Anvelopele resapate sunt o alegere pe care multi soferi o iau in calcul in cazul achizitiei unui set de pneuri noi pentru masina. Ramane insa o intrebare pe care multi soferi trebuie sa si-o puna, sunt anvelopele resapate la fel de sigure si performante precum un set de anvelope noi? Incercam sa raspundem in urmatoarele randuri la aceasta intrebare.

In primul rand trebuie sa lamurim ca anvelopele resapate nu sunt anvelope second hand. Se ia carcasa de la un profil uzat si peste aceasta se lipeste inca un strat de cauciuc ce reprezinta banda de rulare a unei anvelope. Sunt folositi anumiti adezivi speciali pentru a lipi banda de rulare de carcasa pneului pentru a se asigura o etanseitate ridicata pentru o folosire pe toate suprafetele. Ca orice procedeu insa si acesta poate da gres, iar dat fiind faptul ca anvelopa nu este turnata intr-o matrita si cauciucul nu este dintr-o bucata, rezistenta pneurilor la o viteza ridicata si la o folosire intensa precum in cazul unei masini sportive poate duce la accidente nedorite.

Multi soferi tind sa opteze pentru un set anvelope resapate din considerente economice, concluzionand ca sunt mai ieftine in comparatie cu un set de anvelope clasice noi. Realitatea este insa alta, iar acum exista o gama variata de producatori de pneuri ce va pot oferi profile la un pret accesibil, iar diferentele de pret ajung sa devina nesemnificative in comparatie cu un set de cauciucuri resapate.

Factorul principal la care trebuie sa se gandeasca orice sofer care se gandeste la achizitia unui set de anvelope resapate il reprezinta calitatea. Acestea nu ofera un grad de aderenta la fel de ridicat in comparatie cu un set de cauciucuri clasice, acest fapt resimtindu-se in distanta de franare, diferenta fiind sesizabila. De asemenea, trebuie sa tineti cont ca anvelopele resapate nu sunt supuse la teste de indici de performanta precum anvelopele clasice, acestea neavand clasa de consum, aderenta sau de zgomot.

anvelope resapate

Daca aveti o masina performanta, trebuie sa tineti cont ca modelele resapate au indice de viteza maxim de 210 km/h, deci daca conduceti des pe autostrada in Germania unde nu exista limita de viteza, va recomandam sa optati pentru anvelope performante cu un indice de viteza ridicat.

De asemenea, daca faceti un numar ridicat de km anual, faptul ca anvelopele resapate nu au indice de consum va poate costa o suma considerenta de bani. Diferenta intre un pneu cu indice consum D si unul cu indice A poate fi de pana la 10%. La un numar mediu de 40/50.000 de km anual, aceasta diferenta poate insemna chiar si 50/100 de litri diferenta de combustibil.

Prin urmare, ar fi recomandat sa optati pentru anvelope noi, construite intr-un mod traditional prin turnare, pentru a beneficia de o siguranta ridicata si o performanta pe masura.