Test 2020 anvelope iarna 225/55 R17 (AUTO BILD) – Auto Bild a testat 10 anvelope crossover SUV/4×4 de iarna in populara dimensiune 225/55 R17, cu o anvelopa de vara inclusa ca referinta. Dintre cele zece anvelope testate, primele patru anvelope au primit premiul ”exemplar”, care a inclus noul Goodyear UltraGrip Performance +, mult imbunatatitul Bridgestone Blizzak LM005, noul Michelin Alpin 6 si Vredestein Wintrac Pro.

Rezumat test 2020 anvelope iarna 225/55 R17 (AUTO BILD)

Castigatorul testului, Goodyear, a avut per total o performanta buna, expertii Auto Bild apreciand anvelopa ca fiind precisa si dinamica in toate conditiile de drum. Bridgestone LM005 a performat bine pe uscat si umed si si-a asigurat pozitia 2, in timp ce a treia pozitie a fost ocupata de modele Michelin si Vredestein care au performat bine in toate testele, dar fie pretul a fost mai mare (Michelin), fie a existat un consum mai mare de combustibil (Vredestein).

Dunlop si Toyo au terminat pe locul 5 si 6, ambii fiind distinsi cu eticheta „bun”. Dunlop a fost cea mai puternica anvelopa in testul pe zapada, dar a fost taxata pentru franarea slaba pe uscat, in timp ce Toyo a avut dificultati cu franarea pe umed. Ultimele 4 anvelope clasate au oferit performante slabe pe carosabil umed. Mai slabe decat ale anvelopelor de top.

Anvelopa de vara de referinta a avut un avantaj semnificativ in testele pe carosabil uscat, cu o distanta de 5,3 metri. In timp ce anvelopele de vara au depasit intotdeauna anvelopele de sezon si de iarna la franarea pe uscat, este rar sa vedem un decalaj atat de mare, care este probabil prelungit de greutatea suplimentara si centrul de greutate mai ridicat al BMW X1 folosit pentru testare.

Im timp ce anvelopa de vara si-a mentinut avantajul in testul pe uscat, dintre anvelopele de iarna Bridgestone a avut performanta cea mai buna. In testul de franare pe carosabil umed, anvelopa Bridgestone a obtinut cel mai bun rezultat cu o diferenta de doar 2.5 metri, fata de anvelopa de vara. Vredestein s-a dovedit a fi cea mai buna anvelopa de iarna in timpul manipularii pe teren umed, in timp ce Duraturn a prezentat o performanta slaba. In ceea ce priveste acvaplanarea, anvelopa de la MAXXIS a oferit cele mai bune rezultate.

Testul de franare pe zapada a stabilit anvelopa Dunlop ca fiind cea mai buna, devansand anvelopele de la Uniroyal si Goodyear. Tractiunea pe zapada a avut din nou Dunlop in fruntea testului. Dunlop a finalizat testele de zapada cu o tripla victorie, performand cel mai bine si la manipularea pe zapada.

Anvelopa Michelin a fost ciudat de zgomotoasa in acest test, lucru care nu a mai fost intalnit pana acum pentru aceasta anvelopa. Anvelopa de vara a folosit cel mai putin combustibil la test, iar Uniroyal a fost cea mai buna surpriza dintre anvelopele de iarna.

Clasamentul final al testului

1 –Β  Goodyear UltraGrip Performance+ (exemplar)

anvelope iarna GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE +

Verdict: Anvelope premium exemplare, cu cea mai buna calitate pe zapada, precizie ridicata a directiei si proprietati dinamice de manipulare in toate conditiile meteorologice, distante scurte de franare pe zapada/ud, confort bun, pret corect.


2 – Bridgestone Blizzak LM005 (exemplar)

anvelope iarna BRIDGESTONE BLIZZAK LM005

Verdict:Β Performante convingatoare pe tot parcursul testului, comportament precis la directie, distante scurte de franare pe zapada si umed, manevrabilitate dinamica pe uscat, zgomot exterior redus, raport bun pret/performanta.


3 – Michelin Alpin 6 (exemplar)

anvelope iarna Michelin Alpin 6

Verdict:Β Anvelopa premium cu calitati de manevrabilitate stabile pe orice vreme, manevrabilitate excelenta pe carosabil umed, directie precisa cu feedback bun. Pret ridicat, zgomot crescut.

3 – Vredestein Wintrac Pro (exemplar)

 anvelope iarna VREDESTEIN WINTRAC PRO

Verdict:Β Anvelopa de iarna echilibrata, cu caracteristici dinamice de conducere pe drumuri umede, rezistenta mare la acvaplanare, distante scurte de franare pe teren umed, confort bun. Rezistenta la rulare usor ridicata.


5 – Dunlop Winter Sport 5 (bun)

DUNLOP WINTER SPORT 5 SUV

Verdict: Cea mai buna performanta de conducere pe zapada, rezistenta buna la acvaplanare, comportament precis la directie, manevrabilitate dinamica pe teren umed. Distante de franare putin mai lungi pe carosabil uscat.


6 – Toyo Observe S944 (bun)

Toyo Observe S944

Verdict:Β Anvelope echilibrate, cu caracteristici de conducere stabile pe drumuri acoperite de zapada si umede, rezistenta ridicata la acvaplanare. Raspuns lent la directie si virare pe carosabil umed.


7 – Uniroyal MS+ 77 (convenabil)

Uniroyal MS+ 77

Verdict: Anvelopa profesionista de iarna cu caracteristici de conducere foarte bune pe zapada, rezistenta redusa la rulare. Aderenta medie pe teren umed, distante lungi de franare pe teren umed si uscat, subvirare in timpul manipularii pe teren umed.


8 – Maxxis Premitra Snow WP6 (convenabil)

Maxxis Premitra Snow WP6

Verdict:Β Cele mai bune performante de acvaplanare, distante scurte de franare pe zapada, manevrabilitate stabila pe uscat, pret scazut. Distante mai mari de franare pe carosabil umed, raspuns lent la directie, rezistenta mai mare la rulare.


9 – Syron Everest 1 plus (nerecomandat)

Syron Everest 1 plus

Verdict:Β Performanta buna de iarna, zgomot redus, pret scazut. Directie lenta cu aderenta medie si subvirare pe carosabil umed, distante lungi de franare pe uscat, rezistenta ridicata la rulare.


10 – Duraturn Mozzo Winter (nerecomandat)

Duraturn Mozzo Winter

Verdict: Anvelopa de iarna ieftina cu calitati bune pe zapada. Aderenta scazuta pe teren umed, rezistenta scazuta la acvaplanare, raspuns slab la directie, distante de franare pe umed si uscat periculos de lungi.