Expertii Off Road ne reamintesc că atunci cand vine vorba de alegerea anvelopelor – în special pentru crossovere și SUV-uri grele – trebuie pus accentul pe siguranta, nu exclusiv pe pret.

Când vine vorba de îngrijirea și întreținerea masinilor, pasionatii de autoturisme puternice au tendința de a face totul cât mai bine. Atunci când aveți nevoie de anvelope noi, nu este recomandat sa cautati chiar cea mai ieftina varianta. Acest lucru nu este surprinzător, deoarece un set de anvelope de crossover poate costa 500 de euro. Specialistii Off Road recomanda sa nu se subestimeze factorii de risc, cum ar fi acvaplanarea și manevrele de urgență pe carosabil umed. Cei care pur și simplu doresc să cumpere cele mai ieftine anvelope, pot pune in pericol viata pasagerilor din masina, dar si a altor participanți la trafic.

Test anvelope vara 255/55R18 (Off Road 2015) 

Testul final al revistei germane Off Road a comparat anvelope cu dimensiunea 255/55R18 de la cei mai importanti producatori. În plus, față de modelele cunoscute ale Goodyear, Continental si Nokian, s-au adăugat la testare anvelope Vredestein, Kumho și Maxxis pentru segmentul de buget. Acestea concureaza cu anvelope Dunlop, Toyo și Pirelli, care participă pentru a doua oară la studiile Off Road. Testele s-au efectuat în sudul Finlandei, la o temperatura de două cifre, cu ajutorul unui autoturism Mercedes ML 250 cu tractiune integrala.

off-road-anvelope vara-255-55r18 test 2015

Anvelope 255/55R18 testate:

  • Continental ContiSportContact 5 SUV
  • Dunlop SP QuattroMaxx
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV
  • Kumho Crugen HP91
  • Maxxis M36 Victra
  • Nokian zLine SUV
  • Pirelli Scorpion Verde
  • Toyo PROXES T1 Sport SUV
  • Vredestein Ultrac Vorti

Primul test efectuat este cel mai important pentru siguranta: franarea pe suprafețe uscate. Anvelopele trebuie să fie cat mai adecvate pentru a frana optim, iarcel mai performant model de anvelope dintre toate s-a dovedit a fi Continental, care a obtinut o distanta mai mica cu 2,3 m decat ultimul clasat. Nokian, Dunlop au avut un decalaj de 15 și 16 cm.

off-road-anvelope vara-255-55r18 test 2015

Rezultate bune au obtinut si Goodyear, Pirelli și Toyo. Distanța de frânare obtinuta de Vredestein si  Kumho este semnificativ mai mare decât cea a liderilor, iar Maxxis ocupa ultimul loc cu o marjă semnificativă fara de concurentii din clasa Premium.

off-road-anvelope vara-255-55r18 test 2015

La fel de importante sunt: răspunsul precis al direcției, comportamentul în condiții de siguranță și previzibilitatea în curbe, precum si confortul in călătorie. Pe drum uscat, anvelopele de buget Maxxis nu au surprins neplacut, insa au fost totusi prea lente și vagi. Cele mai bune rezultate au fost obtinute din nou de Nokian și Continental, care ocupă primele locuri in test datorită un răspuns aproape perfect la acțiunile șoferului și a sprijinului lateral bun la viteze mari.

off-road-anvelope vara-255-55r18 test 2015

Anvelopele Dunlop și Pirelli au fost aproape de lideri. Goodyear a avut un comportament de încredere, echilibrat si a fost urmat de Kumho, Vredestein și Toyo, toate acestea cu rezultate destul de bune.

Testul realizat pe suprafața umedă a evidentiat  diferențe mult mai mari, iar Maxxis obtinut aici un rezultat nesatisfăcător – aceste anvelope sunt prea inexacte pentru a răspunde la direcție, se comporta imprevizibil.

Toyo, Dunlop, Goodyear și Pirelli permit viraje la viteze mai mari, iar aceste anvelope, în general, asigura tracțiune bună și stabilitate direcțională. Locul al doilea este ocupat de cauciucurile Continental, care reacționează foarte precis la acțiunile conducatorului auto și permit viraje de mare viteză. Cel mai bun rezultate e obtinut cauciucurile Nokian, care necesită doar o corectie minima a directiei pe o suprafață umedă.

Un alt test a evaluat capacitatea anvelopelor de a frana pe suprafete umede și aici din nou cele mai bune au fost anvelopele Nokian, care au obtinut o distanta de franare de 28.05 m. Următorii cinci clasati s-au menținut la o distanta de 65 cm, iar Kumho nu a putut tine pasul, obtinand o distanța de frânare mai lungă: 29 m.

off-road-anvelope vara-255-55r18 test 2015

În testul de rezistență la acvaplanare, primul loc este ocupat de anvelope Goodyear, care pierd contactul cu drumul doar la 77.46 km.

off-road-anvelope vara-255-55r18 test 2015

Toate anvelopele s-au comportat bine, iar anvelopele Toy au obtinut rezultate acceptabile.

off-road-anvelope vara-255-55r18 test 2015

Producatorii de anvelope sunt pusi de multe ori in situatia de accentua o anumita directie de dezvoltare in defavoarea altora. De exemplu, reducerea rezistenței la rulare afectează în mod negativ tracțiunea pe umed. Cauciucul care s-a dovedit a fi cel mai economic este Nokian, având un echilibru excelent al caracteristicilor, iar Vredestein crește consumul de combustibil.

off-road-anvelope vara-255-55r18 test 2015

În testul final care determină nivelul de zgomot, s-au remarcat anvelopele Maxxis. După șase anvelope cu 70 dB, Continental și mai ales Pirelli sunt semnificativ mai zgomotoase. Este de remarcat faptul că  in general confortul este considerat mai puțin important decât siguranța.

 

Clasament Final:

1. Nokian zLine SUV

2. Continental Sport Contact 5 SUV

3. Dunlop SP QuattroMaxx

4. Pirelli Scorpion Verde

5. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

6. Kumho Crugen HP91

7. Toyo Proxes T1 Sport SUV

8. Vredestein Ultrac Vorti

9. Maxxis M36 Victra