Continental este unul dintre primii cinci furnizori ai industriei auto din lu1871_continentalme şi numărul 2 în Europa. Compania Continental a fost înfiinţată în 1871 de către nouă bancheri şi industriaşi din oraşul german Hanovra, ca societate pe acţiuni cu numele de ,,Continental-Caoutchouc- und Gutta-Percha Compagnie”. La uzina principală de la Hanovra, cei aproximativ 200 de angajaţi de atunci au realizat, între altele, produse din cauciuc moale, ca de exemplu termofoare, păpuşi pentru copii, materiale cauciucate şi cauciucuri masive pentru trăsuri şi biciclete. In anul 1882, calul fără frâu devine simbolul concernului.

În 1892, Continental a fost prima firmă care a produs anvelope cu cai-continentalmere de aer pentru biciclete. Acesta a fost începutul istoriei de succes a anvelopelor Continental. Primele anvelope mari cu cameră de aer, armate cu cord de sârmă, care au înlocuit anvelopele din cauciuc masiv folosite până atunci la autovehicule utilitare, au fost concepute de Continental şi introduse pe piaţă în anul 1921. Trei ani mai târziu, Continental a realizat anvelopa armată cu cord de sârmă şi a prezentat prin „Conti-Cord” o anvelopă balon de joasă presiune, pentru un confort sporit al deplasării şi pentru o durată de viaţă mărită a anvelopei.

La sfârşitul acelei decade, Continental era lider în producţiaf_continental de anvelope pentru autovehicule utilitare, cu o cotă de piaţă de 91 de procente în Germania. Nu trebuie deci să mire faptul că în anii 30 a fost lansat sloganul publicitar „Cauciucuri pentru fiecare vehicul cu roţi”. În 1943, Continental a fost prima companie din lume care a înregistrat brevetul anvelopei fără cameră.

g_continentalPe baza evoluţiilor din domeniului autoturismelor, în 1955 a fost introdusă prima anvelopă de iarnă pentru autocamioane, anvelopă care a format baza pentru poziţia de lider de piaţă a firmei Continental în domeniul anvelopelor de iarnă pentru autocamioane.În anul 1960 începe producţia în serie a anvelopelor radiale. Aproximativ 30 de ani mai târziu Continental lanseaza pe piaţă prima anvelopă ecologică pentru autoturisme.

În anii 1970 şi 1980, Continental s-a întărit puternic pe plan internaţional. Achiziţia Uniroyal® în anul 1979 a constituit un prim pas în această direcţie. Semperit Reifen GmbH (1985), General Tire® (1987) şi Matador (2007) au devenit, de asemenea, părţi ale concernului Continental. La 2 august 2009, în Germania, toate activităţile legate de anvelope, toţi angajaţii şi toate relaţiile de afaceri aferente au fost transferate de la Continental AG la o filială deţinută 100% de concern: Continental Reifen Deutschland GmbH.

Branduri anvelopeFiind unul dintre cei mai mari producători de anvelope premium pentru autovehicule utilitare, Continental oferă o gamă largă de produse de înaltă performanţă, complet adaptate la necesităţile diverselor domenii de utilizare pentru autocamioane grele şi uşoare, autobuze sau autoturisme de teren. Firma Continental AG produce anvelope pentru autocamioane şi autobuze sub mărcile Continental, Uniroyal, Semperit şi Barum.

Cu o cifră de afaceri de peste 24 miliarde Euro în anul 2008, concernul Continental face parte dintre principalii furnizori de componente pentru industria auto. În calitate de producător de sisteme de frânare, sisteme şi componente pentru acţionare şi caroserie, instrumente, soluţii de infotainment, electronică auto, anvelope şi produse tehnice din elastomeri, concernul contribuie la îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei şi la protecţia mediului ambiant. În afară de aceasta, Continental este un partener competent în reţele de comunicaţie pentru autovehicule. Compania are în prezent 130.000 de angajaţi în 190 de locaţii din 35 de ţări.

continental_fabricaPrima şi cea mai mare investiţie a concernului în România – peste 170 milioane euro – a fost înfiinţată în anul 1998 ca proiect greenfield, iar în 20 octombrie 2000 a fost inaugurată oficial şi a început producţia de serie. Ridicată din temelii şi utilată la cele mai moderne standarde europene, unitatea de producţie Continental – anvelope pentru autoturisme din Timişoara se întinde pe o suprafaţă de 165.000 m2 şi are în jur de 1400 de angajaţi. Producţia medie este de aproximativ 42.000 de anvelope de turisme pe zi.

(Sursa: Continental Romania)