Continental este un brand care se mandreste cu faptul ca ofera anvelope ce ajuta la maximizarea securitatii pasagerilor, avand deseori rezultate de top in teste la categoria “teste pe carosabil umed”. Astfel, chiar daca nu sunt cele mai dinamice de pe piata, anvelopele Continental reprezinta totdeauna o alegere de incredere datorita rezultatelor foarte bune ce le au in rezultatele la testele pe umed si la franarea pe uscat.

Luand in considerare aceste aspecte, notam faptul ca incercarile celor de la Continental de a se impune si pe piata anvelopelor cu rezultate excelente pe carosabil uscat nu vor avea totdeauna succesul garantat – cel putin imediat. Anvelopele utilizate pe circuitele de viteza sunt proiectate pentru a oferi o precizie maxima in ceea ce priveste directia si pentru a tinti catre obtinerea celor mai buni timpi cu putinta. Datorita acestui lucru, anvelopele din aceasta categorie fac deseori compromisuri in ceea ce priveste nivelul sigurantei: elemente cheie precum franarea pe carosabil umed si rezistenta impotriva acvaplanarii au aproape mereu de suferit.

Ca raspuns la aceste aspecte, cei de la Continental au venit pe piata cu profilul ForceContact – prima lor anvelopa de performanta extrema (“extreme performance tyre”). Aceasta categorie de pneuri se situeaza deasupra anvelopelor de performanta ultra inalta (UHP) si a anvelopelor de performanta maxima (“maximum performance tyres”), doua categorii de anvelope destinate echiparii pe autoturismele de mare putere utilizate pe drumurile publice. Anvelopele de performanta extrema sunt proiectate pentru a fi utilizate pe circuitele de viteza; diferenta facuta de anvelopele Force Contact este aceea ca acestea ofera siguranta in plus si pe drumurile publice, indiferent de conditii (ploaie, carosabil umed).

Urmatoarea oprire: Nurburgring

Cum obtin anvelopele ForceContact acest mix unic al performantelor?

Pneurile ContiForceContact au fost concepute alaturi de unii dintre cei mai cunoscuti specialisti din lumea tuningului auto, precum AC Schnitzer si Techart si beneficiaza de un design al benzii de rulare “Macro Block”, imprumutat de la Conti SportContact 5P, dar modificat si imbunatatit entrust a se plia pe conditiile specifice circuitelor.

Astfel, banda de rulare prezinta noi caneluri longitudinale largi pe centrul acesteia si caneluri de scurgere a apei bidirectionale pe interior. Datorita acestor imbunatatiri, anvelopele ofera timpi de raspuns mult mai buni la schimbarea directiei dar si abilitatea de a evacua apa dintre pneu si carosabil, acvaplanarea devenind astfel o problema mult mai putin importanta.

Cei de la Continental au incorporat tehnologia Black Chili si pentru anvelopele ForceContact, fapt pentru care acestea arata un nivel extrem de ridicat al aderentei pe carosabil pana la nivel microscopic. Rezultatul utilizarii acestei tehnologii este obtinerea unui nivel maxim al aderentei, tractiunii si stabilitatii pe carosabil uscat si mentinerea unor timpi foarte buni pe pistele de viteza.

Test Drive

Specialistii de la Tyre Reviews au avut ocazia sa puna la incercare anvelopele ForceContact, echipate pe un autoturism Jaguar F-Type (dimensiuni 255/35R20 pe axul din fata si 295/30R20 pe axul din spate). Conform parerii acestora, anvelopele le-au depasit in totalitate asteptarile, autoturismul Jaguar F-Type comportandu-se excelent pe traseul insorit din Malaga, Spania.

Pneurile de pe fata au oferit o precizie extrem de ridicata in ceea ce priveste directia, acestea reactionand cu exactitate la comenzile soferului, in special in viraje. Cele de pe spate au oferit la randul lor timpi de reactie excelenti si un nivel foarte bun al aderentei, chiar si la virarea cu viteze foarte ridicate. Referitor la aderenta, aceasta a fost cu mult peste nivelul unor anvelope obisnuite, neafectand deloc nivelul manevrabilitatii chiar si in momentul cand pneurile au fost fortate la maximum.