In ultima perioada a fost atrasa atentia de catre televiziuni despre importanta DOT-ului la anvelope, respectiv a unui marcaj de pe flancul anvelopelor, prescurtat DOT (Departmant of Transportation). DOT-ul se regaseste sub forma, de exemplu, 1619, acest marcaj reprezentand saptamana si anul astfel, 16 fiind saptamana a 16-a si 19, anul 2019. La acest momente exista in opinia publica un interes excesiv asupra acestui DOT, nemafiind luate in considerare performantele anvelopelor ci fiind ales modelul de anvelopa cu data de fabricatie cea mai recenta. Procesul de cumparare si alegere a unei anvelope trebuie sa fie axat pe performantele pe care le ofera fiecare in parte si cum imbunatatesc ele condusul si nu strict asupra DOT-ului care reprezinta data de fabricare.

Cei de la Michelin au realizat un material video in care se explica importanta DOT-ului la anvelope si de ce anume trebuie tinut cont cu adevarat in exploatarea anvelopelor, dupa ce au fost montate pe masina.

Importanta DOT-ului la anvelope

Trebuie mentionat totusi, ca in afara de anul fabricatiei anvelopei, respectiv informatia de DOT, mai exista si alte criterii, cel putin la fel de importante, la achizitia unei anvelope. In aces sens, cele mai cunoscute si vizibile sunt criteriile de pe eticheta obligatorie lipita pe anvelope, respectiv 3 criterii de performanta: rezistenta la rulare si implicit consumul de carburant, franarea pe carosabil ud si nivelul de zgomot extern la rulare.

Dar trebuie luate in considerare si alte criterii, legate de siguranta la rulare, economia de carburant sau confortul la conducere; precum ar fi durata de viata a unei anvelope, franarea pe carosabil uscat sau aderenta in viraje.