premium-slick-225-40R18-Sport-Auto-2017

Anvelope premium vs slick. Cu cat sunt mai rapide anvelopele de curse (slick/semi slick) comparate cu cele mai bune anvelope premium (UHP-Ultra High Performance)?

Publicatia germana Sport Auto a aflat raspunsul punand fata in fata, 7 din cele mai performante anvelope premium cu 3 din cele mai bune anvelope folosite pe la curse. Vehiculul de test a fost o Toyota GT86, iar dimensiunea anvelopelor testate de anvelope 225 40 R18.

Toyota GT86 nu este neaparat una dintre cele mai puternice masini, avand un motor de 2 litri capabil sa produca 197 cai putere. Asta inseamna ca masina nu va fi avantajata de aderenta superioara a anvelopelor de tip semi-slick la fel cum ar fi fost avantajata o masina mai puternica.

Anvelopa Michelin Pilot Sport Cup 2 a fost cea mai rapida anvelopa de curse in tururile de pista facute pe uscat. Respectiv cu o viteza medie obtinuta de 87.1 km/h, a avut in medie cu 2 km/h mai mult decat anvelopa premium Michelin Pilot Sport 4.

Performantele la franare pe carosabil uscat sunt un avantaj cheie pentru cauciucuri proiectate pentru curse. Explicatia consta ca au o structura mai moale si mai putine striatii pentru a le mari suprafata de contact cu pista. Anvelopa Pirelli P Zero Trofeo R s-a dovedit a fi cea mai buna din acest test, oprind masina in 32.8 metri, spre deosebire de anvelopa premium Pirelli P Zero careia i-a luat cu 2.4 metri mai mult oprirea. Cea mai mare surpriza a testului de franare pe uscat nu a fost in avantajul anvelopelor de curse, respectiv a fost ca anvelopa Michelin Pilot Sport 4 a egalat anvelopa Michelin Pilot Sport Cup 2. Astfel, ambele oprind masina in 34.4 metri, un rezultat impresionant pentru o anvelopa „doar” premium Michelin .

Testul pe carosabil umed aduce deasemeni avantajul inapoi la anvelopele premium. Toate cele 3 anvelope de curse au terminat la coada clasmentului, la testul de manevrabilitate pe umezeala si testul de acvaplanare. Doar anvelopa Michelin de curse a avut un rezultat mai bun decat celelalte doua.
Testul de franare pe carosabil umed a inversat rezultatele testelor de franare pe uscat. Astfel, invingatoarea testului a fost anvelopa Toyo Proxes Sport, oprind masina Toyota in 32 de metri de la viteza de 80 de km/h. In acelasi timp, anvelopa Toyo R888R de curse a oprit-o in 34.5 m, cu 2.5 metri mai mult .

Testele de confort, zgomot si distanta de rulare au fost din nou dominate de anvelopele de uz normal. Precum era de asteptat, deoarece anvelopele de curse au sacrificat din aceste proprietati pentru un raspuns mai precis la viraj si viteza mare.

Rezultate test anvelope 225 40 R18

1: Michelin Pilot Sport 4

Total: 43 / Carosabil uscat: 9.5 / Carosabil umed : 9.5 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare : 8 / Zgomot : 8
Pro: Raspuns in viraj, comportament bun, aderenta excelenta si distante foarte scurte de franare pe carosabil umed, dar si pe carosabil uscat.
Contra: Zgomotoasa
Concluzie: Foarte recomandata.

1: Pirelli P Zero Trofeo R

Total: 33.3 / Carosabil uscat: 11 / Carosabil umed : 4.3 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare : 4 / Zgomot : 7
Pro: Aderenta si manevrabilitate excelenta pe carosabil uscat.
Contra: Aderenta nesatisfacatoare pe carosabil umed.
Concluzie: Foarte recomandata.

2: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Total: 43.7 / Carosabil uscat: 9.1 / Carosabil umed : 8.6 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare : 10 / Zgomot : 8
Pro : Manevrabilitate buna pe carosabil uscat, distanta scurta de franare pe carosabil uscat.
Contra: Manevrabilitate nesatisfacatoare pe carosabil uscat.
Concluzie: Recomandata.

2: Toyo R888 R

Total: 31.1 / Carosabil uscat: 10.6 / Carosabil umed : 5.5 / Confort: 2 / Rezistenta la rulare : 5 / Zgomot : 8
Pro: Aderenta destul de buna pe carosabil umed pentru o anvelopa semi slick;  aderenta ridicata si manevrabiltiate buna pe carosabil uscat.
Contra: Foarte nervoasa la manevrabilitatea pe carosabil uscat, galagioasa.
Concluzie: Reconandata in mod special

3: Michelin Pilot Sport Cup 2

Total: 36 / Carosabil uscat: 9.9 / Carosabil umed : 5.1 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare : 6 / Zgomot : 8
Pro: Performanta echilibrata si manevrabilitate buna pe carosabil uscat.
Contra: Aderenta slaba pe carosabil umed.
Concluzie: Recomandata.

3: Bridgestone Turanza T001 Evo

Total: 43.2 / Carosabil uscat: 8.3 / Carosabil umed : 8.9 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare : 10 / Zgomot : 8
Pro: Tractiune buna si stabilitate pe drumuri umede
Contra: Manevrabilitate slaba si greoaie pe carosabil umed; performanta nesatisfacatoare la testul de acvaplanare.
Concluzie: Recomandata.

4: Continental Sport Contact 5

Total: 35.7 / Carosabil uscat: 9.1 / Carosabil umed : 8.6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare : 5 / Zgomot : 7
Pro: Excelenta pe umed, rezistenta ridicata la acvaplanare; distante scurte de franare pe carosabil uscat si manevrabiltiate buna pe carosabil uscat
Contra: Confort scazut, zgomotoasa
Concluzie: Recomandata

5: Pirelli P Zero

Total: 43.6 / Carosabil uscat: 9.2 / Carosabil umed : 7.4 / Confort: 9 / Rezistenta la rulare : 10 / Zgomot : 8
Pro: Distanta mica de franare pe carosabil uscat, manevrabilitate buna si precisa pe carosabil uscat
Contra: Distante de franare relativ mari pe carosabil umed
Concluzie: Recomandata

6: Toyo Proxes Sport

Total: 41.4 / Carosabil uscat: 8.4 / Carosabil umed : 8 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare : 8 / Zgomot : 10
Pro : Cea mai scurta distanta de franare pe drumurile umede, rezistenta mari la acvaplanare
Contra: Reactivitate slaba la viraj, stabilitate nesatisfacatoare pe carosabil umed.
Concluzie: Recomandata in anumite circumstante

7: Kumho Ecsta PS91

Total: 34.7 / Carosabil uscat: 8.4 / Carosabil umed : 7.3 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare : 5 / Zgomot : 8
Pro: Manevrabilitate acceptabila pe carosabil uscat (desi se comporta putin nervos ), rezistenta buna la acvaplanare
Contra: Aderenta slaba pe carosabil umed, confort scazut.
Concluzie : Recomandata in anumite circumstante.