Anvelopele ultra-late pe puntea spate asigura aspectul sportiv al masinii si imbunatatesc dinamica. Auto Bild compară șapte modele de anvelope cu dimensiunile 255/35 R19 și 275/35 R19
Diferența de comportament a masinii este întotdeauna evidentiata în timpul tranziției de la anvelope de iarnă la anvelopele de vara, deoarece proprietățile dinamice ale mașinii depind în mare măsură de tipul anvelopelor cu care este echipata. Anvelopele sunt singura legatura dintre masina si drum si sunt responsabile pentru transmiterea forțelor longitudinale și transversale. In acest scop Auto Bild a efectua un test la anvelope vara 255/35R19 si 275/35R19 pentru a stabili un top anvelope vara la aceste dimensiuni.
Multe dintre autoturismele BMW Seria 3 sunt echipate din fabrica cu anvelope 225/50R17, care au lățimea benzii de rulare egală cu 225 mm și raportul de înălțime al peretelui lateral este de 50% din această valoare, sau aproximativ 113 mm. Diametru este egal cu 17 inch sau 43,2 cm. Optional, sunt de asemenea disponibile de variante cu diametru de 18 și 19 inch. Dacă se monteaza jante de diferite dimensiuni, latimea spate este mai mare decât partea din față – de exemplu – dimensiunile 225/40 R19 19 și 255/35. Spre deosebire de versiunea standard, flancul anvelopei semnificativ mai mic (40% din 225 mm inseamna 90 mm). Astfel, autovehicolul va răspunde la acțiunile șoferului si va avea o manevrabilitate imbunatatita. Anvelopele mai late pe puntea spate cresc stabilitatea și pot preveni deraparea masinii.
Auto Bild a testat 7 modele de anvelope cu dimensiune față 255/35R19 și 275/35R19 spate ultra-larg. Publicatia a evidentiat faptul ca această combinație este disponibila numai pentru BMW M3 și M4 si „inclusiv vizual, această opțiune este greu de depasit.”
Cele 7 modele de anvelope testate:
- Continental ContiSportContact 5P
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
- Hankook Ventus S1 evo K107
- Maxxis VS01 Victra Sport
- Michelin Pilot Super Sport
- Nankang NS-20 Sportnex
- Vredestein Ultrac Vorti
Răspunsul cel mai precis de direcție a fost dat de anvelopele Michelin, dar experții au avertizat că un viraj ascutit poate brusca roțile din spate și va fi obligatoriu un raspuns rapid cu ajutorul contravirarii. Anvelopele Vredestein nu au reusit sa reactioneze atât de repede și precis, dar ele s-au dovedit a fi destul de echilibrate la rulare pe ambele axe. Aceste anvelope Vredestein au, de asemenea, o tractiune excelenta pe carosabil uscat.
Anvelopele Hankook, avand ca semn distinctiv o linie ondulata în profilul benzii de rulare, asigura buna stabilitate laterală pe puntea față si s-au dovedit a fi foarte eificiente pe suprafete umede.
Rezultatele obtinute de anvelopele de origine asiatică s-au dovedit încă o dată a fi dezamăgitoare. Prețul mic le face, la prima vedere o alegere interesantă, dar în condiții de umiditate aceste anvelope nu sunt în măsură să ofere suficientă siguranță și siguranta este in continuare cel mai important lucru de care trebuie sa se tina cont in alegerea anvelopelor.
REZULTATELE TESTULUI anvelope vara 255/35R19 si 275/35R19
Franare pe uscat
Vredestein are nevoie de mai puțin de 35 de metri pentru a opri de la o viteză de 100 km / h, iar diferența față de rezultatul obtinut de Nankang este echivalent cu lungimea masinii.
Manevrabilitate pe suprafețe uscate
Dacă aveți nevoie de anvelope de sport cu cea mai bună performanță pe carosabil uscat, este recomandat sa alegeti anvelope Michelin, a caror reacții la direcție și informatie au fost perfecte. De altfel, un echilibru optim a demonstrat si Vredestein intre puntea față și spate.
Zgomot la rulare
Cele mai silentioase anvelope au fost cele Nankang. Zgomot lor la 80 km / h, cu motorul oprit este cu 1 dB mai mic decât ce a obtinut Michelin, insa aceasta diferenta este imposibil de distins de urechea umană.
Economie de carburant
Cei care aleg anvelope sport de 19 inch, rareori rareori se gandesc cum acestea afectează eficiența consumului de combustibil. În plus, diferențele dintre anvelopele testate vor fi destul de greu de observat în viața de zi cu zi.
Rezistența la acvaplanare longitudinal
În epoca de ESP, DSC și a altor sisteme de asistență a șoferului electronic, testul de acvaplanare nu a fost atât de înfricoșător ca înainte.. În acest caz, este important să se mențină aderența anvelopelor pe puntea spate, deoarece oferă stabilitatea necesară.
Manevrabilitatea pe suprafețe umede
Furnizarea de aderență maximă a fost asigurata de Vredestein, Hankook și Goodyear.
Stabilitate laterală pe suprafață umedă
Aici, din nou au apărut dezavantajele tipice obtinute de anvelopele fabricate in Asia – Nankang, iar Maxxis în mod clar nu se descurca suficient de bine la aderenta pe suprafete umede
Franare pe suprafete umede
Cele mai bune în acest test au fost de departe anvelopele Hankook și a depasit anvelope din gama Premium precum Vredestein, Goodyear, Michelin și Continental. Anvelopele din Asia ocupa din nou partea de jos a clasamentului, iar rezultatul ar trebui să fie considerat nesatisfăcător Maxxis pentru.
Clasament Final:
3. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
5. Continental SportContact 5P
6. Nankang NS-20 Sportnex
7. Maxxis VS01 Victra Sport