Luna August este una dintre cele mai populare luni pentru a merge in concediu; suntem atat de încantati sa ne imaginam pe o plaja de nisip cu un cocktail în mana, ca aproape uitam lucruri de verificat la masina pentru ca o calatorie sa decurga bine… 🙂

Cu toate acestea sunt multe lucruri de verificat si de de facut inainte de a merge in concediu, mai ales daca doriti sa calatoriti cu masina personala. Mai jos aveti o lista cu ceea ce trebuie facut înainte de ziua cea mare.

1. Anvelope

Verificarea starii la anvelope este primordiala; este singurul contact între vehicul si sosea. Sau mai clar, acest lucru va permite sa aveti o buna tinuta de drum, o directie precisa, stabilitate si o mai mare longevitate a acestora.

– Starea generala la anvelope:

Amintiti-va sa verificati starea flancului la anvelope. Conditiile meteorologice pot provoca daune anvelopelor iar precizia, stabilitatea si durata de viata ale anvelopelor pot fi astfel diminuate. Anvelopele montate pe vehicul sunt foarte importante de aceea nu ezitati sa mergeti în centrele noastre partenere pentru a verifica starea lor.

– Uzura anvelopelor

uzura anvelopeBanda de rularea a anvelopelor are mai multi indicatori de uzura, care va permit sa verificati uzura acesteia  si, desigur, nu trebuie sa asteptati ca aceasta uzura sa ajunga la maxim, pentru a schimba anvelopele.

Se considera ca atunci cand se ajunge deja la 50% din uzura anvelopelor, acestea încep sa isi piarda din performante, cum ar fi aderenta la carosabil sau prevenirea fenomenului de acvaplanare

– Roata de rezerva

In caz de pana, roata de rezerva va poate fi foarte utila, astfel verificati prezenta acesteia in portbagaj si starea ei si presiunea acesteia

– Presiunea în anvelope

presiune anvelope

Presiunea la rece: Este recomandabil sa se faca presiunea anvelopelor la rece. Cu toate acestea, în cazul în care trebuie sa-l faci în timpul calatoriei si anvelopele tale sunt calde, trebuie sa adaugati 0,3 bari mai mult decat recomandarile fabricantului.

Presiunea la sarcina: Daca autovehiculul dumneavoastra este încarcat, sau plecati la un drum lung pe autostrada, si / sau aveti o remorca sau rulota, ar trebui sa mariti cu 0.5 – 0.8 bari presiunea initiala recomandata, tinand cont, de asemena, de sarcina totala admisa.

Cu o presiune adecvata la anvelope, puteti economisi combustibil si puteti evita o uzura prematura a acestora si in acelasi timp beneficiati de o buna tinuta de drum si o mai mare stabilitate.

Ca titlu informativ, o presiune de umflare de doar 80%, reprezinta o pierdere de aproximativ 10 000 de km din durata de viata a anvelopelor.

– Valve din cauciuc sau electronice:

valve anvelopeValvele din cauciuc sunt predispuse la deteriorarea în timp, si o valva deteriorata genereaza o pierdere de presiune astfel încat trebuie sa o înlocuiti daca considerati ca este necesar.

O valva electronica este mai rezistenta si nu este necesar inlocuirea acesteia in acelasi timp, dar acestea trebuie sa fie, de asemenea, verificate de catre un profesionist.

 

 

2. Nivelul uleiului

nivelul uleiuluiUleiul de motor permite lubrificarea motorului si astfel o viata si o eficienta mai mare a acestuia. Prin urmare, ar trebui sa verificati nivelul de ulei al vehiculului,la rece desigur, si pe o suprafata plana pentru a obtine un rezultat precis pe tija de nivel.

Este recomandat sa pastrati un bidon de ulei in masina, in cazul in care veti parcurge mai multi kilometri si astfel puteti reface nivelul în timpul calatoriei, daca este cazul.

 

 

3. Lichidul de racire

Lichidul de racire este esential, acesta permitand mentinerea la o temperatura constanta a motorului. Pentru a verifica nivelul acestuia, operatiunea este aceeasi ca pentru nivelul de ulei: trebuie sa o faceti cu vehiculul la rece si pe o suprafata plana.

Este recomandat, de asemenea, sa pastrati un bidon de lichid de racire in masina, in cazul in care veti parcurge mai multi kilometri si astfel puteti reface nivelul în timpul calatoriei, daca este cazul.

4. Lichid de spalat parbrizul

Lichidul de spalare a parbrizului este important, daca doriti sa pastrati o vizibilitate cat mai buna în toate conditiile meteorologice. Este recomandabil pentru aceasta perioada de vara a anului un lichide de spalare de vara (anti-insecte).

Este recomandat, si in acest caz, sa pastrati un bidon de lichid de spalare in masina, in cazul in care veti parcurge mai multi kilometri si astfel veti putea completa nivelul în timpul calatoriei, daca este cazul.

5. Stergatoarele

În mod evident, daca aveti nevoie sa verificati nivelul de lichid pentru spalarea parbrizului, nu trebuie uitata starea stergatoarele; acestea reprezinta garantia unei vizibilitati bune si in acelasit timp ofera o siguranta pentru conduita dvs.

Ca regula generala, cauciucul stergatoarelor se poate uza dupa sase luni si sunt mai mult sau mai putin solicitate in functie de regiune si clima.

6. Kit de siguranta

Acest kit trebuie sa fie prezent în mod obligatoriu din punct de vedre legal în vehicul si trebuie sa verificati daca KIT-ul de siguranta contine:

– Triunghi

– Vesta galbena

– Stingator (Atentie la data de expirare, între 5-10 ani în functie de model)

– Trusa de prim ajutor (dezinfectante, bandaje , etc)

 

7. Iluminat

Starea becurilor vehiculului dvs. este extrem de importanta. Asigurati-va ca acestea functioneaza inainte de plecare (semnalizare, faza lunga si scurta, lumini de frana …) si mai presus de toate ar trebui sa aveti întotdeauna o cutie de becuri de rezerva în cazul în care este nevoie de inlocuit.

Trebuie sa ne gandim, de asemenea, la curatarea farurilor si geamurilor vehiculului, un lucru ce va permite sa obtineti pana la 30% iluminat in plus!

8. Incarcarea vehiculului

Cand mergem în concediu, obisnuim si este necesar sa umplem portbagajul, dar fiti atenti: tot ceea ce este pus in interiorul masinii in spate, in caz de accident, pot deveni proiectile deosebit de periculoase.

Va sfatuim sa mergeti in concediu doar cu ceea ce considerati ca va este util, si incercati sa nu puneti nimic in spate in interiorul masinii care va pot afecta siguranta si vizibilitatea dvs atunci cand conduceti.

Si binenteles, atunci cand plecati in concediu amintiti-va sa opriti telefonul cand conduceti, si faceti pauze la fiecare doua ore, si, desigur RELAXATI-VA, ca doar este concediu! 🙂