anvelope iarna vs vara

Sezonul rece se apropie de sfarsit cu pasi repezi si se impune necesitatea de anvelope de vara. Drept urmare este recomandat sa ne pregatim din timp masinile pentru noul sezon cald. Ideal ar fi sa fie facuta o inspectie tehnica majora asupra autoturismului, pentru a se vedea urmarile facute de sezonul rece asupra starii motorului si a articulatiilor, iar in cazul descoperirii unor nereguli sa puteti circula in siguranta cu autoturismul dupa rezolvarea acestora. O schimbare importanta ce trebuie facuta odata cu venirea temperaturilor ridicate o reprezinta montarea unor anvelope de vara potrivite noilor conditii rutiere. Legislatia auto in vigoare nu stipuleaza obligativitatea folosirii unor pneuri de vara dupa ce temperaturile cresc, prin urmare soferii prefera sa amane cat mai mult montarea lor, unii chiar folosind cauciucuri de iarna in timpul verii, un obicei foarte costisitor pe termen lung dar mai ales care aduce riscuri majore la rularea cu acestea.

Cand este recomandat sa montati anvelope sezon de vara?

Cand temperatura exterioara medie creste peste 7 grade, cauciucul folosit la compozitia pneurilor de iarna nu mai ofera performanta necesara unui condus sigur iar riscul de accident creste considerabil. Chiar daca majoritatea nu iau in considerare acest fapt, o sa enumeram o serie de dezavantaje majore care vin odata cu folosirea unor pneuri de iarna vara, pentru a putea intelege la ce va expuneti. Este foarte recomandat sa montati anvelope sezon de vara pentru o conducere in maxima siguranta

– Uzura pronuntata intr-un timp scurt

Pneurile de iarna au o compozitie de siliciu mult peste un set de pneuri de vara, fapt ce face ca materialul de cauciuc al lor sa fie mai moale si sa nu devina tare odata ce temperaturile scad considerabil. Asta face ca atunci cand folositi anvelope de iarna in timpul sezonului cald, cauciucul acestora sa se uzeze mult mai rapid, ducand astfel la o situatie in care sunteti obligati sa achizitionati un set de anvelope auto de iarna mult mai repede. Prin urmare, nu este nicio economie in folosirea unor pneuri de iarna pe timpul verii, ci mai degraba un mod rapid de a uza anvelopele de iarna mai repede si nejustificat.

– Performanta mult scazuta

Acest aspect este valabil indiferent de tipul de condus pe care il aveti, preventiv sau sportiv si se manifesta in special in timpul unei franari de urgenta, cand masina se va opri intr-o distanta mult mai lunga. Lipsa de performanta se manifesta pe toata perioada condusului, in special in timpul virajelor sau a franarilor/accelerarilor bruste, cand distanta in care masina reactioneaza este mult peste cea normala, in comparatie cu un autovehicul echipat cu anvelope adecvate, de vara.

– Pericol marit de explozie

In perioada sezonului cald, viteza de rulare creste considerabil in comparatie cu cea din timpul sezonului rece, cand conditiile meteo specifice sezonului de iarna impun o conducere mai prudenta. Prin urmare, daca circulati frecvent cu o viteza ridicata pe autostrada, peste limita tehnica a cauciucurilor, riscul de explozie si de aparitie de microfisuri sau alte defectiuni creste considerabil. Nu este recomandat sa folositi anvelope nepotrivite, cu indice de viteza scazut, pentru condusul pe timpul verii la viteze ridicate.

Daca aveti un set de anvelope de vara ramas din sezonul trecut, este recomandat sa le analizati atent inainte de montajul lor pe masina, pentru a fi siguri ca nu au galme, taieturi sau alte defecte aparute care pot mari riscul de accident. Daca depistati defectiuni majore, este important sa nu circulati cu pneuri in stare precara si sa achizitionati un set de anvelope noi. Puteti sa optati pentru achizitia de anvelope online, aceasta fiind o metoda sigura si confortabila prin care puteti beneficia de anvelope noi intr-un timp scurt si rapid.

Distribuie acest articol