Se apropie perioada concediilor si probabil va ganditi unde anume il veti petrece. Daca optati pentru un concediu cu masina, atunci va vom prezenta cateva sfaturi si recomandari de tinut seama atunci cand plecati la un drum lung pe timp de vara.

Verificarea sistemului de climatizare al masinii

Duceti-va cu autoturismul la un specialist si spuneti-i sa va verifice filtrele de aer, de polen, eventual refacerea nivelului de freon din instalatie si starea generala a sistemului de climatizare al masinii. Nu cred ca va doriti ca acest sistem de aer conditionat sa cedeze in momentul cand stati la coada undeva intr-o vama din partea de sud.

Verificarea nivelului de ulei

Acest lucru se poate face foarte usor de catre utilizatorul automobilului. Orice motor din ziua de astazi are o tija (joja) pe care o gasiti de obicei in partea din fara a motorului, ce are niste marcaje de minim si maxim a nivelului de ulei. Pentru o masurare corecta a acestui nivel, efectuati operatiunea atunci cand motorul este rece. Scoateti joja, stergeti cu un servetel zona cu marcajele de minim/maxim. Reintroduceti joja pana la capat in locul ei specific apoi scoateti-o si verificati pana la ce marcaj se afla uleiul. Tot ce este peste zona minus este in regula, dar e de preferat ca nivelul uleiului sa se afle undeva la mijlocul dintre marcajele de minim si maxim.

Performanta generala a motorului

Asigurati-va ca inspectia generala a motorului este executata in functie de numarul de kiometri corespunzatori.

Stergatoarele de parbriz

Inspectati vizual lamelele de cauciuc a stergatoarelor. Daca observati taieturi la nivelul lamelei de cauciuc, inlocuiti stergatorul.

Sistemul de iluminare

Verificati sistemul de iluminat al autoturismului, atat faza scurta cat si faza lunga, sistemul de semnalizare, becurile de stop. E de preferat sa aveti la dumneavoastra un kit de becuri de rezerva, ce cuprinde cele mai uzuale tipuri de becuri folosite la autoturisme.

ANVELOPELE

verificare anvelope

O atentie deosebita trebuie acordata starii anvelopelor dumneavoastra. Pe timp de vara, recomandam cu tarie sa montati un set de anvelope de vara sau all season. Evitati sa folositi anvelopele de iarna atunci cand afara este foarte cald. Temperatura la nivelul asfaltului este mult mai ridicata fata de temperatura pe care o simtiti dumneavoastra, iar in momentul cand autoturismul merge, temperatura la nivelul anvelopelor creste si mai mult! Astfel, uzura anvelopelor de iarna pe timp de vara este marita, iar „distanta de franare creste considerabil”, iar in caz de franare de urgenta, fiecare metru in minus conteaza. De cealalta parte, anvelopele de vara sunt special concepute astfel incat sa se comporte foarte bine la temperaturi ridicate, uzura fiind mica, gradul de confort ridicat, stabilitate pe sosea ridicata si „distante SCURTE de franare”.

Inspectati vizual anvelopele astfel incat sa nu observati umflaturi (galme) sau crapaturi. Verificati de asemenea si starea valvelor. Puteti monta valve electronice ce vor monitoriza in permanenta nivelul presiunii anvelopelor. O presiunea prea mica duce la uzura prematura a anvelopelor.

Sistemul de franare

Asigurati-va ca nivelul lichidului de franare este in conformitate cu marcajele recipientului special. Ca si la nivelul uleiului, este de preferat ca acest nivel sa se afle intre marcajele de minim si maxim.

De asemenea, inspectati vizual si discurile de frana pentru a observa eventuale crapaturi sau uzura excesiva. Placutele de frana se vor inspecta de asemenea.

Bateria autoturismului

Si nu in ultimul rand verificati starea bateriei. Verificati ctarea conexiunilor astfel incat sa nu observati asa numita „sulfatare” un fel de spuma verzuie la nivelul bornelor electrice. Daca se observa, curatati bornele si conectorii cablurilor, iar la montaj strangeti ferm suruburile.

Daca sunteti interesat si de alte sfaturi si stiri din domeniul auto si al anvelopelor auto, va invitam sa ne urmariti in continuare blogul magazinului online de anvelope si jante anveloSHOP.ro Va dorim in continuare drumuri bune si concediu relaxant!