Anvelope-vara-235-35R19-auto-bild-2017

Test anvelope vara 235/35R19 organizat de Auto Bild face parte din testele noaste preferate ale anului; si se pare ca nici de aceasta data nu ne-au dezamagit. Anul acesta au decis sa testeze 9 anvelope din gama sport. Acestea au fost montate pe un Ford Focus ST, avand profilul de anvelope vara 235/35R19. Trebuie mentionat faptul ca testerii au pus accentul  pe performantele anvelopelor in testele de manevrabilitate pe carosabil umed si carosabil uscat, incercand sa determine calitatile sportive ale acestor cauciucuri

Anvelopa produsa de cei de la Continental, Continental Sport Contact 6  a castigat cu usurinta acest test anvelope vara 235/35R19. Asta si din prisma faptului ca anvelopa Michelin Pilot Sport 4 S nu a fost inclusa in test. Anvelopa Continental a iesit pe primul loc la testul de manevrabilitate, unde a dominat la testul de franare pe carosabil uscat si testul de manevrabilitate pe carosabil umed. Singurul test in care a avut o performanta medie este acela de franare pe carosabil umed. Testerii au notat ca anvelopa Continental a oferit cea mai placuta experienta de condus din toate anvelopele participante la test, lucru extrem de important pentru o anvelopa sport.

Locul 2 a revenit anvelopei Hankook Ventus S1 Evo 2 K117. Cu performante apropiate anvelopei Continental, Hankookul s-a dovedit a fi o anvelopa foarte echilibrata, avand performante bune in general, singurul test in care a punctat mai slab este acela de manevrabilitate pe carosabil umed.

Top 3 a fost completat de anvelopa Goodyear Eagle F1 Asymmetric, considerata de testeri o anvelopa de vara buna, avand acelasi punct slab ca si anvelopa Hankook, manevrabilitatea pe carosabil umed.

Anvelopa Falken obtine locul 4, castigand in fata anvelopei mai scumpe Dunlop, de pe locul 5.

Anvelopele Falken FK519 au obtinut un rezultat bun la testul de franare pe carosabil umed si carosabil uscat, rezultate bune la testele de manevrabilitate, dar comparate cu restul anvelopelor din test , distanta de rulare a fost scazuta, iar confortul si manevrabilitatea anvelopei au fost in general inferioare anvelopelor de pe pozitiile anterioare.

Anvelopa Dunlop Sport Maxx RT2 a castigat testul de acvaplanare, a avut rezultate excelente in testul de franare pe carosabil umed si uscat , dar a fost nesatisfacatoare la testul de manevrabilitate pe carosabil uscat, multumindu-se cu locul 5.

Locurile 6-9 au fost ocupate de anvelope care au avut toate probleme individuale care se pot observa in rezultatele testelor de mai jos. Doar 2 anvelope auto participante la test, anvelopa de gama medie Firestone si anvelopa de buget Rotalla au primit calificativul ‘ Nerecomandat ‘ ambele din cauza rezultatelor la testele pe carosabil umed.

Punctajul final a fost alcatuit din suma rezultatelor la testele de pe carosabil uscat si carosabil umed. Punctajul la capitolul carosabil uscat a fost compus din 60% manevrabilitate pe carosabil uscat si 40% franare pe carosabil uscat. Punctajul la capitolul carosabil umed a fost compus din 20% test de acvaplanare, 40% manevrabilitate pe carosabil umed, 10% stabilitate si 30% franare pe carosabil umed.

Rezultate test anvelope vara 235/35R19:

1: Continental Sport Contact 6

Total: 34 / Carosabil uscat: 9 / Carosabil umed: 7 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Pro: Manevrabilitate extraordinara pe carosabil umed si carosabil uscat, sportiva; raspuns precis la viraj, o experienta placuta de conducere.
Contra: Rezistenta mare la rulare.
Concluzie : Exemplara / Castigatoarea testului.

2: Hankook Ventus S1 evo2

Total: 31 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Pro: Manevrablitate buna pe carosabil uscat, pret bun.
Contra : Are tendinta de a vira lent pe carosabil umed.
Concluzie: Exemplara.

3: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Total: 31 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Pro: Manevrabilitate buna, raspuns precis la viraj si la franare pe carosabil uscat; rezistenta mare la fenomenul de acvaplanare.
Contra: Are tendinta de a vira nesatisfacator pe suprafete umede
Concluzie: Exemplara.

4: Falken Azenis FK510

Total: 28 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 7 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 4 / Zgomot: 6
Pro: Distanta scurta de franare pe carosabil umed; manevrabilitate buna, placuta la condusul pe carosabil uscat , pret bun.
Contra: Un raspuns inferior la manevrabilitate fata de cea mai buna din test, nivel scazut de confort; rezistenta mare la rulare
Concluzie: Recomandata

5: Dunlop SportMaxx RT 2

Total: 33 / Carosabil uscat: 6 / Carosabil umed: 8 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Pro: Rezistenta ridicata la acvaplanare, manevrabilitate buna pe carosabil umed; distanta scurta de franare pe carosabil umed si carosabil uscat.
Contra: Raspuns incet la manevrare si are o aderenta relativ scazuta pe carosabil uscat.
Concluzie : Acceptabila.

6: Pirelli P Zero

Total: 32 / Carosabil uscat: 7 / Carosabil umed: 6 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 6
Pro: Stabilitate ridicata si manevrabilitate buna pe carosabil uscat, se simte bine in trafic; distanta buna de franare pe carosabil uscat, rezistenta mica la rulare.
Contra: Distante relativ mari de franare pe carosabil umed, rezistenta nesatisfacatoare la acvaplanare.
Concluzie: Acceptabila.

7: Kumho Ecsta PS91

Total: 25 / Carosabil uscat: 5 / Carosabil umed: 6 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 4 / Zgomot: 6
Pro: Rezistenta buna la acvaplanare, distanta scurta de franare pe carosabil uscat, pret bun.
Contra: Stabilitate scazuta si derapeaza pe carosabil umed; raspuns lent la viraj, aderenta nesatisfacatoare pe carosabil uscat, rezistenta mare la rulare.
Concluzie: Acceptabila.

8: Firestone Firehawk SZ90

Total: 24 / Carosabil uscat: 5 / Carosabil umed: 3 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 3
Pro : Rezistenta buna la acvaplanare, rezistenta scazuta la rulare, pret bun.
Contra : Stabilitate scazuta, distanta mare de franare pe carosabil umed; raspuns lent la manevrare si  are un comportament neechilibrat pe carosabil uscat.
Concluzie: Nesatisfacatoare.

9: Rotalla RU01 S Pace

Total: 25 / Carosabil uscat: 4 / Carosabil umed: 1 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 7 / Zgomot: 7
Pro: Rezistenta scazuta la rulare, silentioasa, pret foarte mic.
Contra: Distante periculos de mari de franare pe carosabil umed; comportament inconsistent, aderenta nesatisfacatoare pe carosabil uscat.
Concluzie: Nesatisfacatoare.