Michelin CrossClimateDupa cum s-a mentionat în raportul de lansare, noua anvelopa Michelin CrossClimate este cea mai interesanta si revolutionara anvelopa aparuta recent pe piata. Aceasta este prima anvelopa de vara omologata pentru utilizare în sezonul de iarna. Indeplineste toate caracteristicile unei anvelope de vara, dar este certificata si pentru utilizarea pe timp de iarna. Este conforma cu toate legislatiile din domeniu si are marcajul specific cu fulg de nea si inscriptia M+S pe flanc. Am putea spune ca este o anvelopa all season, insa francezii insista pe ideea ca Michelin CrossClimate nu este un pneu all-season ci este prima anvelopa de vara care poate fi folosita de catre soferi si pe timp de iarna, in conditii legale.

La intrebarea daca CrossClimate este o anvelopa all season, oficialii de la Michelin au raspuns categoric: nu. Daca o anvelopa all-season este conceputa ca o anvelopa de iarna ce poate fi utilizata si vara, CrossClimate este gandit invers.

Pentru dezvoltarea acestei anvelope de vara care sa poata fi utilizata si iarna, cercetatorii de la Michelin au avut nevoie de o perioada de 3 ani si 5 milioane de kilometri parcursi in teste cu temperaturi cuprinse intre -30 pana la +40 grade Celsius.

Michelin CrossClimate

Si totusi cu ce este diferita aceasta anvelopa fata de una all-season? Michelin insista pe ideea ca anvelopele all season nu ofera performante optime pe timp de vara, mai ales pe suprafete umede. Insa acest nou model de anvelope CrossCilmate are aceleasi performante la franare pe asfalt ud si sunt eficiente în ceea ce priveste consumul de carburant ca anvelopele de vara.

 

CrossClimate versus anvelope all-season

Din testele independente facute de experti, CrossClimate a dat dovada de performante semnificativ mai bune in conditii de iarna decat o anvelopa all-season. La testele de franare atat pe carosabilul uscat cat si ud, anvelopele CrossClimate au fost superioare celor all season. Distanta fost mai mica cu circa 5 metri pe uscat, si cu 2,5 metri pe ud, ceea ce conteaza cel mai mult.

 

CrossClimate versus anvelope de iarna

Performantele anvelopei Michelin CrossClimate sunt similare in privinta elementelor de baza cu a unei anvelope premium de iarna. Pe timp de iarna, la temperaturi de +3 grade Celsius, CrossClimate franeaza mult mai bine pe uscat decat o anvelopa de iarna (diferenta de 7 metri) si a dat dovada de stabilitate pe carosabil ud. Diferentele apar atunci cand vorbim de un drum acoperit cu gheata sau zapada mare, acolo unde anvelopele de iarna sunt clar mai bune. Pentru acest tip de conditii, Michelin recomanda în continuare utilizarea de anvelope de iarna Alpin5.

 

CrossClimate versus anvelope de vara

Cu toate ca pretul este mai ridicat, CrossClimate este clar mai buna decat o anvelopa de vara iarna si aproape la fel de buna vara. Pe timp rece, CrossClimate este fundamental mai buna decat o anvelopa de vara, pastrandu-si caracteristile de anvelopa de vara atunci cand temperaturile sunt ridicate.

 

Incepand cu data de 1 mai, anvelopele CrossClimate pot fi cumparate, fiind disponibilie in dimensiuni de la 15 la 17 inch. Oficialii de la Michelin au anuntat ca pentru dimensiuni mai mari trebuie sa asteptam pana in 2016, cand soferii de SUV-uri, crossover-uri si pick-up-uri vor putea sa isi echipeze autovehiculele cu aceste anvelope. In ceea ce priveste preturile, costul acestor anvelope CrossClimate va fi mai ridicat decat cel al anvelopelor de vara Michelin (aproxiativ cu 10 euro) dar mai mic decat pretul anvelopelor de iarna Alpin5.

 

Consultati acum oferta completa AnveloSHOP pentru anvelope Michelin.