Testul anvelopelor de performanta inalta(UHP) 2017 organizat de Auto Bild

Publicatia germana Auto Bild a publicat al treilea test pe anul 2017, de data aceasta testand 9 anvelope UHP( Ultra-High-Performance / Performanta Inalta) de dimensiuni 245/40 R18 folosind un Audi TT. Fara anvelope de buget incluse in test, acesta a fost unul din testele cu cele mai apropiate rezultate intre anvelope din ultimii ani, si ilustreaza exact cat sunt de apropiate anvelopele din noua generatie in termeni de performanta.

Testele pe carosabil umed.

Pe carosabil umed, anvelopa Michelin Pilot Sport 4 a iesit cea mai buna per ansamblu. A castigat testele de acvaplanare si a fost cea mai rapida in testele de manevrabilitate pe carosabil umed.
Anvelopa Firestone termina pe ultimul loc la ambele categorii, si cel de manevrabilitate si cel de franare.
La testul de franare pe carosabil umed, anvelopa Michelin a reusit sa obtina doar a 6-a pozitie, dar cand iei in considerare diferenta dintre castigatoare testului , anvelopa Dunlop, si a 6-a plasata Michelin, de doar 0.4 metri, vei realiza ca ordinea anvelopelor din test se poate rasturna foarte usor in functie de mici variatii in test. Anvelopa Continental Sport Contact 5 s-a chinuit, dar nu la fel de mult ca cea Firestone, terminand la 10 metri distanta in spatele anvelopei Dunlop.

Testele pe carosabil uscat.

La fel ca si pe carosabil umed, anvelopa Michelin a fost cea mai rapida pe carosabil uscat, cu anvelopa Vredestein fiind a doua la mica distanta.
Testul la franare pe carosabil uscat a confirmat performantele anvelopei Vredestein, aceasta castigand convingator testul. Anvelopa Firestone a terminat din nou pe ultimul loc la toate testele de pe carosabil uscat.
Testul de rezistenta la rulare a fost castigat de Goodyear, cu primele 5 pozitii fiind suficient de apropiate incat sa nu aiba un impact semnificativ la capitolul consum de combustibil.
Anvelopa Ultrac Vorti a avut cea mai nesatisfacatoare evolutie la acest test .
Cele mai silentioase anvelope testate au fost Hankook si Vredesteinul. Din nou, Firestone iese pe ultimul loc, rezultat justificat de faptul ca este cea mai ieftina din test .

Rezultate

Mai jos sunt rezultatele generale. Autobild a acordat o greutate mai mare testelor pe carosabil umed, de aceea si scorurile finale la aceasta categorie nu sunt ordonate fata de celelalte rezultate.

1: Michelin Pilot Sport 4

Punctaj total: 35 / Carosabil uscat: 8 / Carosabil umed: 7 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 7 / Nivelul zgomotului 6
Pro : Manevrabilitate foarte buna pe carosabil uscat si pe carosabil umed, raspuns precis in viraj, Raspuns bun si distanta scurta de franare pe toate suprafetele, confort ridicat.
Contra: Nimic de mentionat.
Concluzie: Anvelopa castigatoare, exemplara.

2: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Punctaj total: 35 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 7 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 9 / Nivelul zgomotului 6
Pro: Manevrabilitate buna si distanta scurta de franare pe carosabil umed si carosabil uscat, stabilitate buna pe carosabil umed, rezistenta la rulare scazuta.
Contra: Nimic de mentionat.
Concluzie: Exemplara.

2: Vredestein Ultrac Vorti

Punctaj total: 30 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 7 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 4 / Nivelul zgomotului 7
Pro: Manevrabilitate buna si distanta scurta de oprire pe carosabil umed si pe carosabil uscat , silentioasa.
Contra: Rezistenta la rulare destul de mare.
Concluzie: Exemplara.

4: Dunlop SportMaxx RT 2

Punctaj total: 33 / Carosabil uscat: 6 / Carosabil umed: 7 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 8 / Nivelul zgomotului 6
Pro: Manevrabilitate buna pe carosabil uscat, distante mici de franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed, nivel bun de confort.
Contra: Tendinta de a subvira pe carosabil umed.
Concluzie: Buna.

4: Hankook Ventus S1 evo2

Punctaj total: 31 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 6 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 6 / Nivelul zgomotului 7
Pro: Stabilitate buna si manevrabilitate buna pe carosabil uscat, distanta scurta de franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed, rezistenta foarte buna la acvaplanare , nivelul zgomotului emis scazut.
Contra: Tendinta puternica de a subvira pe carosabil umed.
Concluzie: Buna.

6: Falken Azenis FK510

Punctaj total: 29 / Carosabil uscat: 6 / Carosabil umed: 6 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 6 / Nivelul zgomotului 6
Pro: Stabilitate buna si manevrabilitate buna pe carosabil uscat, distanta scurta de franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed, rezistenta buna la acvaplanare.
Contra: Tendinta de a subvira pe carosabil umed.
Concluzie: Buna.

6: Nokian zLine

Punctaj total: 29 / Carosabil uscat: 6 / Carosabil umed: 6 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 8 / Nivelul zgomotului 5
Pro: Distanta mica de oprire pe carosabil uscat si pe carosabil umed, stabilitate buna pe carosabil umed.
Contra: Raspuns intarziat la viraj pe carosabil uscat, confort scazut.
Concluzie: Buna.

8: Continental Sport Contact 5

Punctaj total: 30 / Carosabil uscat: 5 / Carosabil umed: 5 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 8 / Nivelul zgomotului 6
Pro: Rezistenta buna la acvaplanare, Rezistenta scazuta la rulare , nivele bune de confort.
Contra: Distanta de franare nesatisfacatoare, stabilitate scazuta pe carosabil umed.
Concluzie: Performante medii .

9: Firestone Firehawk SZ90

Punctaj total: 18 / Carosabil uscat: 4 / Carosabil umed: 1 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 5 / Nivelul zgomotului 3
Pro: Rezistenta acceptabila la acvaplanare.
Contra: Manevrabilitate nesatisfacatoare si distante mari de franare pe carosabil uscat si pe carosabil umed, zgomotoasa.
Concluzie: Nerecomandata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


5 + 3 =