De ce nu trebuie sa rulati cu anvelope de iarna pe timp de vara ?

În această secțiune vom explica de ce conducerea cu anvelope de iarnă în lunile de vară nu este o idee buna. Motivele sunt destul de convingătoare și suntem siguri că veți fi de acord cu cele de mai jos.

Astfel, există motive întemeiate pentru care anvelopele de iarnă sunt atât de indispensabile iarna. Acestea sunt fabricate din compuși de cauciuc flexibili speciali și prezintă modele unice ale benzii de rulare pentru a oferi cea mai bună aderență posibilă pe drumurile înzăpezite și înghețate. Ele funcționează cel mai bine pe vreme rece și precipitații de iarnă, aducând încredere și siguranță șoferilor în situații potențial periculoase.

Dar, în timp ce aceste anvelope de iarna care sunt campionii de necontestat ai climatelor reci, aceleași caracteristici le dezavantajează atunci când sunt folosite la temperaturi mai calde. Un drum uscat, fără gheață sau zăpadă, nu are nevoie de anvelope cu margini taioase pentru a garanta o buna tracțiune.

1. Anvelopelor de iarnă nu le place asfaltul fierbinte

Anvelope iarna pe asfalt fierbinte
Banda de rulare mai moale a unei anvelope de iarnă se uzează mult mai repede pe asfaltul fierbinte. Este compusul de cauciuc, care este conceput pentru a rămâne moale și flexibil atunci când temperaturile scad sub 7°C.

Astfel, acest tip de anvelope este foarte eficient în atenuarea impactului negativ al temperaturilor reci și asigura tracțiune în condiții de iarnă.Dar dacă folosiți un set de anvelope de iarnă pe tot parcursul anului, aceeași banda de rulare flexibilă se va uza mai repede la temperaturi mai ridicate, specifice sezonului de vara. Acest lucru reduce durata de viață cu până la 60% a acestor anvelope. Si astfel sunt șanse să fie nevoie să le înlocuiți mai devreme decât dacă le-ați scoate pur și simplu din utilizare la începutul primăverii.

Recomandarea noastră pentru vreme caldă este să folosiți de vara, eventual anvelope all-season. Anvelopele de vară sunt fabricate cu un compus diferit de cauciuc, conceput să reziste la temperaturi mult mai ridicate comparativ cu anvelopele de iarna. Compușii utilizați în anvelopele de vară ar deveni rapid duri și casatori dacă sunt conduși în condiții de iarnă.

Anvelopele pentru toate anotimpurile, pe de altă parte, reprezinta o alternativa corecta fiind proiectate să reziste la temperaturi mai scăzute, precum și la condiții calde și uscate. Pentru șoferii care trăiesc în zone cu condiții blânde de iarnă (temperaturile scad rar sub zero), anvelopele pentru toate anotimpurile pot fi o alternativă.

Dar, așa cum am menționat deja, este important să ne amintim că anvelopele de vară și de iarnă sunt adaptate special condițiilor corespunzătoare de temperaturi si meteo specifice alternantei sezonului cald, respectiv rece.Dacă nu sunteți sigur de alegerea corectă a anvelopelor, vă rugăm să contactați consilieri in vanzari anvelope pentru sfaturi personale.

Vezi oferta completa de anvelope iarna


2. Consum redus de combustibil

anvelope cu un consum redus de combustibil

Dacă folosești anvelope de iarnă pe timp de vara, ar trebui să fii conștient și că vei ajunge să consumi si sa plătești mai mult pentru combustibil.

Pe pavaj fierbinte, rezistența la rulare a unei anvelope de iarnă este semnificativ mai mare decât cea a unei anvelope de vară sau anvelope de toate anotimpurile. Acest lucru se datorează faptului compozitiei compusului de cauciuc mai moale care își schimbă mai mult forma.

Si prin urmare, acest lucru duce la o rezistență mai mare la rulare, ceea ce se traduce printr-un consum crescut de combustibil, ceea ce înseamnă că va trebui să mergeți la benzinărie mai des decât este necesar si ati dori sa o faceti.

Vezi oferta completa de anvelope vara


3. Consecințe asupra ținutei și siguranței drumului

anvelope de vara, iarna si all season sigure

Dacă nu treci la anvelope vara sau anvelope all-season pe vreme caldă, mașina ta nu va avea o manevrabilitate optimă pentru siguranța ta, mai ales dacă ești obligat să faci viraje strânse.

Să ne imaginăm un scenariu în care un șofer trebuie să efectueze o manevră de urgență. Anvelopele de iarnă de pe pavaj uscat sunt prea moi pentru a fi performante in acest sens. Si astfel, manevrarea masinii nu va fi la fel de receptivă pe cât ar trebui să fie într-o situație critică. În plus, distanța de oprire va fi mult mai mare.

Dintr-o perspectivă pe termen lung, anvelopele de iarnă care au fost lăsate montate pe roti si utilizate primăvara, vara și toamna, până în iarna următoare vor fi probabil uzate in mod avansat blocurile de pe banda de rulare (datorită compusului lor mai moale). Anvelopele de iarnă cu adâncime insuficientă a benzii de rulare nu vor oferi la fel de multă aderență sau tracțiune pe suprafețele înzăpezite și înghețate, ceea ce este un factor decisiv pentru siguranța la volan. Si vor trebui inlocuite in mod prematur, la intrarea in sezonul rece, si mai des decat ati dori sa o faceti pentru a conduce in deplina siguranta.

Vezi oferta completa de anvelope all-season


Pentru mai multe articole din domeniul anvelopelor si jantelor, nu ezitati sa ne urmariti in continuare pe blog.anveloshop.ro