Rolul unor anvelope RunFlat

2019-04-01T11:21:48+02:00

Tehnologia RunFlat a fost inventata de catre producatorul Michelin, inca din 1934, cand a produs un pneu special pentru vehicule comerciale si pentru cele din armata, care erau concepute special sa mearga pe pana, avand un invelis de spuma pe interior, care acoperea orice gaura facuta. La momentul conceperii ei, tehnologia era foarte rudimentara iar costul de productie era unul urias pentru orice sofer de rand, si prin urmare nu au avut un succes prea mare pentru vehicule comerciale si pentru cele de pasageri. Tehnologia a luat avant de abia in 1958, cand producatorul Crysler a conceput un nou prototip impreuna cu Goodyear, pentru o masina premium din gama Crysler, avand optiunea de a fi montate pe aceasta si anvelope de tip runflat. Au mai trecut 20 de ani pnaa cand un alt producator renumit, Dunlop, a lansat un nou prototip pe acelasi principiu de RunFlat, care avea denumire de „fail-safe”, si era propus ca echipare optionala pentru vehiculele din gama Rover.

Tehnologia RunFlat la ora actuala este mult mai accesibila in comparatie cu anii trecuti, fiecare producator major de anvelope anvand in gama sa mai multe modele disponibile cu marcaje RFT, care semnifica prezenta tehnologiei RunFlat. Fiecare producator are propria sa tehnologie de runflat si brevetata cu denumiri diferite. In prezent insa sunt doua tehnologii de Runflat care sunt populare. Prima implica prezenta unui strat de spuma in interiorul anvelopei, care umple porul sau gaura cauzata de o pana in anvelopa in momentul producerii ei. Acest tip de tehnologie permite rularea o distanta intre 20 si 40 km cu acea pierdere de presiune, care sa va ofere astfel ocazia de a ajunge la cea mai apropiata vulcanizare pentru a schimba roata.

O alta tehnologie care este mai putin comuna si este prezenta in special pe vehiculele speciale sau de interventie, care sa le permita sa ruleze mai mult pe o pana, o reprezinta prezenta unui suport metalic in interiorul anvelopei, care va permite sa rulati cu o pana o distanta in km mult mai ridicata in comparatie cu tehnologia de spuma prezenta in interiorul anvelopei. Tehnologia disponibila la vanzare si cea recomandata pentru soferul de rand, este prima, cea care presupune prezenta unei spume in interiorul anvelopei care va astupa gaura creata de o pana.

Anvelope RunFlat pot reprezenta o optiune obligatorie daca nu aveti o roata de rezerva in masina sau loc pentru aceasta, pentru a va „salva” in cazul unei pene sau avarii majore la cauciucuri. De asemenea, este necesar si recomandat sa aveti si senzori de presiune instalati, pentru a sti cand roata dvs incepe sa pierdea presiune din cauza unei pene, nefiind la fel de vizibila pierderea, tocmai din cauza tipului de spuma din interior. De asemenea, trebuie sa luati in considerare ca acest mecanism nu este valabil in cazul unei pene suferite in cazul unei rupturi pe marginea sau flancului anvelopei, spuma nefiind prezenta si in acel loc.

Anvelopele RunFlat sunt disponibile in special pe dimensiuni mai mari de anvelope, acelea reprezentand prima echipare din fabrica pentru masini de tip premium. Nu sunt disponibile modele runflat pe dimensiuni din gama anvelope 185 65 r15 sau anvelope 195 65 r15. Daca doriti sa aveti aceasta tehnologie de anvelope pe masina, trebuie sa tineti cont ca aveti neaparat si de senzori de presiune, dar aceasta optiune este obligatorie din noiembrie 2014 pentru toate masinile noi produse dupa aceasta data.

Mai multe despre Jante, Noutati, Promotii
Cum sa iti alegeti un set de anvelope vara potrivit

Suntem in luna martie si temperaturile au inceput sa creasca simtitor spre plus. Sezonul rece ne-a parasit, iar in marea majoritate a tarii sunt doar...

Închide