenta la rulare foarte mica, distanta scurta de franare pe carosabil uscat.

Contra : Raspuns lent la virare pe carosabil umed, tendinta de a subvira pe carosabil uscat.

 

3: Pirelli Cinturato P7 Blue

Total: 243 / Carosabil uscat: 95 / Carosabil umed: 116 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 21 / Zgomot: 4

Pro : Manevrabilitate buna si stabilitate pe carosabil umed, manevrabilitate buna si distanta mica de franare pe carosabil  uscat, eficienta la consumul de carburant.

Contra : Rezistenta scazuta la acvaplanare.

 

5: Nokian zLine

Total: 237 / Carosabil uscat: 94 / Carosabil umed: 119 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 11 / Zgomot: 7

Pro : Manevrabilitate buna si stablitate  pe carosabil umed, se simte bine ca si manevrabilitate si pe carosabil uscat si pe carosabil umed

Contra : Cea mai mare rezistenta la rulare.

 

6: Hankook Ventus Prime 3 K125

Total: 225 / Carosabil uscat: 86 / Carosabil umed: 104 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 19 / Zgomot: 8

Pro : Rezistenta scazuta la rulare.

Contra : Cere foarte multa atentie la viteze mari pe carosabil umed, aderenta mediocra pe drumurile pe carosabil uscat desi are un comportament previzibil.

 

7: Bridgestone Turanza T001

Total: 224 / Carosabil uscat: 90 / Carosabil umed: 97 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 20 / Zgomot: 9

Pro : Rezistenta mica la rulare, nivel ridicat de confort, aderenta buna pe carosabil uscat.

Contra : Manevrabilitate proasta si performante proaste la franarea pe carosabil umed.

 

8: Avon ZV7

Total: 214 /Carosabil uscat: 82 / Carosabil umed: 106 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 12 / Zgomot: 7

Pro : Manevrabilitate buna pe carosabil umed.

Contra: Rezistenta proasta la acvaplanare, aderenta proasta pe carosabil uscat, raspuns lent la viraj pe carosabil uscat, rezistenta mare la rulare, rezultat dezamagitor pentru o anvelopa abia lansata.

 

9: Vredestein Ultrac Satin

Total: 214 / Carosabil uscat: 81 / Carosabil umed: 95 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 23 / Zgomot: 8

Pro : Rezistenta scazuta la rulare.

Contra: Rezistenta proasta la acvaplanare, tendinta de a subvira pe carosabil uscat, cea mai mare distanta de franare pe carosabil uscat din test .

 

10: Falken ZIEX ZE914 EcoRun

Total: 208 /Carosabil uscat: 85 / Carosabil umed: 95 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 13 / Zgomot: 8

Pro : Rezistenta buna la acvaplanare, manevrabilitate acceptabila pe carosabil uscat.

Contra: Cea mai mare distanta de franare pe carosabil umed, distanta mare de franare pe carosabil  uscat .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei din imagine: *