Tire Reviews Golf

Test anvelope de vara 185/65R15 efectuat de Tire Reviews.

In ultimii 10 ani, numarul de modele noi de masini de clasa mica si medie a crescut iar producatorii au inlocuit anvelopele traditionale de 13 si 14 inci cu cele de 15 inci. Dimensiunile de anvelope cele mai solicitate pentru aceste clase sunt 185/60R15 si 185/65R15. Dar cum drumurile noastre nu au chiar calitatea ideala, multi proprietari de astfel de autoturisme prefera profilul mai lat, adica cel de 65. Avand in vedere toate aceste schimbari, echipa de la Tire Reviews a ales sa testeze pneurile de vara cu dimensiunea 185/65R15.

Rezultatele testelor anvelope de vara 185/65R15 sunt destul de apropiate de cele realizate de Auto Bild in 2015 pentru profile asemanatoare pe dimensiunea 185/60R15, articol pe care il puteti gasi aici.

Ce modele de anvelope de vara au fost incluse in test ?

In lista anvelopelor testate au fost incluse opt modele care sunt foarte populare si au ca provenienta diferite tari. Dunlop provine Franta, Firestone – din Vietnam, Hifly – din China, Nexen – din Coreea de Sud, Nokian – din Finlanda, Pirelli – din Rusia, Toyo – din Japonia si Yokohama – din Filipine. Anvelopele testate au marcaje de viteza H si T ce corespund unei limite admisibile de mare viteza: 210, respectiv 190 km/h si indice de greutate 88. Exceptia a fost Nokian Hakka Green 2 cu marcajele XL si index de greutate 92, a carei schelet consolidat, impreuna cu o garantie Hakka, reprezinta un avantaj mare mai ales pe drumurile noastre rupte, unde rotile sunt ucise extrem de repede.

Rezultate neasteptate la test anvelope de vara 185/65R15

Prin urmare, la dimensiunea 185/65R15, primul loc a fost ocupat de anvelopa Nokian Hakka Green din a doua generatie. Este necesar sa observam, rezultatul senzational obtinut de anvelopele coreene Nexen N’Blue HD. Aceasta a devenit lider in testele de verificare a proprietatilor de franare pentru asfaltul umed si uscat. In urma cu opt ani, anvelopele marcii Nexen erau outsidere absolute, desi erau placute de proprietarii automobilelor pentru desenul in forma de V. Conform unei estimari totale, anvelopele Nexen N’Blue HD au aparut pe pozitia a doua in clasament, deoarece in unele teste au fost descoperite slabiciuni. Desi cu rezultate ale testelor foarte apropiate, Dunlop Sport BluResponse a obtinut doar locul trei. Anvelopa Pirelli Cinturato P6, indiferent daca, din cauza lipsei de actualizare a acestui model sau datorita caracteristicilor tehnologicee aplicate de producator, rezultatele au fost sub media. Anvelopa asigura o buna controlabilitate pe asfalt uscat, dar in cazul in care viteza este mare, cauciucul nu are rezultate performante pe carosabil umed. Nu departe este Firestone Multihawk 2. Este silentios si confortabil. Toate celelalte caracteristici sunt medii si medii-inferioare. Trei anvelope au primit calificari destul de rezervate in urma testului: Yokohama BluEarth AE01, Toyo NanoEnergy 3 si Hifly HF201. Caracteristicile fiecaruia, din pacate, au fost sub nivelul mediu.

Care sunt recomandarile ?

Ca urmare a testelor de anvelope de vara efectuate de Tire Reviews pentru dimensiunea 185/65R15, ar fi de dorit ca proprietarii de autovehicule sa nu se ghideze la cumparare doar dupa pret, ci este necesar sa se ia in considerare toate caracteristicile modelelor date privind operarea in siguranta a masinii.

Ce caracteristici au fost evaluate in test anvelope de vara 185/65R15 ?

Caracteristicile franei

Proprietatile de franare au fost verificate la franarea de urgenta de la viteza de la 80 km/h la 5 km/h. Proprietatile de franare ale anvelopelor difera atat de mult incat diferenta intre punctele de oprire poate ajunge la 10 m.

Controlabilitatea

Comportamentul masinii cu diferite pneuri a fost verificat la trecerea unei zone de curba pe carosabil umed si uscat.
Stabilitatea la hidroplanare
Testul a fost efectuat prin deplasarea pe un arc irigat cu grosimea unei foi de apa de 8 mm.

Confort

Pilotii de testare au verificat modul in care se realizeaza transferul sarcinilor de soc pe un corp la conducerea pe drumuri cu denivelari usoare, nivelul zgomotului la miscarea rectilinie, si in manevre in scurt.

Rezultate teste:


1: Nokian Hakka Green 2

nokian hakka green 2

Adancime profil: 8 mm
Duritate material: 68
greutate: 6,7 Kg
Tara de origine: Finlanda
Pro: Manevrabilitate foarte buna pe carosabil umed si uscat, raport excelent pret / calitate
Contra: Nimic de mentionat in teste.

2: Nexen N’Blue HD

Nexen N'Blue HD

Adancime profil: 7,55 mm
Duritate material: 71
greutate: 7,6 Kg
Tara de origine: Coreea de Sud
Pro: Franare foarte buna pe carosabil umed si uscat, manevrabilitate foarte buna pe carosabil uscat
Contra: Nimic de mentionat in teste.

3: Dunlop Sport BluResponse

Dunlop Sport BluResponse

Adancime profil: 7,5 mm
Duritate material: 80
greutate: 6,8 Kg
Tara de origine: Franta
Pro: Manevrabilitate foarte buna pe carosabil umed, raport bun pret / calitate
Contra: Acvaplanare in linie dreapta.

4: Pirelli Cinturato P6

Pirelli cinturato p6

Adancime profil: 8,2 mm
Duritate material: 70
greutate: 8,1 Kg
Tara de origine: Rusia
Pro: Manevrabilitate foarte buna pe carosabil uscat, confort ridicat
Contra: Rezultate scazute pe asfalt umed.

5: Firestone Multihawk 2

Firestone Multihawk 2

Adancime profil: 7 mm
Duritate material: 67
greutate: 7,3 Kg
Tara de origine: Vietnam
Pro: Confort ridicat, raport excelent pret / calitate, rezultate bune pe carosabil umed si uscat.
Contra: Nimic de mentionat in teste

6: Yokohama BluEarth AE-01

Yokohama-BluEarth-AE-01

Adancime profil: 6,85 mm
Duritate material: 72
greutate: 6,85 Kg
Tara de origine: Filipine
Pro: Zgomot scazut, manevrabilitate foarte buna pe carosabil umed
Contra: rezultate scazute la acvaplanare, cost ridicat

7: Hifly HF201

HIFLY_HF201

Adancime profil: 6,7 mm
Duritate material: 74
greutate: 8 Kg
Tara de origine: China
Pro: Confort ridicat, raport excelent pret / calitate
Contra: Manevrabilitate pe asfalt uscat

8: Toyo Nanoenergy 3

TOYO_NANOENERGY3

Adancime profil: 7,6 mm
Duritate material: 76
greutate: 8 Kg
Tara de origine: Japonia
Pro: Confort ridicat
Contra: Acvaplanare in linie dreapta, franare mai slaba pe asfalt umed

Distribuie acest articol