Industria pieselor auto s-a diversificat ca sa faca fata cererii din partea soferilor. Astel au aparut noi profile de cauciucuri, finisaje diferite la jante sau profile foarte aderente care sa satisfaca pana si cel mai exigent sofer. O cerere specifica pietei auto din tara, o reprezinta anvelopele second hand. Gama variata de modele disponibile variaza si este afectata in special de catre cauciucurile second hand importate sau revandute pe piata.

Un motiv principal pentru care soferii aleg sa-si monteze anvelope second hand pe masina este unul strict financiar. Restul motivelor sunt subiective si nu se bazeaza pe nici un studiu sau test. Respectiv: nu am nevoie de performante, am un stil de condus preventiv. Sau: conduc foarte putin in interiorul orasului si diferenta nu se observa. Sau: nu conduc cu viteza, deci nu am nevoie de anvelope noi. Toate aceste scuze nu se bazeaza pe niciun motiv obiectiv si sunt oarecum false. Riscurile folosirii unor anvelope second hand pot fi majore, in special daca uzura lor este intensa sau prezinta defecte pe suprafata de rulare.

La ce riscuri va supuneti daca folositi anvelope second hand

  • nu beneficiati de garantie

Pentru orice defect de fabricare care se manifesta in timpul folosirii anvelopei, precum imposibilitate in echilibrare, galma pe flanc sau alte probleme de fabricatie, sunteti nevoiti sa acoperiti costul schimbarii singur. In majoritatea cazurilor, veti fi nevoiti sa inlocuiti ambele anvelope, astfel incat sa fie la aceeasi inaltime si pe stanga si pe dreapta. Un pericol important care nu trebuie neglijat.

  • pericol marit de acvaplanare

Capacitatea anvelopei de a evita riscul acvaplanarii este data in principal de calitatea compusilor folositi in constructia cauciucului, aderenta ei si de inaltimea benzii de rulare. Anvelopele second hand se vand dupa ce se uzeaza o portiune importanta din banda de rulare si dupa o perioada de timp in care compusii din cauciuc isi pierd calitatea. Prin urmare, cumparati o anvelopa cu un risc marit de acvaplanare care poate duce la un accident serios. Acvaplanarea se intampla cand apa se infiltreaza intre banda de rulare si suprafata de condus, iar urmarea este pierderea controlului masinii.

  • pericol de explozie

Anvelopele second hand pot prezenta microfisuri atat pe flanc, cat si pe banda de rulare. Daca anvelopele au fost stocate necorespunzator in bataia soarelui sau au fost afectate de umezeala, inghet, se pot observa fisuri puternice pe flancul anvelopei. Daca nu sunt luate in considerare, exista un pericol de explozie, in special in timpul folosiri intense la viteze mari si cand masina este incarcata cu pasageri/bagaje.

  • pericol de accident

Cu cat anvelopa este mai uzata si a fost folosita intens pentru condus zilnic, cu atat distanta de franare a anvelopei creste considerabil in timo. Diferenta intre un set de anvelope noi si unul uzat, in cazul unei franari de urgenta, poate fi de pana la 4 m, adica lungimea unei masini. Asta poate face diferenta intre un accident sau doar un eveniment la limita din care ati scapat.

  • calitate a condusului scazuta

Anvelopele uzate pot prezenta deformatii pe banda de rulare sau uzura neuniforma. Aceste urmari se pot manifeta prin vibratii in volan sau dificultati in a echilibra anvelopa pe janta. Astfel calitatea condusului are de suferit iar in timp sistemul de articulatii poate fi afectat.

Prin urmare, costul real al unor anvelope second hand este mai ridicat decat pretul platit pentru ele. Riscurile si eventualele probleme la care va supuneti sunt nenumarate, iar diferenta de pret dintre o anvelopa noua si una second nu motiveaza alegerea uneia uzate. Cumparati doar anvelope noi pentru a putea circula in siguranta si pentru a putea avea incredere totala in modul in care reactioneaza masina.

Distribuie acest articol