Publicatia germana Auto Bild a efectuat un test anvelope sport 235 35 R19 pe 5 anvelope de dimensiuni anvelope 235 35 R19 Acestea au fost testate pe un circuit cu un Ford Focus ST si au inclus o anvelopa de inalta performanta ca si etalon. Deoarece locatia testului a fost pista de testare a anvelopelor Continental din Texas, si a tipului de anvelopa selectat pentru comparatie, testerii de la Auto Bild au presupus ca anvelopa nespecificata este modelul Continental Sport Contact 6, lucru ce ne sugereaza cam cat de departe au evoluat anvelopele pentru uz normal. In urma test anvelope sport 235 35 R19 a rezultat un top anvelope vara la aceasta dimensiune sport.

rezultate carosabil uscat anvelope

rezultate carosabil uscat anvelope

La test anvelope sport 235 35 R19 pe carosabil uscat anvelopa Pirelli a avut o evolutie excelenta. A fost cea mai rapida in turul de pista pe carosabil uscat, invingand ambele cauciucuri produse de Michelin. Anvelopa nespecificata, ale caror rezultate nu sunt afisate s-ar fi plasat pe locul 4, facand in medie 117 km/h, fiind mai rapida ca anvelopele Yokohoma si Toyo.

franare carosabil uscat anvelope

franare carosabil uscat anvelope

La testul de franare pe carosabil uscat anvelopa Pirelli invinge din nou dar la limita. Anvelopa Toyo termina pe locul al 2 lea. Din nou, anvelopa nespecificata termina pe locul al 4 lea cu o distanta de franare de 35.4 metri.

manevrabilitate carosabil umed anvelope

manevrabilitate carosabil umed anvelope

O surpriza a acestui test a fost cat de bine s-a comportat anvelopa Pirelli pe carosabil umed. Anvelopa Michelin si Dunlop a fost aproape de aceasta, cu anvelopa Toyo avand un rezultat destul de modest.

franare pe carosabil umed anvelope

franare pe carosabil umed anvelope

Anvelopa nespecificata a reusit sa castige testul de franare pe carosabil umed, oprind masina de test in doar 31.5 metri. Departe de aceasta, anvelopele de curse au avut cea mai buna performanta de doar 34 de metri, abia la 2.5 metri in spate.

acvaplanare anvelope

acvaplanare anvelope

Si testul de acvaplanare a fost castigat tot de anvelopa nespecififcata reusind sa atinga 71.5 km/h inainte ca masina sa inceapa sa acvaplaneze. De data aceasta anvelopa Michelin a reusit sa surprinda, aproape egaland anvelopa de test. Acvaplanare este testul la care anvelopa Pirelli a punctat cel mai slab, pierzand o multime de puncte.

Concluzie :

Dezamagitor fapul ca anvelopa Pirelli P Zero Trofeo R s-a chinuit la testele de acvaplanare, tinand cont ca la toate celelalte teste a reusit sa invinga anvelopa Michelin. Adevarata surpriza a fost cat de bine anvelopa de vara s-a descurcat pe carosabil uscat, dar trebuie mentionat ca testerii au afirmat ca anvelopa de vara s-a simtit moale si inceata la viraj cand a fost comparata cu cea mai buna anvelopa de cursa si sub nici o forma o anvelopa uzuala , fie ea si de performanta inalta nu ar rezista la fel de mult pe pista fara sa se supra-incalzeasca.

Pe scurt, Michelinul este cea mai buna anvelopa daca iti petreci timpul pe drumuri dar daca vrei doar experienta pistei, alege Pirelli. Sau o anvelopa de tip slick.

1: Michelin Pilot Sport Cup 2

anvelopa-pilot-sport-cup-2

Total: 16 / Carosabil uscat: 9 / Carosabil umed : 7
Pro: Anvelopa ireprosabila, echilibrata, vireaza precis si are o aderenta buna pe carosabil uscat si carosabil umed, isi justifica pretul.
Contra: Nimic de mentionat in teste.

2: Dunlop SportMaxx Race

Dunlop-SportMaxx-Race

Total: 13 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed : 6
Pro: O anvelopa excelenta cu un comportament echilibrat, rezultate decente in testele de acvaplanare.
Contra: Rezultate nesatisfacatoare la manevrabilitatea pe carosabil umed.

3: Pirelli P Zero Trofeo R

Total: 16 / Carosabil uscat : 9 / Carosabil umed : 7
Pro: O anvelopa foarte sportiva cu timpi buni de pista pe uscat si pe umezeala, precisa in viraj, mai ales pe uscat. Distanta scurta de franare pe uscat si pe umezeala.
Contra: Rezultate slabe la acvaplanare , cea mai scumpa anvelopa din test.

4: Yokohama ADVAN Neova AD08R

Total: 9 / Carosabil uscat : 5 / Carosabil umed : 4
Pro: Echilibrata pe carosabil uscat.
Contra: Distanta mare de franare pe carosabil umed.

5: Toyo R888 R

Total: 7 / Carosabil uscat : 5 / Carosabil umed : 2
Pro: Distanta scurta de franare pe carosabil uscat, pret mic.
Contra: Cea mai lenta in turele de pista pe carosabil umed si uscat, precum si cea mai mare distanta de franare pe carosabil uscat.