Publicatia americana Popular Mechanics a realizat un test comarativ pentru a gasi diferentele intre utilizarea pe timp de iarna a anvelopelor destinate acestui sezon si utilizarea anvelopelor all season. Testul a constat in utilizarea a doua automobile identice – una echipata cu anvelope de iarna iar cealalata cu anvelope all season, studiindu-se franarea, accelerarea si manevrabilitatea pe carosabil acoperit cu zapada. In plus testul a fost repetat utilizand, atat doua roti motrice, cat si tractiunea integrala. Vehiculele utilizate au fost Chevrolet Equinox, pe care au fost montate anvelope Goodyear Ultra Grip Ice (de iarna) si anvelope Goodyear Integrity (all season), avand dimensiunea 235/65R17.

Diferenta dintre anvelope de iarna si cele mixte consta, in principal, in compozitia cauciucului din care sunt acestea fabricate, astfel, anvelopele de iarna raman mai flexibile si au un plus de aderenta in momentul in care temperatura este scazuta, in comparatie cu anvelopele mixte care sunt concepute ca un compromis, pentru a putea fi folosite atat iarna cat si pe perioada sezonului cald, insa nu au performante remarcabile in niciun anotimp.

In cadrul testului, franarea de la 100km/h (60mph) pana la oprirea competa a inregistrat valori diferite pentru cele doua tipuri de anvelope. Anvelopele de iarna au reusit sa opreasca masina in 111 metri (366 feet), iar cele all season au avut nevoie de 118 metri (387 feet).

Anvelope de iarna VS anvelope all season

In cazul acceleratiei de la 0 la 100km/h, vehiculul echipat cu anvelope de iarna a realizat o performanta superioara, iar acest fapt este completat de faptul ca pilotii de test au remarcat o stabilitate mult mai buna oferita de acest tip de anvelope. In plus, tractiounea integrala a oferit un avantaj considerabil in acest caz.

Anvelope de iarna VS anvelope all season

Testul de manevrabilitate a oferit un rezultat surprinzator: masina cu doua roti motricez(FWD) echipata cu anvelope de iarna a inregistrat rezultate mai bune decat cea cu tractiune integrala echipata cu anvelope all season, lucru care dovedeste fapul ca pe zapada, este mai efcienta utilizarea anvelopelor de iarna. Astfel, rularea intr-un cerc cu raza de 85 metri (280 feet) s-a realizat cel mai rapid cu masina echipata cu anvelope de iarna si tractiune integrala.

Anvelope de iarna VS anvelope all season

Ultima proba din test a constat in masurarea timpului necesar pentru urcarea unei rampe acoperite cu zapada si avand o inclinatie de 10 grade. Aici tractiunea integrala a jucat un rol important, iar anvelopele de iarna i-au oferit un avantaj importnat.

Anvelope de iarna VS anvelope all season

In concluzie se poate spune ca anvelopele de iarna sunt net superioare celor all season in ceea ce priveste performantele masinii pe carosabil acoperit cu zapada. In plus, anvelopele de iarna au ajutat masina cu tractiune fata in viraje oferind aderenta si manevrabilitate superioara celei 4X4 echipata cu anvelope mixte.

Consultati acum oferta completa AnveloSHOP pentru: anvelope iarna si anvelope all season