Reputatul Touring Club Suisse (TCS) a pus anul acesta la incercare mai multe profile de anvelope pentru turismele mici, obtinandu-se astfel un clasament de performante la anvelope all season. Constatarile acestui test au fost comparate cu rezultatele ce au fost obtinute cu ocazia testelor precedente efectuate la anvelope de vara, respectiv anvelope de iarna. Concluzia ce a rezultat a fost ca anvelopele all season reprezinta o alternativa foarte interesanta din punct de vedere economic pentru autoturismele care ruleaza tot timpul anului dar, in acelasi timp, nu sunt utilizate foarte des in conditii severe de iarnă.

Un bilant relativ rezonabil

Doar patru modele de anvelope all season au obtinut un calificativ Β« recomandat Β», garantand performante comparabile cu cele ale anvelopelor de iarna, respectiv ale anvelopelor de vara. TCS mentioneaza „cateva puncte slabe la anumite criterii” dar in total, reprezinta o solutie economica rezonabila si asigura in acelasi timp un compromis acceptabil. Mai precis, aceasta categorie de cauciucuri este destinata mai ales celor ce nu urca prea sus la munte pe timp de iarna. Cel mai bun profil, cu un scor de 56%, a fost obtinut de NEXEN N Blue 4Season. Anvelopa CONTINENTAL AllSeason Contact, reuseste testul relativ bine cu 50% si a fost notata cu „foarte bine” la proba pe carosabil ud.

In schimb, cinci modele de anvelope all season au primit doar doua stele si calificativul „recomandate cu rezerva”. Aceste profile nu reusesc sa atinga compromisul de anvelopa universala iarna si vara. In acelasi timp, acest rezultat nu inseamna ca ar fi periculoase ci, asa cum precizeaza TCS „anumite modele ar fi mai potrivite la categoria anvelope iarna sau anvelope vara, dar performantele lor in sezonul opus nu sunt deloc convingatoare, chiar slabe”. In concluzie, alegerea trebuie facuta cu atentie, pentru a nu fi suprinsi de performante necorespunzatoare, mai ales in sezonul de iarna. Neasteptat, in coada clasamentului regasim profilul MICHELIN Cross Climate, care este una din anvelopele all season cele mai cunoscute la aceasta categorie, care a obtinut un scor de doar 32%, fiind penalizata tocmai la proba de comportament pe zapada.

Rezultatele testelor [pdf]

Clasament test anvelope all season 175/65R14:

1. Nexen N blue 4Season

Recomandat
Pro: Bun pe carosabil umed, cea mai buna evaluare pentru deplasare de gheata, bun la consumul de combustibil, uzura redusa.
Contra: Usoare puncte slabe pe carosabil uscat si pe zapada.

2. Continental AllSeason Contact

Recomandat
Pro: Bun pe carosabil umed, bun pe zapada si gheata, cel mai bun rezultat la consumul de combustibil, uzura redusa.
Contra: Usoare puncte slabe pe carosabil uscat.

3. Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

Recomandat
Pro: Cel mai bun rezultat pe carosabil umed, cea mai buna nota la zgomot, bun pe gheata, bun la consumul de combustibil si foarte bun la uzura.
Contra: Usoare puncte slabe pe carosabil uscat si pe zapada.

4. Nokian Weatherproof

Recomandat
Pro: Cea mai buna evaluare pe zapada, bun pe gheata, pe carosabil umed Θ™i la consum de combustibil, foarte bune la uzura.
Contra: Usoare puncte slabe pe carosabil uscat.

5. Firestone Multiseason

Recomandat cu rezerve
Pro:Bun la consumul de combustibil, bun la uzura.
Contra: Usoare puncte slabe pe carosabil umed, uscat, zapada si gheata.

6. Maxxis AllSeason AP2

Recomandat cu rezerve
Pro: Cel mai bun rezultat pe carosabil umed, cea mai buna nota la zgomot, bun pe gheata, la consumul de combustibil si foarte bun la uzura.
Contra: Usoare puncte slabe pe carosabil uscat si pe zapada.

7. Vredestein Quatrac 5

Recomandat cu rezerve
Pro: Cea mai buna nota pe carosabil uscat, bun pe gheata, consum de combustibil redus bun la uzura.
Contra: Puncte slabe pe carosabil uscat si pe zapada.

8. Hankook Kinergy 4s H740

Recomandat cu rezerve
Pro: Bune pe gheata, foarte bune la uzura si la consumul de combustibil.
Contra: Puncte slabe pe carosabil umed, uscat si pe zapada.

9. Michelin CrossClimate

Recomandat cu rezerve
Pro: Cea mai buna nota la uzura, bun pe gheata si la consum de combustibil.
Contra: Puncte slabe pe teren uscat si pe zapada.

Distribuie acest articol