Cei de la Michelin au proiectat noua versiune a profilului de performanta ultra ridicata Pilot Sport Cup 2, special pentru supermasina 488 Pista. Noul 488 va avea ca dimensiuni anvelope 245 35 r20 (fata) si anvelope 315 30 R20 (spate), anvelopele pentru traficul obisnuit fiind proiectate alaturi de inginerii de la Ferrari.

Conform spuselor celor de la Michelin, comparativ cu versiunea anterioara dedicata vehiculelor Ferrari 458, marcata “K1”, noul model marcat “K2” va permite masinii sa obtina timpi mai buni pe pista datorita aderentei sporite si a manevrabilitatii mai sport. Acestia nu au neglijat si soferii de zi cu zi, astfel ca au reusit sa obtina un echilibru intre siguranta si performanta sport.

Proiectarea profilului a dorat 14 luni, detaliile cele mai importante fiind finisate alaturi de cei de la Ferrari pentru a se asigura ca se indeplinesc toate cerintele de performanta stabilite de legendarul producator Italian pentru noul 488. Acest indelungat proces de proiectare a dus la testarea a peste 1100 de pneuri prototip, inclusiv peste 1800 de km parcursi pe pistele de test de la Fiorano (Franta) si Nardo (Italia).

Michelin Pilot Sport Cup 2

Noile anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 sunt produse cu ajutorul unei tehnologii ce permite imbinarea mai multor compusi foarte performanti, atat pe banda de rulare cat si in carcasa anvelopei – tehnica de fabricatie imprumutata din motorsport. Un compus “special grip” ajuta la mentinerea unui nivel maxim al aderentei indiferent de conditiile de vreme. Profilul are, de asemenea, un design adaptat noilor conditii impuse de cei de la Ferrari, astfel ca flancurile sunt mai rigide (fapt ce ajuta obtinerea unui control mai bun in viraje) iar noul cord din structura interna este fabricat in aramid (ajungand astfel la sporirea nivelului global de manevrabilitate).

Seful echipei de la anvelope Michelin ce a colaborat cu Ferrari pentru setul de anvelope vara noului 488 Pista, a declarat: “Ambitiile celor de la Ferrari ne-au ajutat sa cream un profil extrem de avansat, ce va putea permite noului bolid sa obtina performante superioare modelului 458 Speciale, in special in ceea ce priveste aderenta. Deoarece unul din obiectivele principale al celor de la Ferrari a fost sa obtina un timp de pista mai bun ca inainte, a trebuit sa cream un echibru intre siguranta, manevrabilitate si viteza, fara a pune in pericol soferul – indiferent de experienta sa.

Cu ajutorul unor tehnologii si instrumente de simulare de ultima generatie am reusit sa proiectam o anvelopa ce sta tot timpul lipita de asfalt, indiferent de circumstante, garantand un nivel maxim de siguranta – in special pe conditii de carosabil ud.”