Binecunoscuta publicatie germana Auto Bild a realizat un top 10 anvelope vara sportive recomandate pentru un autoturism sportiv de referinta, Mercedes AMG C63. O berlina cu dimensiuni de anvelope diferite pe puntea fata si puntea spate, pentru un comportament mai sportiv, printr-o aderenta sporita prin banda de rulare mai larga.

9 anvelope de drum lung si una semi slick

Ce anvelopeΒ UHPΒ se recomanda pentru o masina sportivaΒ ? La aceasta intrebare simpla a incercat sa raspunda in acest nou test 2020 la anvelope vara, Auto Bild. Si cu aceasta ocazie pilotii s-au deplasat pe circuitul Uvalde, in apropiere de San Antonio, pentru a evalua 10 modele de anvelope de vara, montate pe un Mercedes AMG C63.Β Acest autoturism de inalte performante beneficiaza de 245/35R19 pe fata, respectiv 265/35R19 pe spate, pentru a garanta o conducere ultra sportiva. Si in mod evident performanta sportiva depinde foarte mult de alegerea anvelopelor potrivite; ceea ce incearca Auto Bild sa determine prin acest test.

Care sunt cele mai bune anvelope vara sportive pentru Mercedes-AMG C63 ?

Model anvelope Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Avantaje Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Β  Dezvantaje

Β Michelin Pilot Sport Cup 2Β – semi slick

Cele mai bune performante posibile de obtinut pe uscat Comportament limita pe umed

1 – Continental SportContact 6

Tinuta de drum sportiva si dinamica si conducere sigura pe ud Confort la conducere

1 – Michelin Pilot Sport 4S

Cel mai bun pneu pe ud, franarea cea mai scurta si o tinuta de drum exemplara Pretul

3 –Β Goodyear Eagle F1 SuperSport

Pneu sportiv foarte performant pe ud, directie precisa si distante scurte de franare Zgomot si rezistenta la rulare

4 – Hankook Ventus S1 Evo2

Performante foarte echilibrate si unΒ bun raport calitate pret Directie ce raspunde cu oarece intarziere

4 – Vredestein Ultrac Vorti

Cel mai bun raport calitate pret, comportament stabil si tinuta de drum dinamica Rezistenta la rulare

6 –Β Falken Azenis FK510

Directie precisa si conducerea pe umed Comportament de subvirare in curbe

7 –Β Yokohama Advan Sport V105

Manevrabilitate sportiva si performante pe uscat Franare pe umed si confort la conducere

8 –Β Toyo Proxes Sport

Acvaplanare, pret bun si franarea pe uscat Comportament de subvirare si directie latenta

9 –Β Nankang Noble Sport NS-20

Acvaplanare si pret bun Distanta lunga de franare si directie destul de aproximativa

Nimic nu se compara cu o anvelopa semi slick pe uscat

Daca subiectul principal al acestui test se refera la anvelopele UHP, Auto Bild a „strecurat” in test si o anvelopa semi slick, respectiv Michelin Pilot Sport Cup 2.Β Acest model permite asocierea performantele de curse auto cu capacitatea de a rula pe orice drum, fiind omologat in acest sens. Pe de alta parte, testul efectuat de Auto Bild evidentiaza ca acest model de anvelopa vara nu este adaptat in caz de ploaie si exista un risc sporit de acvaplanare. Ceea ce este foarte logic pentru o anvelopa asa de radicala precum Michelin Pilot Sport Cup 2. Venind din lumea sporturilor auto, profilul benzii de rulare nu este optimizat cu canaluri pentru evacuarea apei, precum anvelopele „normale”. De unde si calificativul de „semi slick” ceea ce se traduce prin „aproape neted”. Si toate acestea i-au permis de a fi ultra performant pe uscat si a dobori toate recordurile pe circut. Fapt evidentiat si in cadrul testului unde a fost de departe anvelopa cea mai rapida, dar si cu distanta cea mai scurta la franarea pe uscat.

Michelin si Continental aproape la egalitate, dar Goodyear tine aproape

Anvelopele UHP Michelin Pilot Sport 4SΒ siΒ Continental SportContact 6Β si-au disputat „fara mila” prima pozitie din clasament, aratand performante de inalt nivel. Astfel, pe puntea de fata ambele modele de cauciucuri au avut un excelent comportament directionat, in timp ce pe puntea din spate au asigurat o conducere dinamica. A fost chiar testata o manevra de evitare obstacol la 130 si la 160 km/h. Si in acest caz, AMG Classe C a reusit sa schimbe directia fara probleme si fara inclinarea vehiculului; alte anvelope ar fi fost mult mai ezitante la aceasta manevra. La testele pe uscat, acestea au fost cele mai bune anvelope vara, dupa modelul semi slick de la Michelin.

Daca anvelopa Continental este ceva mai ieftina, modelul Pilot Sport 4S franeaza mult mai scurt pe carosabil ud. In acelasi timp, anvelopa de la Michelin este ceva mai putin performanta la conducerea pe umed, raportat la producatorul german. Si de fapt, pe acest tip de suprafata uda, noul Β Goodyear Eagle F1 SuperSportΒ s-a descurcat cel mai bine. Astfel acesta, precum si anvelopele Hankook Ventus S1 Evo2Β siΒ Vredestein Ultrac VortiΒ au obtinut calificativul de „bun”. Toate celelalte anvelope au fost apreciate ca „satisfacatoare” cu o singura exceptie, Nankang Noble Sport NS-2, care a fost considerat „nerecomandat”. Si aceasta din cauza ca la evaluarea pe carosabilul umed acest model s-a dovedit mult sub performantele dovedite de semi slick-ul de la Michelin.