Există mai multe dimensiuni de anvelope care raman pe piata timp de mai mulți ani.  Volkswagen  continuă să includă cel puțin ca echipare originala, anvelopele cu dimensiunile 195/65 R15. În plus, timp de mulți ani s-a folosit ca dimensiune universală 205/55 R16. Există o tendință de creștere a dimensiunilor, iar în ultimii ani a devenit din ce în ce mai populare 225/45 R17. VW foloseste anvelope 225/45r17 pentru Golf în echiparea Highline și pentru multe alte modele așe sale, cum ar fi Sportsvan, Touran și Jetta. Audi mentine anvelope de 17 inch pe A3. Test anvelope vara 225/45R17 (Gute Fahrt 2015) a permis un clasament de top cele mai bune anvelope vara la 225/45R17

Gute Fahrt a ales din nou in acest an dimensiunea 225/45r17 pentru testare. Ultima dată publicatia a testat anvelope cu aceasta dimensiune in 2012, dar lucrurile s-au schimbat in ultimii ani pe piata de anvelope Cuvantul cheie este acum economie.  În plus, după 2012 au intrat în vigoare clasele energetice si etichetarea anvelopelor a devenit obligatorie. Producatorii se bazeaza pe faptul ca anvelopele cu clasele „A / A” – pentru tracțiune pe umed și economie de combustibil  – vor aduce vanzari record. Adevărul este ca nu e atât de simplu. Reducerea rezistenței la rulare, din păcate, are un impact negativ asupra aderenței pe teren umed. Prin urmare, companiile producatoare au venit cu un truc – anvelope ranforsate marcate XL, ale caror pereți laterali sunt mai puțin susceptibili la deformare ceea ce ajută la reducerea rezistenței la rulare. Acest lucru ne aduce mai aproape de cele 10 branduri de anvelope testate in acest an. Sase producătorii au profitat de ocazie și au trimis anvelope ranforsate cu un indice de 94, inclusiv Pirelli, a cărui  Cinturato P7 Blue este singura anvelopa testata cu un rating  „A / A”.

În acest moment, doar Uniroyal a avut un model al benzii de rulare în formă de V. Pe langa faptul ca arata spectaculos, ele sunt de asemenea mai degraba asimetrice. În lista de marci au intrat Dunlop, Continental, Pirelli, Bridgestone, Goodyear, Hankook, Kumho, Nokian și brandul coreean Nexen, care au luat parte la primul test Gute Fahrt cu aceasta ocazie

Anvelope testate cu dimensiunile 225/45R17:

  • Bridgestone Potenza S001
  • Continental Sport Contact 5
  • Dunlop Sport Maxx RT
  • Goodyear EfficientGrip Performance
  • Hankook Ventus S1 evo2 K117
  • Kumho Ecsta LE Sport KU39
  • Nexen N’Fera SU1
  • Nokian Linia
  • Pirelli Cinturato P7 albastru
  • Uniroyal Rainsport 3

Testele au fost efectuate locatia italiana Pirelli Vizzola. Au fost folosite autoturisme Golf si Audi A3 cu tractiune fata si motoare TDI identice cu 150 CP.  Un total de 100 de anvelope au fost montate pe roți cu jante Borbet BS5, dimensiune de 7,5 J x 17, atent echilibrate și umflate la presiunea recomandată de producător.

În testul subiectiv importante sunt manevrabilitatea pe teren uscat și umed, precum și comportamentul anvelopelor pe o pistă circulară umeda. A fost efectuat, de asemenea, un test la viteze mari și cu această încercare, toate anvelopele au facut fata fara probleme.

Manevrabilitatea mai bună pe suprafețe uscate a fost arătata de Bridgestone, Continental, Dunlop, Nokian, Pirelli și Uniroyal, Goodyear și Kumho au lasat o impresie mai putin placuta. Nexen este mai puțin stabil și necesită mai multă atenție din partea conducatorului auto.

Prin urmare, pentru a obține o imagine completă, a fost necesare testarea pe o pistă umedă, iar cei mai buni s-au dovedit a fi din nou Continental, Dunlop, Pirelli și Hankook. Doar aceste anvelope au demonstrat caracteristici foarte echilibrate. Urmeaza Bridgestone, care păstrează bine controlul, în ciuda unei tendinte de subvirare, iar din urma vin Goodyear, Nexen și Nokian, care necesită unghide bracaj mare și care au fost oarecum mai puțin de încredere.

Pirelli a arătat cât de mult a avansat tehnologia modernă – un Golf echipat cu aceste anvelope prinde 100 kilometri pe oră  si franeaza pe umed în 41.4 metri. Goodyear, Uniroyal, Hankook Nokian au obtinut 43 de metri la franare si primesc un „foarte bun” calificativ,  Dunlop, Continental și Bridgestone – „Bun” și Kumho – doar „satisfăcător”. Este necesar să se adauge că distanța de frânare a anvelopei coreene Nexen a fost cu 5 m mai mare decât cea a anvelopei Pirelli. Astfel, toate anvelopele au dovedit că pot asigura un nivel optim de siguranță pe carosabil umed, dar in acest test nu au fost adaugate marci obscure de anvelope din Asia, care în trecut au arătat întotdeauna rezultate nesatisfăcătoare.

Cum s-a realizat clasamentul final? Frânare pe suprafețe umede 25%, manvrabilitate pe umed și frânare pe suprafețe uscate – 15%, manevrabilitate pe suprafețe uscate și rezistența la rulare – 10% în toate celelalte teste – 5%. În cele din urmă, s-a dovedit astfel că, pentru prima dată istoria Gute Fahrt, testul a fost castigat detasat de 3 modele de anvelope: Dunlop, Hankook și Pirelli, demne de o recomandare Gute Fahrt.

Clasament final test anvelope 225/45R17:

1. Dunlop Sport Maxx RT

2. Hankook Ventus S1 evo2 K117

3. Pirelli Cinturato P7 Blue

4. Continental Sport Contact 5

5. Goodyear EfficientGrip Performance

6. Nokian Line

7. Bridgestone Potenza S001

8. Uniroyal Rainsport 3

9. Nexen N`Fera SU1

10. Kumho Ecsta LE Sport Ku39