Test 2017 la anvelope 205 55 R16 de vara (Polish Motor)

Testand 10 anvelope de dimensiunea anvelope 205 55 R16 de turism pe un VW GOLF, publicatia Polish Motor include si noua generatie de anvelope Bridgestone Driveguard runflat, alaturi de anvelopele traditionale non-runflat. Acesta este de fapt, primul test in care noua anvelopa Bridgestone participa, in 2017.

In trecut anvelopele runflat au fost criticate pentru nivelul de confort scazut, nivelul ridicat al zgomotului emis si aderenta slaba pe carosabil umed. In timpul lansarii de anul trecut a anvelopei Birdgestone DriveGuard, producatorul japonez a promis ca noua generatie de cauciucuri runflat va rezolva toate aceste aspecte, si acesta este primul test independent care confirma performantele noii anvelope.
In timp ce Bridgestone este singurul producator premium de anvelope de acest tip inclus in acest test, anvelopele de gama medie produse de cei de la Continental (Uniroyal) si Goodyear (Fulda, Debica) au fost incluse pentru a se asigura ca cei de Bridgestone nu vor castiga testul in mod automat. Testele s-au axat doar pe anvelope vara.

Anvelopele runflat sau self-supporting, sunt anvelope concepute special sa se poata rula o scurta perioada de timp dupa ce au fost perforate, oferindu-ti astfel posibilitatea de a ajunge in siguranta la service/garajul tau personal. Totodata, prin constructia lor speciala, acestea reduc pericolele in cazul unei explozii a anvelopei. 

Situatia anvelope 205 55 R16 in teste

Uniroyal isi respecta reputatia de anvelope bune pe carosabil umed, castigand cu usurinta testul de franare pe carosabil umed si invingand-o pe cea de a doua plasata (anvelopa Bridgestone) cu o diferenta de cca. 1 metru.
Debica a avut un rezultat remarcabil, pe locul 3, iar anvelopa Nankang obtine ultimul loc, cu 8.5 metri diferenta in spatele anvelopei invingatoare Uniroyal.
Bridgestone a demonstrat in cadrul acestui test ca este cea mai rapida la turul de pista, cu Nokian si Debica imediat in urma ei. Si la acest test anvelopa Nankang a fost departe de rezultatele celorlalte anvelope fiind cea mai lenta din test. Anvelopa Bridgestone a castigat deasemeni si testele de acvaplanare.
Anvelopa Hankook si-a demonstrat caracteristicile de anvelopa aproape premium, castigand testele de franare pe carosabil uscat, urmate de anvelopele Nexen si Bridgestone imediat dupa. De aceasta data Toyo a fost nesatisfacatoare, terminand ultima, dar doar cu 1.4 metri in spatele anvelopei invingatoare. Hankook a castigat de asemenea si testul de manevrabilitate pe carosabil uscat, obtinand cel mai rapid tur de pista la acest test. Bridgestone a fost doar cu o zecime de secunda mai lenta decat invingatoarea, iar Fulda cu 3 zecimi mai lenta decat anvelopa Bridgestone.

Situatia se schimba pentru anvelopele runflat la testele de confort si nivelul zgomotului emis. In timp ce anvelopa Bridgestone a iesit pe ultimul loc la evaluarea confortului punctand doar 5.5 puncte si a terminat la egalitate cu alte 2 anvelope si a fost totusi doar la 0.5 puncte distanta fata de alte 5 profile. Uniroyal a terminat cu usurinta pe primul loc la confort obtinand 7 puncte per total, iar Fulda a terminat pe locul secund cu 6.1 puncte.
Publicatia Polish Motor a ales sa masoare de 2 ori nivelul zgomotului emis, respectiv o data la 50 km/h si o data la 80 km/h. Pentru ambele viteze Nankang a castigat testele, urmat de Toyo pe locul 2, iar Bridgestone a terminat pe locul 3 la 50 km/h si pe pozitia 10 la 80 km/h.

Rezultatele test anvelope 205 55 R16

1: Bridgestone DriveGuard

Total: 197.5 / Carosabil uscat: 69.7 / Carosabil umed: 99.3 / Nota autorilor: 15 / Confort: 1.6 / Rezistenta la rulare: 4 / Nivelul zgomotului emis: 7.9
Pro: Foarte precisa pe carosabil umed si pe carosabil uscat, aderenta buna.
Contra: Zgomotoasa comparativ cu locul 1 din test la acest capitol, dar in acelasi timp foarte buna pentru o anvelopa tip runflat.

2: Uniroyal Rainsport 3

Total: 194.3 / Carosabil uscat: 69.1 / Carosabil umed: 97.1 / Nota autorilor: 13.3 / Confort: 2 / Rezistenta la rulare: 5 / Nivelul zgomotului emis: 7.8
Pro: Aderenta buna pe carosabil umed, bine profilata.
Contra: Mai zgomotoasa fata de locul 1 din test.

3: Debica Presto HP

Total: 191.4 / Carosabil uscat: 69.2 / Carosabil umed: 94.3 / Nota autorilor: 13.9 / Confort: 1.6 / Rezistenta la rulare: 4.6 / Nivelul zgomotului emis: 7.8
Pro: Aderenta buna pe carosabil umed, distanta buna de franare pe carosabil uscat.
Contra: Zgomotoasa.

4: Fulda EcoControl HP

Total: 191.1 / Carosabil uscat: 69.4 / Carosabil umed: 92.5 / Nota autorilor: 14.9 / Confort: 1.8 / Rezistenta la rulare: 4.7 / Nivelul zgomotului emis: 7.8
Pro: Buna atat pe carosabil umed, cat si pe carosabil uscat.
Contra: Nici un defect mentionat de autorii testului.

5: Nokian Line

Total: 190.9 / Carosabil uscat: 68.8 / Carosabil umed: 93.4 / Nota autorilor: 14.5 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 4.5 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Manevrabilitate foarte buna pe carosabil umed.
Contra: Nici un defect mentionat de autorii testului.

6: Hankook Ventus Prime 3 K125

Total: 188.4 / Carosabil uscat: 70 / Carosabil umed: 89.7 / Nota autorilor: 14.5 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 4.6 / Nivelul zgomotului emis: 7.9
Pro: Manevrabilitate buna pe carosabil uscat.
Contra: Dificil de controlat pe carosabil umed in unele situatii.

7: BFGoodrich gGrip

Total: 186.4 / Carosabil uscat: 69 / Carosabil umed: 88.9 / Nota autorilor: 14.5 / Confort: 1.6 / Rezistenta la rulare: 4.4 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Confortabila.
Contra: Lenta in viraj pe carosabil uscat si carosabil umed.

7: Nexen N Blue HD Plus

Total: 186.4 / Carosabil uscat: 69.5 / Carosabil umed: 89.1 / Nota autorilor: 13.9 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 4.2 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Echilibrata pe carosabil uscat ca si manevrabilite.
Contra: Aderenta nesatisfacatoare pe carosabil uscat.

9: Toyo Proxes CF2

Total: 185.1 / Carosabil uscat: 68.2 / Carosabil umed: 89.1 / Nota autorilor: 13.9 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 4.2 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Manevrabilitate buna pe carosabil umed.
Contra: Performante scazute pe carosabil uscat.

10: Nankang Eco 2 Plus

Total: 181.1 / Carosabil uscat: 68.7 / Carosabil umed: 86 / Nota autorilor: 12.8 / Confort: 1.7 / Rezistenta la rulare: 3.9 / Nivelul zgomotului emis: 8
Pro: Silentioasa.
Contra: Instabila pe carosabil umed, aderenta nesatisfacatoare pe carosabil uscat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Va rugam sa introduceti rezultatul operatiei din imagine: *