De ce si cum se rotesc anvelopele unei masini?

La AnveloSHOP.ro, ne place sa va oferim cele mai bune sfaturi cu privire la achizitionarea si intretinerea anvelopelor. In acest fel, va veti putea bucura de ele mult mai mult timp, ceea ce va fi in beneficiul portofelului dumneavoastra, dar si al mediului inconjurator. Printre toate sfaturile noastre, exista unul care ridica semne de intrebare, si anume cum sa rotesti anvelopele. Multi oameni nu stiu daca este un mit sau chiar cum sa o faca. Asa ca astazi va vom spune totul despre asta!

De ce ar trebui sa-mi rotesc anvelopele?

Rotatia anvelopelor este un aspect crucial pentru a mentine rotile vehiculului dvs. in stare buna pentru mai mult timp. Ati putea spune ca importanta sa poate fi impartita in patru factori fundamentali:

Distributia uniforma a uzurii

Exista doi factori care fac ca rotile de pe o axa sa se uzeze mai mult: greutatea si directia. Rotatia ajuta la obtinerea unei distributii mai uniforme a uzurii, prelungind astfel durata de viata a anvelopelor dumneavoastra.

In general, rotile de tractiune sunt supuse unei uzuri mult mai mari, asa ca este recomandabil sa le schimbati. In plus, greutatea motorului exercita, de asemenea, o uzura mai mare asupra anvelopelor. Cele mai multe dintre vehiculele noastre au tractiune fata, unde se gaseste cea mai mare greutate a vehiculului.

Performanta si siguranta imbunatatite

Rotatia anvelopelor imbunatateste performanta vehiculului, deoarece asiguram o aderenta uniforma pe toate rotile. Acest lucru contribuie la o conducere mai sigura, in special in conditii nefavorabile!

Economii pe termen lung

Atunci cand rotim anvelopele masinii si distribuim uniform uzura, evitam uzura neregulata. Astfel, nu trebuie sa cumparam un set nou de anvelope si, in cele din urma, sa cheltuim bani. In cele din urma, prin acest simplu gest de a schimba rotile puntii, economisim bani pe termen lung.

Mai putina productie de deseuri

Asa cum am spus mai devreme, stiind cum sa rotim anvelopele auto inseamna ca le prelungim durata de viata. In acest fel, contribuim la producerea a mai putine deseuri, ceea ce reprezinta un beneficiu de luat in considerare in zilele noastre. Avem doar o singura planeta si trebuie sa avem cu totii grija de ea.

Cum mutati anvelopele in functie de tractiune?

Diagrama de rotatie depinde de tipul de tractiune pe care il aveti, asa ca trebuie sa consultati manualul tehnic al vehiculului. Acesta va va arata pozitia fiecarei anvelope si puteti verifica, de asemenea, daca vehiculul dvs. are caracteristici speciale inainte de a incepe.

Tractiune pe rotile din fata

In acest caz, care este cel mai frecvent, trebuie sa mutati anvelopele spate in fata, schimbandu-le. Cu alte cuvinte, anvelopa spate dreapta este mutata in stanga fata, in timp ce anvelopa spate stanga este mutata in dreapta spate. Rotile din fata raman in aceeasi pozitie atunci cand sunt mutate pe puntea din spate.

Tractiune pe rotile din spate

In cazul vehiculelor cu tractiune spate, efectuam aceeasi operatiune, dar in sens invers. Anvelopele spate sunt deplasate spre puntea fata, pastrand pozitia initiala, fie ca este vorba de dreapta sau de stanga. In ceea ce priveste rotile din fata, acestea se deplaseaza inapoi, schimband pozitia din stanga cu cea din dreapta.

Tractiune integrala

In cazul vehiculelor cu tractiune integrala, operatiunea se efectueaza in forma de X. Aceasta inseamna ca anvelopa stanga spate se deplaseaza inainte spre dreapta. In mod similar, anvelopa spate dreapta se deplaseaza inainte spre stanga.

Cat de des ar trebui sa imi rotesc anvelopele?

In general, profesionistii recomanda o rotatie la fiecare 10.000 km. In acest fel, ne asiguram ca fiecare anvelopa sufera o uzura similara si ii prelungim durata de viata.

Rotatia anvelopelor vehiculului: instrumente necesare

Acum ca stiti ca schimbarea anvelopelor este o idee buna, trebuie sa va ganditi… Aveti uneltele necesare pentru a face treaba?

  • Cric hidraulic sau cric tip foarfeca: Acestea sunt necesare pentru a ridica vehiculul. Inainte erau intotdeauna incluse, dar de cand masinile sunt echipate cu kituri anti-perforare, s-ar putea sa nu mai fie cazul.
  • Blocatoare de roti: Acestea fixeaza vehiculul si previn miscarile nedorite in timpul ridicarii.
  • Cheie: Veti avea nevoie de aceasta pentru a slabi si strange piulitele rotilor, asa ca verificati masurile de care aveti nevoie inainte de a incepe.
  • Manualul vehiculului: Daca aveti indoieli cu privire la roti sau informatii specifice despre modelul de rotatie recomandat de producator, le veti gasi in acest mic manual, care include si alte instructiuni mecanice importante.
  • Manometru de presiune pentru anvelope: Utilizat pentru a verifica si regla presiunea din anvelope in conformitate cu specificatiile producatorului. Daca nu aveti unul, cel mai bine este sa verificati presiunea la o statie de service inainte si dupa schimbarea anvelopelor, pentru a va asigura ca totul este corect.
  • Manusi de lucru: Nu sunt necesare, dar sunt optionale pentru a va proteja mainile atunci cand intoarceti anvelopele.
  • Perna pentru genunchi: Ca si in cazul precedent, nu este necesara, dar face procesul mult mai confortabil.
  • Lanterna: Aceasta poate fi necesara pentru a inspecta vizual uzura anvelopelor si pentru a va asigura ca nu exista probleme, in caz contrar nu este nevoie sa rotiti anvelopele.

Pasi de urmat

Acum a sosit momentul cheie: cum sa rotiti anvelopele auto. Daca aveti toate instrumentele la indemana, este timpul sa treceti la actiune:

  • Ridicati masina: folositi cricul pentru a ridica vehiculul, puteti face acest lucru in etape. Asigurati-va ca plasati blocatoarele pe rotile opuse pentru a evita miscarile nedorite.
  • Scoateti anvelopele: incepeti cu o axa si, pentru a evita confundarea anvelopelor, duceti-le in pozitia de pe masina in care va trebui sa le remontati.
  • Montati anvelopele: montati rotile urmand modelul de rotatie recomandat.
  • Reglati presiunea in pneuri: verificati si reglati presiunea in pneuri in conformitate cu specificatiile producatorului.
  • Test de conducere: dupa ce ati terminat, faceti un scurt test de conducere a autovehiculului pentru a va asigura ca totul este in ordine. Daca observati vibratii sau senzatii ciudate, verificati din nou anvelopele.

Acum stiti cum sa obtineti cele mai bune rezultate de la anvelopele dvs. si toate elementele cheie pentru a face acest lucru in mod corespunzator. Desi nu este un proces foarte complicat, este consumator de timp si are implicatii foarte importante pentru siguranta. Prin urmare, va sfatuim intotdeauna sa mergeti la un service profesionist daca aveti orice indoiala.