CH-R este noua generatie de crossovere ale producatorului japonez Toyota. Acesta a fost proiectat sa fie in totalitate prietenos cu mediul inconjurator, iar toate aspectele operationale au fost gandite pentru a imbunatati eficienta, incepand cu anvelopele. Astfel, Toyota C-HR: conectata prin anvelope.

Toyota C-HR: conectata prin anvelope

Toyota CH-R este pozitionata intr-un segment de piata foarte competitiv, avand ca principali concurenti Nissan Qashqai si Peugeot 3008, Mitsubishi ASX, Opel Mokka etc, iar pentru a se individualiza va conta ferm pe nivelul foarte inalt de tehnologie de care dispune.

Toyota sustine ca va implementa o serie de solutii tehnice inovatoare si revolutionare, incepand cu aceste anvelope care vor intra in echiparea originala si care au fost dezvoltate impreuna cu renumitul producator de anvelope Goodyear. Acestea vor avea dimensiunea 255/50R21

toyota-c-hr-2         toyota-c-hr-3

 

De aseamenea, aceasta anvelopa este la stadiul de prototip, fiind responsabila pentru eficienta energetica a automobilului, avand rolul de a recupera energia cinetica aparuta in timpul rularii. Producatorul de anvelope Goodyear nu a precizat inca daca pneul va opera in acelasi mod ca si dispozitivul KERS prezent in Formula 1, insa este foarte probabil ca anvelopa sa aiba un dispozitiv electronic integrat. Astfel, aceasta va deveni o solutie fiabila care va furniza energie ce poate fi utilizata pentru a alimenta motorul electric al Toyotei CH-R.

Nu se stie cand acest tip de anvelope „conectate” vor intra in productia de masa si va fi disponibil si pentru alte automobile, insa aceast trend de evolutie deschide noi perspective in domeniul anvelopelor, dincolo de siguranta, aderenta si rezistenta kilometrica.