Cel trei motive pentru trecerea la anvelope de vara ar fi:
1. Anvelopele de vara se uzeaza mai greu si sunt mai rezistente.
Anvelopele de vara au un design simplu dar eficient, cu blocuri de cauciuc mai putin inalte si mai cu un numar mai redus comparativ cu anvelopele de iarna. Acestea sunt proiectate pentru a fi utilizate in conditiile atmosferice specifice anotimului de vara, se uzeaza mult mai putin si au o aderenta mult mai buna la temperaturi crescute. In plus, cauciucul din care acestea sunt fabricate este special proiectat pentru a permite rularea la temperaturi ridicate, scazand astfel considerabil posibilitatea supraincalzirii. Anvelopele de iarna sunt produse dintr-un cauciuc natural ce ofera performante foarte bune doar la temperaturi scazute, sub 7 grade Celsius, acestea pastrandu-si flexibilitatea si permit obtinerea unei tractiuni mai bune.
2. Anvelopele de vara ofera distante de franare mai bune.
Pneurile de vara sunt mult mai eficiente in ceea ce priveste nivelul de siguranta oferit. Structura lor interna si designul benzii de rulare permite obtinerea unor distante de franare mult mai bune si a unui nivel superior de aderenta, chiar si la rularea cu viteze ridicate. Astfel, se poate circula in maxima siguranta pe tot parcursul verii, indiferent de stilul de condus. Anvelopele de vara sunt fabricate dintr-un cauciuc ce permite obtinerea de performante inalte pe timpul sezonului estival. Principalele aspecte de interes sunt reducerea distantelor de franare, imbunatatirea aderentei, a manevrabilitatii si stabilitatea in viraje pe carosabil uscat sau umed. Anvelopele de iarna sunt proiectate pentru a fi utilizate in conditii specifice de iarna, la viteze reduse si la temperaturi scazute. Astfel, acestea se pot supraincalzi cu mare usurinta pe timpul verii, lucru ce duce la scaderea semnificativa a performantelor si la o reducere drastica a nivelului de siguranta.