Sarbatoriile de iarna se apropie cu pasi rapizi si odata cu ele si concediile petrecute cu familia la munte. Mijlocul de transport cel mai popular folosit in timpul vacantei este de departe masina personala. Avantajele sunt clare, iti faci singur programul de plecare, ai loc de cate bagaje vrei tu si nu trebuie sa respecti un traseu anume, putand sa vizitezi mai multe obiective turistice in drumul tau pana la destinatie. Inainte de plecarea cu masina intr-o expeditie, este important sa faceti o revizie capitala si sa analizati daca e nevoie de reparatii. Tinand cont de efortul la care masina va fi supusa si numarul ridicat de bagaje, trebuie sa fiti siguri ca toate componentele vor rezista, fiind in joc siguranta pasagerilor.

O componenta importanta a masinii ce trebuie atent analizata inainte de plecarea la drum lung sunt anvelopele. Cauciucurile sunt primul si cel mai important contact pe care masina il are cu asfaltul, prin urmare starea lor este cruciala pentru o performanta ridicata a masinii si pentru siguranta pasagerilor. Uitati-va atent la cauciucuri inainte sa plecati la drum lung. La ce mai exact sa fiti atenti cand inspectati anvelopele:

Inspectia anvelopelor

  • starea cauciucului

In timp pot aparea microfisuri pe marginea anvelopei din cauza depozitarii necorespunzatoare sau a impactul razelor UV. Daca depistati fisuri puternice pe flancul anvelopei, asta poate creste riscul unei explozii in cazul folosiri la viteze ridicate si cu o greutate ridicata. De asemenea, este important sa analizati cauciucul de galme sau rupturi pronuntate. Ambele maresc riscul de explozie in timpul folosiri si se recomanda pentru o siguranta sporita sa schimbati anvelopa/anvelopele care prezinta aceste defectiuni

  • inaltimea profilului

Cand vorbim despre anvelope de iarna, inaltimea profilului este cruciala pentru performanta acestora. Cu cat cauciucul este mai uzat, cu atat capacitatea lui de a elimina zapada de pe suprafata de contact este scazuta si riscul de blocaj in zapada este marit. Se recomanda sa montati anvelope noi daca cele de pe masina sunt uzate peste limita admisa. Indiferent daca aveti cauciucuri de iarna sau cauciucuri all season, ambele isi pierd din performanta daca au o inaltime scazuta a profilului pana la martorul de uzura.

  • tipul de profil

Acest aspect este in special important in cazul masinilor cu tractiune integrala si diferential. Daca aveti profile cu inaltime diferita, masina poate interpreta aceasta diferenta ca fiind teren accidentat si sa modifice raportul de tractiune. In timp, aceste diferente pot duce la o uzura prematura a sistemul de tractiune la masinile 4×4.

  • tipul de anvelopa

Daca circulati in zone montane puternic inzapezite, este recomandat sa montati anvelope de iarna atat cu marcajul M+S cat si 3PMSF. Nu este ideal sa folositi anvelope all season in conditii vitrege de zapada abundenta, ele neavand aceeasi performanta ridicata in conditii limita precum un set de anvelope de iarna fabricate in special pentru asta. Pentru a fi pregatit complet, recomandam sa luati cu dvs si lanturi.

Prin urmare, se recomanda sa inspectati atent anvelopele inainte sa plecati cu masina, indiferent de durata sau distanta pe care urmeaza sa o parcurgeti. Nu tratati cu superficialitate starea anvelopelor, ele avand un impact urias asupra calitatii condusului si a sigurantei din timpul condusului.

Distribuie acest articol