Specialistii de la publicatia germana Auto Motor und Sport au testat noua anvelopa de 17 inch, iar modelele au fost alese dupa ratingul precizat prin sistemul european de etichetare.

Cei mai buni și numai cei mai buni” – acest principiu este împărtășit de către compania Mercedes-Benz și de catre mulți proprietari de mașini care apartin acestui brand. Cei care caută anvelope pentru C-Class cu dimensiuni 225/50R17, pot fi nevoiti sa aleaga intre peste 200 de modele disponibile pe piață astăzi. O astfel de abundență de opțiuni poate pune pe cineva in incurcatura, asadar ce fel de anvelope sunt  considerate mai bune? În Uniunea Europeană, cu scopul de a ajuta consumatorul, a fost introdusa etichetarea cu clasele anvelopelor. Dar ajuta cu adevărat aceste etichete atunci când se cumpără o anvelopa? Pentru a afla acest lucru,  Auto Motor und Sport a testat noua anvelope selectate pe baza sistemului de clasificare european.

test 2015 anvelope vara 225/50R17

Anvelope testate cu dimensiunile 225/50R17:

Pentru a minimiza erorile obtinute la masuratori, testele care evalueaza rezistență la rulare au fost efectuate in Franța și Germania. Rezultatele au arătat că estimările privind etichetă, în principiu, corespund realității, dar cu abateri destul de mari . Cele mai economice – Continental și Uniroyal, iar cele mai slab cotate –  Hankook și Kumho. După cum s-a observat, estimările și in primul rand nivelul de zgomot indicat pe etichete nu au acuratete 100%.

Momentul adevărului a sosit: testare pe teren umed. La frânare de la 80 kmh pe teren umed, anvelopele  Continental au castigat testul anul trecut si au oprit mașina în 29,1 metri. Cel mai puternic concurent – Uniroyal – necesită deja 2 metri mai mult, și chiar mai mult, Bridgestone și Kumho, a caror distanțe de frânare au fost  34,1 respectivi 35,3 metri. Dacă ne intoarcem la clasele de pe etichetă, diferența dintre anvelope cu un rating de „A” și „B” ar trebui să fie în jur de 3 metri. Experții au remarcat faptul că este nevoie de mai multa transparență pentru a putea diferentia mai bine anvelopele, pentru că acum eticheta oferă doar o aproximare a caracteristicilor anvelopelor.

În total, anvelopele au fost testate în cadrul a14 probe si cel mai bine s-au comportat anvelopele Continental. Anvelopele Continental și Dunlop au manevrabilitate excelentă și stabilitate laterală pe suprafețe umede, astfel încât conducatorul auto să se poată simți întotdeauna în siguranță.

 

REZULTATELE TESTULUI

test-anvelope-225-50-R17

 

Frânarea pe suprafețe uscate (frânare de distanta de la 100 km/h, in m)

1. Hankook – 33.8
2. Dunlop – 34.1
3. Continental – 34.5
3. Goodyear – 34.5
5. Nokian – 35.3
6. Pirelli – 35.5
7. Uniroyal – 36.2
8. Kumho – 36.4
9. Bridgestone – 36.5

 

Manevrabilitate pe suprafete uscate (viteza medie în km / h)

1. Hankook – 128.2
2. Pirelli – 128.1
3. Continental – 128.0
4. Nokian – 127.9
5. Goodyear – 127.4
6. Uniroyal – 127.0
7. Bridgestone – 126.9
8. Dunlop – 126.5
8. Kumho – 126.5

 

 Economie (rezistența la rulare, kg / t)

1. Goodyear – 6.4
2. Dunlop – 6.5
3. Uniroyal – 7.5
4. Continental – 7.9
5. Pirelli – 8.1
6. Nokian – 8.2
7. Bridgestone – 8.4
8. Hankook – 8.6

9. Kumho – 8.6

 

Zgomot (Nivelul de zgomot la 80 km / h și dB (A))

1. Hankook – 66.0
2. Kumho – 68.0
3. Continental – 69.0
3. Dunlop – 69.0
3. Goodyear – 69.0
6. Bridgestone – 70.0
6. Nokian – 70.0
6. Pirelli – 70.0
6. Uniroyal – 70.0

 

Frânarea pe suprafețe umede (frânare distanta de 80 kilometri pe oră, m)

1. Continental – 29.1
2. Uniroyal – 31.1
3. Hankook – 31.9
4. Dunlop – 32.2
4. Goodyear – 32.2
6. Pirelli – 32.3
7. Nokian – 32.4
8. Bridgestone –  34.1
9. Kumho – 35.3

 

Stabilitate laterală pe suprafețe umede (accelerație laterală maximă, m / s2)

1. Pirelli – 8.10
2. Dunlop – 7.99
3. Continental – 7.98
4. Hankook – 7.87
5. Nokian – 7.82
6. Goodyear – 7.76
7. Bridgestone – 7.71
7. Uniroyal – 7.71
9. Kumho – 7.26

 

Rezistenta la acvaplanare longitudinal (pierderea de viteză aderență, km / h)

1. Uniroyal – 88.3
2. Bridgestone – 82.5
3. Continental – 80.9
4. Nokian – 79.2
5. Dunlop – 78.6
5. Hankook – 78.6
7. Pirelli – 78.4
8. Kumho – 77.9
9. Goodyear – 75.6

 

Rezistență încrucișată la acvaplanare (accelerație laterală maximă, m / s2)

1. Bridgestone – 3.43
2. Uniroyal – 3.22
3. Dunlop – 3.21
4. Hankook – 3.09
5. Kumho – 3.02
6. Continental – 3.00
7. Goodyear – 2.91
8. Nokian  – 2.77
9. Pirelli – 2.48

 

Manevrabilitate pe suprafete umede (viteza medie în km / h)

1. Dunlop – 89.8
2. Continental – 89.7
2. Goodyear – 89.7
4. Uniroyal – 88.45
5. Bridgestone – 88.1
5. Nokian – 88.1
7. Hankook – 88.0
8. Pirelli – 85.9
9. Kumho – 85.2

 

Estimările pentru anvelopele testate sunt prezentate în tabelul

În fiecare proba se acorda maximum 10 puncte, iar rezultatele globale se calculeaza astfel: testele pe umed – 45%, pe uscat – 35%, eco – 15% și prețul – 5%.

test-anvelope-vara-2015

Clasament final:

1. Continental Sport Contact 5

2. Dunlop Sport Bluresponse

3. Goodyear Efficientgrip Performance

4. Hankook Ventus V12 Evo2

5. Uniroyal Rainsport 3

6. Nokian zLine

7. Pirelli Cinturato P7 Blue

8. Bridgestone Turanza T001

9. Kumho Ecsta LE Sport