Care este rolul designului benzii de rulare a anvelopelor? Atunci cand cumparati anvelope pentru vehiculul dumneavoastra, s-ar putea sa fiti surprins de diferenta dintre designul diferitelor modele de anvelope. Si aceasta diferenta se remarca indiferent ca ne referim la anvelope vara sau anvelope iarna. Prin urmare, este important sa cunoasteti modul de proiectare a anvelopei pentru a le alege pe cele mai potrivite pentru vehiculul dumneavoastra.

Toate lucrurile pe care trebuie sa le stiti despre rolul benzii de rulare a anvelopelor

Pe scurt, principala functie a designului anvelopelor este de a asigura un nivel ridicat de aderenta a vehiculului si de capacitate de franare. Toate acestea sunt realizate cu scopul de a imbunatati siguranta la volan chiar si in conditii meteorologice nefavorabile. Dar acest lucru ar insemna sa rezumam toate rolurile de proiectare design al anvelopelor, cuprinzandu-le pe toate in generalitatea lor.

La o analiza mai in detaliu si o privire mai atenta, putem mentiona ca exista o mare varietate de modele de anvelope si, de asemenea, diferente mari in ceea ce priveste adancimea profilului acestora. Fiecare dintre aceste variabile are o functie foarte specifica pentru a asigura un nivel optim de siguranta la volan.

1. Forma benzii de rulare, un aspect important pentru aderenta si stabilitate

Daca cunoasteti aspectele esentiale ale modelelor de anvelope auto de la anveloshop.ro si care este rolul designului benzii de rulare a anvelopei, acest lucru va va fi de mare ajutor atunci cand decideti ce anvelope aveti nevoie pentru vehiculul dumneavoastra.

Unul dintre cele mai intalnite modele de banda de rulare este modelul de design in forma de V profund, cu canale mari in centru si pe lateral. Functia acestui tip de design este de a elimina apa in mod optim si de a preveni acumularea acesteia. Acest lucru reduce riscul ca vehiculul sa alunece pe carosabil umed, imbunatatind stabilitatea vehiculului si siguranta la volan pe drumuri umede.

Un alt model de profil de anvelopa relativ des intalnit este cel cu un numar mare de santuri adanci. Functia acestui design de banda de rulare este de a mari aderenta pe suprafete alunecoase, fie ca este vorba de zapada sau gheata. Acest tip de design este specific anvelopelor de iarna sau anvelopelor all season.

De asemenea, se pot observa alveole pe pneuri. Functia acestui tip de banda de rulare este de a raci anvelopa. Si implicit, acest lucru inseamna impiedicarea supraincalzirii rotii in timpul conducerii.

2. Modelul desenat pe blocurile de anvelope este esential pentru anumite servicii

Modelul care este desenat este un alt element cheie in determinarea functiei modelului de anvelopa. Cele mai frecvente modele sunt :

In panta – formata din caneluri paralele sau neregulate, care favorizeaza stabilitatea directionala pentru rotile de osii de camioane sau autobuze.

Repetitiv – acesta este un model de caneluri perpendiculare pe directia de conducere. Astfel, se imbunatateste tractiunea si aderenta vehiculului pe teren moale pentru vehiculele aferente acestui tip de conducere.

Mixt – acesta este un amestec al celor doua modele anterioare si este ideal pentru a conduce pe drumuri de pamant si neasfaltate avand o aderenta buna.

Blocuri independente – acestea sunt legate intre ele printr-o retea de caneluri cu rolul de a oferi o capacitate mare de evacuarea a apei. Si, prin urmare, asigurarea unui nivel ridicat de aderenta si stabilitate pe drumurile inzapezite, inghetate si umede.

Design asimetric – modelul este diferit pe fiecare parte a benzii de rularea a anvelopei. Acest profil este ideal pentru conducerea vehiculelor sportive si berlinelor puternice, deoarece functia acestui model este de a oferi o aderenta buna in viraje la viteze mari, cu o uzura redusa a anvelopei, in acelasi timp.

Directional – are caneluri laterale pe ambele parti ale anvelopei, care formeaza acelasi unghi si aceeasi directie. Functia lor este de a imbunatati performantele de franare si tractiune chiar si la viteze mari si, in acelasi timp, cu o buna capacitate de evacuare a apei.

3. Adancimea benzii de rulare, un element cheie pentru aderenta si distanta de franare

Trebuie mentionat ca nu numai tipul si modelul benzii de rulare influenteaza performanta unei anvelope. Cunoasteti rolul adancimii benzii de rulare a unei anvelope? Este important pentru determinarea aderentei si a distantei de franare, in special pe drumuri umede, pentru a asigura o franare sigura si pentru a evita riscul de acvaplanare.

Cu cat adancimea este mai mare, cu atat distanta de franare garantata este mai mica. Adancimea minima legala a benzii de rulare a unei anvelope este de 1,6 mm pe intreaga suprafata a acesteia, dar este intotdeauna recomandabil, pentru propria siguranta la volan, sa nu asteptati niciodata pana cand atingeti acest minim legal. In special in cazul anvelopelor de iarna se recomanda o profunzime de minim 4 mm, respective 3 mm in cazul anvelopelor de vara, pentru a fi intr-o maxima siguranta la conducerea in diferitele sezoane ale anului.

Multumita acestor explicatii, cunoasteti acum rolul designului benzii de rulare la diferitele modele de anvelope. Astfel, cea mai buna decizie atunci cand va cumparati anvelopele auto de pe anveloshop.ro va fi mult mai usor de luat si, de asemenea, mai eficienta atunci cand vine vorba de garantarea sigurantei dumneavoastra in timpul condusului.