Test 2020 anvelope iarna 225/50 R17 (AMuS) – Modelele cu tractiune spate precum BMW Seria 3 impun cerinte ridicate in ceea ce priveste siguranta anvelopelor si stabilitatea la volan datorita distributiei echilibrate a sarcinii pe osie, in special iarna. Acest testΒ de la AMuS (Auto Motor und Sport) arata ce anvelopa de iarna se comporta cel mai bine pe drumurile de iarna.
Zece anvelope iarna la dimensiunea 225 50 R17 vor fi prezentate in testul Auto Motor und Sport din acest sezon. Din segmentul de pret superior, pe langa castigatorul de anul trecut Goodyear UltraGrip Performance+, sunt incluse si BF-Goodrich g-Force Winter 2, Bridgestone Blizzak LM005 introdus anul trecut si Michelin Alpin 6. Toyo Observe S944, Nokian WR si Vredesteins Wintrac Pro ocupa segmentul de pret mediu, in timp ce Falken Eurowinter HS01, GitiWinter W1 si Maxxis Premitra Snow WP6 se numara printre anvelopele de iarna mai accesibile.
Performanta sigura in conditii grele de iarna
Cu teste de franare, tractiune, virare si manipulare pe zapada, teste de confort, teste de franare si manipulare pe drumuri umede si uscate, precum si manevre spectaculoase de schimbare a benzii la viteza mare, precum si urmarirea timpului de uzura a anvelopelor pe pista de curse, au fost luate in considerare capacitatile fiecarui model individual de anvelope atat in ββviata de zi cu zi, cat si in situatii extreme.
Totul tine de siguranta ta! Cu cat o anvelopa este mai usor de controlat in situatiile limita provocate in mod deliberat in acest test, cu atat ofera mai multa aderenta la franare. Fiecare rezerva de aderenta in viraje a fost reflectata in concluziile testului Auto Motor und Sport.
RezultateΒ test 2020 anvelope iarna 225/50 R17 (AMuS)
Cea mai mica distanta de franare pe umed si zapada a fost bifata de Blizzak LM005 de la Bridgestone care a obtinut punctele necesare pentru a castiga testul. Cel de-al treilea clasat Vredestein Wintrac Pro, s-a aratat rezistent la indoire pe drumurile umede, cu o putere de franare mare pe drumurile uscate. Castigatorul de anul trecut de la Goodyear se afla in mijlocul clasamentului rezultat in urma acestui test. Falken Eurowinter a prezentat deficite cu stabilitatea si eficienta la volan, dar a fost suficient pentru un rezultat satisfacator.
Bridgestone Blizzak LM005 (castigator test)
Foarte sigura in toate directiile, cu cele mai scurte distante de franare pe umed si zapada (9,1 puncte, foarte bine).
β dinamica de conducere foarte echilibrata, cu distante de franare foarte mici pe zapada
β performanta remarcabila pe carosabil umed datorita aderentei bune pe acest timp de carosabil
β stabilitate excelenta la conducere
β distante de franare mici
β protectie buna impotriva acvaplanarii
β nivel bun de confort
β putin instabila, insa doar in situatii evazive pe drumuri uscate
BF-Goodrich g-Force Winter 2
O anvelopa profesionista pe timp de iarna, cu performante bune pe zapada, dar cu un usor deficit pe carosabil umed (8,1 puncte, foarte bine).
β convingatoare in conditii de siguranta pe zapada, cu un nivel ridicat de aderenta
β rezultate bune la acvaplanare
β franare sigura pe carosabil uscat
β nivel zgomot redus
β subtraversare puternica si control lateral slab in viraje pe teren umed
β distante de franare extinse in mod semnificativ pe carosabil umed
β stabilitate a condusului usor redusa, cu conducerea fortata pe carosabil uscat
Vredestein Wintrac Pro
Rezistenta la curbe pe carosabil umed, franare puternica pe drumuri uscate, recomandarea Auto Motor und Sport privind raportul pret-performanta (8.0 puncte, foarte bine).
β performanta decenta in tractiune si atunci cand se franeaza pe zapada
β precisa, neutra si fiabila pe drumuri umede
β sigura datorita distantelor de franare foarte scurte pe carosabil uscat
β reactioneaza lent la comenzile de directie in zapada, combinat cu o subtraversare puternica in viraje pe teren inzapezit
β distante de franare putin mai mari pe teren umed decat cele ale castigatorului
β usor sensibila la viraje pe carosabil uscat
Michelin Alpin 6
Anvelopa cu performanta buna pe carosabil uscat si umed, dar limitata pe zapada (8.0 puncte, foarte bine).
β aderenta sigura in viraje pe zapada
β echilibrata pe carosabil umed si directa, cu o tendinta sigura de subtraversare
β usor de controlat si neutra chiar si pe uscat
β distante de franare foarte scurte
β nivel zgomot redus
β deficite de franare si tractiune pe zapada
β absorbtie usor limitata a socurilor in testul de confort pe articulatiile transversale
Goodyear UltraGrip Performance +
Castigatorul anului precedent pierde puncte importante din cauza aderentei mai slabe pe teren umed (7,9 puncte, bine).
β sigura pe zapada cu un nivel de aderenta peste medie
β cea mai buna protectie impotriva acvaplanarii
β aderenta usor redusa la virare, dar manevrare sigura si fara surprize
β rulare placuta si linistita
β distante de franare mai mari si sensibilitate crescuta la umiditate
Nokian WR Snowproof
Rezistenta redusa la rulare inseamna consum redus de combustibil, dar si dezavantaje in conditii de zapada si umezeala (7,1 puncte, bine).
β distante scurte de franare pe carosabil uscat
β cea mai mare eficienta a combustibilului prin rezistenta la rulare mai mica
β aderenta moderata pe zapada
β tractiune slaba si subtraversare grea pe carosabil umed
β nivel scazut de confort
β zgomot usor deranjant in rulare
Toyo Observe S944
Dinamica pe carosabil uscat in randul anvelopelor de iarna, dar este un pic cam lenta pentru a frana (6,9 puncte, satisfacator).
β viraje neutre, echilibrate, cu un nivel de aderenta usor redus pe zapada
β raspuns agil de directie
β aderenta foarte buna la virare pe carosabil uscat
β distante mari de franare si raspuns lent al directiei pe zapada
β performanta slaba si manevrare slab echilibrata pe teren umed
β un pic prea mare tendinta de subtraversare pe uscat
β nivel scazut de confort
β zgomot usor in rulare
Giti GitiWinter W1
Cea mai ieftina si cu un nivel redus de performanta, dar fara minusuri grave (6,9 puncte, satisfacator).
β manevrare sigura a subtraversarii in colturile imbibate de ploaie la un nivel de aderenta redus
β performanta buna de franare si aderenta decenta la virare cand este uscat
β anvelope destul de confortabile
β performante slabe in aderenta la zapada, mai ales la franare
β sensibilitate la schimbarile de incarcare cu tendinta de supravirare in curbe uscate
Maxxis Premitra Snow WP6
Anvelopa bine echilibrata, cu rezerve oarecum limitate, dar fara minusuri grave (6,8 puncte, satisfacator).
β cu restrictii minore in aderenta pe umed, manevrare sigura, fara surprize
β usor de gestionat chiar si pe asfalt uscat
β margine ingusta si rezerve scazute pe zapada
β deficite usoare in protectia la acvaplanare
β distante de franare mai mari
β zgomot usor la rulare
Falken Eurowinter HS01
Daca performanta este de asemenea satisfacatoare, Falken nu are stabilitate si eficienta la conducere (6,8 puncte, satisfacator).
β aderenta buna la virarea pe zapada
β aderenta acceptabila pe teren umed
β precautie adecvata pentru acvaplanare
β distante scurte de franare pe carosabil uscat
β in raport cu virajul bun pe zapada, tractiune slaba si franare slaba
β subtraversare puternica pe teren umed cu foarte mici rezerve
β un usor zgomot la rulare
β nivel limitat de confort
Detalii test 2020 anvelope iarna 225/50 R17 (AMuS)
Pentru a asigura cea mai buna acuratete si fiabilitate posibila a rezultatelor, toate testele sunt efectuate de mai multe ori, pe cat posibil. Se utilizeaza un sistem de evaluare progresiva, care ia in considerare atat evaluarea obiectiva prin instrumente de masurare, cat si clasificarea subiectiva de catre soferii experimentati care efectueaza aceste teste. Atunci cand se manipuleaza pe zapada, precum si pe carosabil umed sau uscat, un echilibru sigur si corespunzΔtor asteptarilor grupului tinta presupus, duce la o clasificare optima.
Testele de acvaplanare, efectuate separat in directia longitudinala si transversala, ofera informatii despre reactia anvelopelor, de exemplu atunci cand se circula prin borduri adanci. Nivelul vitezei critice de plutire atunci cand conduceti drept inainte sau acceleratia laterala realizabila atunci cand conduceti prin apa conform criteriilor VDA (sistem german de management al calitatii) ar trebui sa arate fiecare rezerva de siguranta a anvelopelor.
Rezistenta la rulare a anvelopelor care influenteaza consumul este determinata, daca este posibil, in doua laboratoare diferite de testare pe standuri de testare cu role. Rezultatele ajung in evaluare sub forma unei medii. Aceasta evaluare se bazeaza pe legislatia europeana privind etichetarea anvelopelor, relevanta pentru eticheta anvelopelor. Pentru a asigura rezultatele pe termen lung, produsele testate sunt de obicei comparate cu anvelopele de la achizitiile ulterioare din cadrul testelor aleatorii de urmarire. In centrul atentiei: primele trei teste, precum si produse cu performante atipice, bune sau semne neobisnuite de uzura. Abaterile sau anomaliile ar duce la excluderea din test, combinat cu raportarea corespunzatoare.