Test 2020 anvelope iarna 225/50 R17 (AMuS) – Modelele cu tractiune spate precum BMW Seria 3 impun cerinte ridicate in ceea ce priveste siguranta anvelopelor si stabilitatea la volan datorita distributiei echilibrate a sarcinii pe osie, in special iarna. Acest testΒ de la AMuS (Auto Motor und Sport) arata ce anvelopa de iarna se comporta cel mai bine pe drumurile de iarna.

Zece anvelope iarna la dimensiunea 225 50 R17 vor fi prezentate in testul Auto Motor und Sport din acest sezon. Din segmentul de pret superior, pe langa castigatorul de anul trecut Goodyear UltraGrip Performance+, sunt incluse si BF-Goodrich g-Force Winter 2, Bridgestone Blizzak LM005 introdus anul trecut si Michelin Alpin 6. Toyo Observe S944, Nokian WR si Vredesteins Wintrac Pro ocupa segmentul de pret mediu, in timp ce Falken Eurowinter HS01, GitiWinter W1 si Maxxis Premitra Snow WP6 se numara printre anvelopele de iarna mai accesibile.

Performanta sigura in conditii grele de iarna

Cu teste de franare, tractiune, virare si manipulare pe zapada, teste de confort, teste de franare si manipulare pe drumuri umede si uscate, precum si manevre spectaculoase de schimbare a benzii la viteza mare, precum si urmarirea timpului de uzura a anvelopelor pe pista de curse, au fost luate in considerare capacitatile fiecarui model individual de anvelope atat in ​​viata de zi cu zi, cat si in situatii extreme.

Totul tine de siguranta ta! Cu cat o anvelopa este mai usor de controlat in situatiile limita provocate in mod deliberat in acest test, cu atat ofera mai multa aderenta la franare. Fiecare rezerva de aderenta in viraje a fost reflectata in concluziile testului Auto Motor und Sport.

RezultateΒ test 2020 anvelope iarna 225/50 R17 (AMuS)

Cea mai mica distanta de franare pe umed si zapada a fost bifata de Blizzak LM005 de la Bridgestone care a obtinut punctele necesare pentru a castiga testul. Cel de-al treilea clasat Vredestein Wintrac Pro, s-a aratat rezistent la indoire pe drumurile umede, cu o putere de franare mare pe drumurile uscate. Castigatorul de anul trecut de la Goodyear se afla in mijlocul clasamentului rezultat in urma acestui test. Falken Eurowinter a prezentat deficite cu stabilitatea si eficienta la volan, dar a fost suficient pentru un rezultat satisfacator.

Bridgestone Blizzak LM005 (castigator test)

Foarte sigura in toate directiile, cu cele mai scurte distante de franare pe umed si zapada (9,1 puncte, foarte bine).

Test 2020 anvelope iarna BRIDGESTONE BLIZZAK LM005

βž• dinamica de conducere foarte echilibrata, cu distante de franare foarte mici pe zapada

βž• performanta remarcabila pe carosabil umed datorita aderentei bune pe acest timp de carosabil

βž• stabilitate excelenta la conducere

βž• distante de franare mici

βž• protectie buna impotriva acvaplanarii

βž• nivel bun de confort

βž– putin instabila, insa doar in situatii evazive pe drumuri uscate


BF-Goodrich g-Force Winter 2

O anvelopa profesionista pe timp de iarna, cu performante bune pe zapada, dar cu un usor deficit pe carosabil umed (8,1 puncte, foarte bine).

Test 2020 anvelope iarna BF-GOODRICH G-FORCE WINTER 2

βž• convingatoare in conditii de siguranta pe zapada, cu un nivel ridicat de aderenta

βž• rezultate bune la acvaplanare

βž• franare sigura pe carosabil uscat

βž• nivel zgomot redus

βž– subtraversare puternica si control lateral slab in viraje pe teren umed

βž– distante de franare extinse in mod semnificativ pe carosabil umed

βž– stabilitate a condusului usor redusa, cu conducerea fortata pe carosabil uscat


Vredestein Wintrac Pro

Rezistenta la curbe pe carosabil umed, franare puternica pe drumuri uscate, recomandarea Auto Motor und Sport privind raportul pret-performanta (8.0 puncte, foarte bine).

Test 2020 anvelope iarna VREDESTEIN WINTRAC PRO

βž• performanta decenta in tractiune si atunci cand se franeaza pe zapada

βž• precisa, neutra si fiabila pe drumuri umede

βž• sigura datorita distantelor de franare foarte scurte pe carosabil uscat

βž– reactioneaza lent la comenzile de directie in zapada, combinat cu o subtraversare puternica in viraje pe teren inzapezit

βž– distante de franare putin mai mari pe teren umed decat cele ale castigatorului

βž– usor sensibila la viraje pe carosabil uscat


Michelin Alpin 6

Anvelopa cu performanta buna pe carosabil uscat si umed, dar limitata pe zapada (8.0 puncte, foarte bine).

Michelin Alpin 6

βž• aderenta sigura in viraje pe zapada

βž• echilibrata pe carosabil umed si directa, cu o tendinta sigura de subtraversare

βž• usor de controlat si neutra chiar si pe uscat

βž• distante de franare foarte scurte

βž• nivel zgomot redus

βž– deficite de franare si tractiune pe zapada

βž– absorbtie usor limitata a socurilor in testul de confort pe articulatiile transversale


Goodyear UltraGrip Performance +

Castigatorul anului precedent pierde puncte importante din cauza aderentei mai slabe pe teren umed (7,9 puncte, bine).

GOODYEAR ULTRAGRIP PERFORMANCE +

βž• sigura pe zapada cu un nivel de aderenta peste medie

βž• cea mai buna protectie impotriva acvaplanarii

βž• aderenta usor redusa la virare, dar manevrare sigura si fara surprize

βž• rulare placuta si linistita

βž– distante de franare mai mari si sensibilitate crescuta la umiditate


Nokian WR Snowproof

Rezistenta redusa la rulare inseamna consum redus de combustibil, dar si dezavantaje in conditii de zapada si umezeala (7,1 puncte, bine).

NOKIAN WR SNOWPROOF

βž• distante scurte de franare pe carosabil uscat

βž• cea mai mare eficienta a combustibilului prin rezistenta la rulare mai mica

βž– aderenta moderata pe zapada

βž– tractiune slaba si subtraversare grea pe carosabil umed

βž– nivel scazut de confort

βž– zgomot usor deranjant in rulare


Toyo Observe S944

Dinamica pe carosabil uscat in randul anvelopelor de iarna, dar este un pic cam lenta pentru a frana (6,9 puncte, satisfacator).

Toyo Observe S944

βž• viraje neutre, echilibrate, cu un nivel de aderenta usor redus pe zapada

βž• raspuns agil de directie

βž• aderenta foarte buna la virare pe carosabil uscat

βž– distante mari de franare si raspuns lent al directiei pe zapada

βž– performanta slaba si manevrare slab echilibrata pe teren umed

βž– un pic prea mare tendinta de subtraversare pe uscat

βž– nivel scazut de confort

βž– zgomot usor in rulare


Giti GitiWinter W1

Cea mai ieftina si cu un nivel redus de performanta, dar fara minusuri grave (6,9 puncte, satisfacator).

GITI GITIWINTER W1

βž• manevrare sigura a subtraversarii in colturile imbibate de ploaie la un nivel de aderenta redus

βž• performanta buna de franare si aderenta decenta la virare cand este uscat

βž• anvelope destul de confortabile

βž– performante slabe in aderenta la zapada, mai ales la franare

βž– sensibilitate la schimbarile de incarcare cu tendinta de supravirare in curbe uscate


Maxxis Premitra Snow WP6

Anvelopa bine echilibrata, cu rezerve oarecum limitate, dar fara minusuri grave (6,8 puncte, satisfacator).

Maxxis Premitra Snow WP6

βž• cu restrictii minore in aderenta pe umed, manevrare sigura, fara surprize

βž• usor de gestionat chiar si pe asfalt uscat

βž– margine ingusta si rezerve scazute pe zapada

βž– deficite usoare in protectia la acvaplanare

βž– distante de franare mai mari

βž– zgomot usor la rulare


Falken Eurowinter HS01

Daca performanta este de asemenea satisfacatoare, Falken nu are stabilitate si eficienta la conducere (6,8 puncte, satisfacator).

Falken Eurowinter HS01

βž• aderenta buna la virarea pe zapada

βž• aderenta acceptabila pe teren umed

βž• precautie adecvata pentru acvaplanare

βž• distante scurte de franare pe carosabil uscat

βž– in raport cu virajul bun pe zapada, tractiune slaba si franare slaba

βž– subtraversare puternica pe teren umed cu foarte mici rezerve

βž– un usor zgomot la rulare

βž– nivel limitat de confort

Detalii test 2020 anvelope iarna 225/50 R17 (AMuS)

Pentru a asigura cea mai buna acuratete si fiabilitate posibila a rezultatelor, toate testele sunt efectuate de mai multe ori, pe cat posibil. Se utilizeaza un sistem de evaluare progresiva, care ia in considerare atat evaluarea obiectiva prin instrumente de masurare, cat si clasificarea subiectiva de catre soferii experimentati care efectueaza aceste teste. Atunci cand se manipuleaza pe zapada, precum si pe carosabil umed sau uscat, un echilibru sigur si corespunzător asteptarilor grupului tinta presupus, duce la o clasificare optima.

Testele de acvaplanare, efectuate separat in directia longitudinala si transversala, ofera informatii despre reactia anvelopelor, de exemplu atunci cand se circula prin borduri adanci. Nivelul vitezei critice de plutire atunci cand conduceti drept inainte sau acceleratia laterala realizabila atunci cand conduceti prin apa conform criteriilor VDA (sistem german de management al calitatii) ar trebui sa arate fiecare rezerva de siguranta a anvelopelor.

Rezistenta la rulare a anvelopelor care influenteaza consumul este determinata, daca este posibil, in doua laboratoare diferite de testare pe standuri de testare cu role. Rezultatele ajung in evaluare sub forma unei medii. Aceasta evaluare se bazeaza pe legislatia europeana privind etichetarea anvelopelor, relevanta pentru eticheta anvelopelor. Pentru a asigura rezultatele pe termen lung, produsele testate sunt de obicei comparate cu anvelopele de la achizitiile ulterioare din cadrul testelor aleatorii de urmarire. In centrul atentiei: primele trei teste, precum si produse cu performante atipice, bune sau semne neobisnuite de uzura. Abaterile sau anomaliile ar duce la excluderea din test, combinat cu raportarea corespunzatoare.