Anvelope de vara

Anvelope de varaAnvelope de vara

Anvelopele sunt considerate de catre multi conducatori auto un lucru mai putin important la intretinerea masinii. Totusi, daca analizam cu atentie, trebuie sa recunoastem ca singura legatura intre sofer si drum sunt anvelopele montate pe masina. Eforturile si sarcinile mari dintre vehicule si carosabil sunt suportate de catre aceste anvelope.

Uzura anvelopelor depinde de numerosi factori

Anvelopele sunt elemente care se uzeaza la utilizare si prin urmare trebuie optimizata si urmarita aceasta uzura. Pentru a limita cat mai mult aceasta uzura este foarte important cunoasterea acelor factori care acceleara uzura anvelopei. Si in primul rand este stilul de conducere, cat de incarcat este vehiculul, starea drumului si intretinerea (presiunea!) anvelopelor pentru a mari rezistenta acestora la utilizare.

De ce sa utilizati anvelope de vara, in sezonul cald ?

Odata cu sosirea primaverii, se pune problema schimbarii anvelopelor de iarna cu anvelope de vara. Dar oare nu s-ar putea economisi bani prin utilizarea in continuare a anvelopelor de iarna ? Din punct de vedere legal este autorizat dar AnveloSHOP nu va sfatuieste acest lucru; de ce ?

            1- Amestecul de cauciuc. Acest amestec de cauciuc utilizat la fabricarea anvelopelor de iarna este mult mai suplu decat cel utilizat pentru anvelopele de vara; astfel banda de rularea a anvelopei, pe zapada sau carosabil inghetat, isi pastreaza caracteristicile de elasticitate si aderenta. In schimb, vara, cresterea temperaturilor duce in acelasi timp si la cresterea elasticitatii anvelopei de iarna. Dar, o anvelopa mai elastica este mai aderenta pe carosabil (este mai abraziva) si astfel uzura este mult mai semnificativa. Anvelopele de vara sunt concepute si fabricate cu un amestec de cauciuc optimizat pentru performante de aderenta dar in acelasi timp cu o uzura controlata la folosirea lor la temperaturile specifice sezonului de vara.

            2 – Temperaturile. Conducerea in sezonul rece cu anvelope de iarna, implica si viteze mai reduse, specifice unui carosabil inghetat sau cu zapada. Astfel, prin utilizarea anvelopelor de iarna in sezonul cald, exista un risc de supra incalzire a anvelopelor deoarece aceste anvelope (de iarna) nu au fost concepute si optimizate pentru rularea cu viteze mari. Si in aceste conditii, utilizarea unei anvelope de iarna, nu inseamna doar o uzura excesiva dar, in acelasi timp, rularea cu o „anvelopa fierbinte” poate fi deosebit de periculoasa.

Cand trebuie schimbate anvelopele ?

Anvelopele trebuiesc schimbate atunci cand profunzimea minima a benzii de rulare este atinsa sau cand anvelopa prezinta defecte mari. Un alt motiv de inlocuire a anvelopelor poate fi si imbatranirea acestora. Pentru o conducere medie (in numar de km parcursi) principalul motiv de inlocuire a anvelopelor va fi fara indoiala uzura acestora, mult inaintea motivului de imbatranire a anvelopelor.

Desigur, anvelopele de vara mai trebuie schimbate si odata cu sosirea sezonului rece. O regula simpla dar logica este dictonul: anvelope de vara de la Paste pana in octombrie. Mai exact, anvelopele de vara trebuiesc schimbate odata ce temperaturile scad sub punctul critic si anume sub 7 grade Celsius. Desi legile mentioneaza ca este bine sa le schimbati cand drumurile prezinta aspect de iarna (zapada, gheata, polei), din punct de vedere tehnic acestea isi pierd considerabil performantele cand temperaturile scad sub 7 grade Celsius.

Pentru mai multe informatii, va invitam sa consultati articolul „Trei motive pentru care ar fi bine sa faceti trecerea la anvelope de vara”.

Profunzimea sculpturilor benzii de rulare este stabilita prin lege

Oricine ruleaza cu anvelope (de iarna sau de vara) ce prezinta o profunzime a sculpturilor benzii de rulare inferioara celei stabilite prin lege (sub 1,6 mm conform reglementarilor RAROM), risca sa-si piarda certificatul de inmatriculare si poate fi chiar si amendat. Pentru a evalua profunzimea sculpturilor benzii de rulare, ramase, trebuie sa masurati canalurile de pe aceasta; martori de uzura sunt plasati la interiorul acestor canaluri principale de pe banda de rulare. Pentru a evita riscul ce creste pe masura ce anvelopa se uzeaza (acvaplanare redusa, distante de franare reduse, etc) dar si pentru a respecta recomandarile legale, o anvelopa trebuie inlocuita cand profunzimea sculpturilor benzii de rulare pe toata banda de rulare este egala cu sau scade sub 1,6 mm. Pentru anvelopele de iarna este aceeasi valoare, dar, trebuie tinut cont ca pe timp de iarna este bine sa acordati atentie sporita acestor detalii, circulatul in conditii de zapada fiind mai periculos.

4×4 Off road / SUV

Numarul de vehicule off road a crescut foarte mult in ultimii ani. Din ce in ce mai multi conducatori auto apreciaza habitaclul incapator oferit de aceste vehicule care, insa, au nevoie de anvelope foarte performante; aceste anvelope sunt foarte solicitate la rularea cu aceste tipuri de vehicule datorita gabaritului lor, motorizarilor puternice precum si a greutatii lor. AnveloSHOP, prin consilierii sai, este la dispozitia dvs. pentru cele mai bune recomandari la alegerea acestor anvelope.

Ofera completa de anvelope de vara de la AnveloSHOP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


8 + = 9