Reprezentantii revistei britanice Car Magazine au dorit sa testeze avantajele pe care le ofera utilizarea anvelopelor de iarna. Fiind constienti ca pe un carosabil acoperit cu zapada, anvelopele de iarna fac clar diferenta, acestia au ales un altfel de test: au dorit sa compare diferentele dintre anvelope de vara si anvelope de iarna pe o pista fara zapada, insa la o temperatura de apx. 0 grade Celsius. In acest sens, au utilizat 2 modele BMW, un M3 echipat cu anvelope de vara Michelin Pilot Sport la dimensiunea de 19 inch si un 435i echipat cu anvelope de iarna Pirelli Winter Sottozero 3 pe 18 inch.

test anvelope de iarna bmw

test anvelope de iarna bmw

Prima proba a testului a constat intr-o proba de acceleratie de la 0 la 100 km/h pe o suprafata umeda. Chiar daca pe hartie, modelul M3 avea un avantaj clar, fiind mai puternic si reusind aceasta performanta intru-un timp mai scurt, in momentul testului era echipat cu anvelope de vara, in conditii de temperata scazuta.

test anvelope de iarna bmw3Astfel 435i, echipat cu anvelope de iarna a fost mai rapid, reusind mult mai usor sa gaseasca aderenta si sa evite patinarea rotilor si terminand astfel cu 2 lungimi de masina inaintea M3-ului. (435i a avut nevoie de 6,3 sec in timp ce mai puternicul M3 a terminat proba in 6,8 sec).

test anvelope de iarna bmwA doua proba a fost o proba de franare de la 100 km/h la 0 km/h. Si in acest caz diferenta a fost destul de mare: 435i echipat cu anvelope de iarna Pirelli a oprit in 40,6 metri, in timp ce M3 echipat cu anvelope de vara Michelin a avut nevoie de 50 metri (cu 20% mai mult). Astfel anvelopele de iarna au au fost in avantaj clar, iar in trafic o asemenea diferenta este extrem de importanta.

anvelope de iarna bmwA treia proba a fost o proba de circuit, in care ambele masini au parcurs un traseu cat mai rapid posibil. Si in aceasta proba, precum si in probele anterioare, carosabilul a fost ud si foarte alunecos, iar M3 echipat cu anvelope de vara a fost foarte instabil si nu a putut tine pasul cu 435i echipat cu anvelope de iarna, care s-a descurcat mult mai bine. In ciuda faptului ca M3 este mult mai performant, acesta a reusit un timp cu 4,5 secunde mai mare decat 435i, care a iesit invingator si in aceasta proba.

anvelope de iarna bmwDaca M3 ar fi fost echipat, de asemenea cu anvelope performante de iarna, rezultatul testului ar fi fost cu totul altfel.

In concluzie, prin intermediul acestui test a fost demonstrata importanta utilizarii anvelopelor de iarna in momentul in care temperatura scade sub 7 grade Celsius, chiar daca zapada lipseste de pe carosabil.

Consultati oferta completa AnveloSHOP pentru: anvelope de iarna