Sfaturi Pirelli

Dupa aproape 2 luni de izolare pe fond de epidemie virala, incepand cu data de 15 mai se va putea iesi din nou si mai regulat cu masina. In aceste sens, anumite verificari se impun pentru a evita orice incident la conducere. Va prezentam 5 sfaturi de la PIRELLI de reluarea conducerii auto la reluarea vietii cotidiene normale.

Indiferent ca este vorba de turisme, autoutilitare sau 4×4/SUV-uri, intregul parc auto risca sa sufere incepand din 15 mai cand se va iesi din izolarea impusa de autoritati. Dupa aproape 2 luni de izolare, Romania va regasi progresiv incepand de la acea data, o viata si activitate oarecum normala. Automobilistii vor fi astfel numerosi a relua deplasarile zilnice impuse de activitatea cotidiana si asta cu o masina care a fost mai mult parcata sau a fost rulata foarte putin. Si din acest motiv mecanica si anvelopele masinii au motive sa scartaie la reluarea programului cotidian cu vehiculul.

Specialistii de la Pirelli au analizat aceste elemente si ne transmit concluziile lor pentru a evita sa iesim in decor cu masina ! Astfel, prima recomandare ar fi realizarea cu atentie a unui control vizual al anvelopelor de pe masina pentru a observa daca se observa umflaturi sau deformari vizibile, datorita imobilizarii vehiculului in aceasta perioada. De asemeni, trebuie controlat cu atentie daca sunt socuri sau taieturi sau alte frecari vizibile pe anvelope. Si, nu in cele din urma, daca capacele de valve sunt in continuare prezente si sunt bine stranse pe filet.

Atentie la schimbarea anvelopelor de iarna cu cele de vara

A doua recomandare a celor de la Pirelli ar fi ca verificarea presiunii corecte sa fie facuta pentru toate cele 4 anvelope montate pe masina, precum si a rotii de rezerva. Ideal ar fi ca aceasta verificare sa fie facuta intr-un service auto care are posibilitatea masurarii cu precizie a presiunii din cauciucuri.

Verificarea uzurii anvelopelor reprezinta a treia recomandare a expertilor de la Pirelli. Aceasta se poate face cu ajutorul indicatorilor de uzura montati pe banda de rulare a anvelopei. Astfel, trebuie cautate aceste mici proeminente de cauciuc de 1,6 mm inaltime care sunt plasate in santurile principale ale profilului anvelopei, respectiv in dreptul marcajului TWI (Tread Wear Indicator) de pe flanc. In cazul in care inaltimea martorului de uzura este la nivelul benzii de rulare, acest lucru inseamna ca anvelopa respectiva a atins limita maxima de uzura legal autorizata si ca trebuie inlocuita in cel mai scurt timp.

A patra recomandare ar fi sa se observe daca la rulare nu se simt vibratii in volan care pot sa apara in mod normal dupa o imobilizarea asa de lunga a vehiculului. Daca acestea nu dispar insa dupa primii kilometri rulati, trebuie sa mergeti cat de repede la un service auto pentru verificarea vehiculului de catre un mecanic auto.

Si, a cincea si ultima recomandare, este sa nu uitati sa schimbati anvelopele de iarna cu anvelope adecvate sezonului cald, respectiv anvelope de vara in scopul garantarii sigurantei dvs la conducerea masinii in conditiile specifice verii. Atunci cand temperaturile incep sa urce peste +7°C, cauciucurile de vara devin mult mai performante decat cele de iarna. Astfel, aceste anvelope vara asigura o distanta mai scurta de franare, o tinuta de drum mai buna, precum si o stabilitate ameliorata in viraje, elemente ce va asigura siguranta si confortul dvs la conducerea auto.