Revista suedeză Vi Bilagare împreună cu publicatia finlandeza Tuulilasi, au testat 9 modele de anvelope de vara cu dimensiunile 205/55R16.

În căutarea celor mai avantajoase preturi, cumparatorii aleg de multe ori anvelope fabricate in China. Trebuie precizat insa ca daca anvelopele sunt fabricate în China sau in orice altă țară din Asia, nu înseamnă neapărat că acestea vor fi de o calitate foarte slabă. In testele realizate in ultimii ani, anumite branduri de anvelope chinezesti, cum ar fi Nankang, au demonstrat performante slabe pe carosabil umed, dar in testele realizate in 2015 s-a demonstrat că performanța acelorasi anvelope s-a îmbunătățit la un nivel acceptabil.

Totusi, diferența dintre anvelope premium si anvelope de buget este binecunoscuta si ramane semnificativ de mare. În acest test realizat de publicatia Vi Bilagare, au fost comparate anvelope ieftine, care au obtinut performante – de la acceptabil la catastrofal. Pentru testare au fost alese cele mai populare anvelope ieftine din țările nordice.

Test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015)

 

Anvelope din test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015) :

  • Continental Premium Contact 5
  • Accelera Alpha
  • General Altimax Sport
  • Gislaved Ultra * Viteza
  • Goodride RV-H680
  • Nankang NK Confort AS-1
  • Nexen n’Blue HD Plus
  • Sailun Atrezzo SH402
  • Sava Intensa HP
  • Sonar SX-1 Evo

Potrivit experților, unul dintre motivele principale care a determinat imbunatatirea calitatii anvelopelor este introducerea în Europa a etichetei obligatorii pentru anvelope în urmă cu câțiva ani, mai precis necesitatea de a evalua anvelopele in functie de aderența pe teren umed, rezistența la rulare și nivelul de zgomot. Deși apariția etichetarii a fost o schimbare importanta cu efecte pozitive intrucat ajută clientul să fie mai informat inainte de a face o achizitie, aceste informatii insa nu sunt suficiente pentru a evalua cu precizie calitatile unei anvelope . De exemplu, este important punctajul obtinut la tracțiune pe teren ume in urma testelor de performanță, care in cadrul acestui test se determină pe baza a 4 etape diferite, fiecare dintre care fiind evaluată separat. În plus, eticheta menționează zgomotul din afara mașinii, în timp ce consumatorii sunt mai preocupati de zgomotul din cabină, care a fost analizat în acest test.

 

Estimările de pe etichetă sunt in mare parte conforme cu rezultatele testelor de performanta, dar au fost abateri semnificative.De exemplu, două modele de anvelope au fost supraevaluate de producatori în ceea ce privește rezistența la rulare. Testele au arătat că ar fi indicat ca Sailun sa fie redus de la clasa C la clasa E, iar Sonar de la E la F.

Apar intrebari si in legatura cu maracajele de pa flancurile anvelopelor, care arată tracțiunea pe suprafețe umede și durabilitate (Treadwear), conform standardelor SUA. Conform acestui tip de etichetare, Sailun poate fi considerata cea mai durabila anvelopa, lucru care pare puțin probabil. Astfel, se menționează în publicatia Vi Bilagare, sunt foarte importantele testele de specialitate realizate de publicatiile de profil, pentru a înțelege mai bine care sunt anvelopele cu adevărat bune și care sunt cele nerecomandate.

Test anvelope vara 205/55R16

Testele au fost efectuate în Uvalde (Texas, SUA) , la o temperatura de 18-22 de grade în testele pe asfalt uscat și 12-18 grade pe pista umeda. In testele de manevrabilitate, zgomot și confort, s-a utilizat un autoturism VW Golf 7 cu motor 1.8 TSI, iar in celelalte teste – Audi A4. Sistemele electronice au fost activate în toate testele, cu excepția testului de manevrabilitate. Au fost incluse in testare si unele modele de anvelope premium pentru a demonstra diferența dintre ele și alternativele lor mai ieftine.

Test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015)

 

Manevrabilitatea pe suprafețe umede

Anvelopele de vara Premium Continental oferă o tracțiune excelentă pe suprafețe umede, iar șoferul poate utiliza toate puterea motorului cu aproape tip de carosabil. Cu toate acestea, mai multe anvelope de buget au arătat, de asemenea, rezultate foarte bune si comportament stabil și consecvent. Goodride și Accelera nu au obtinut o performanta buna, iar Sailuna obtinut performante extrem de slabe.

Test anvelope vara 205/55R16

Manevrabilitate pe suprafețe umede (timp pe tura, c)

Caracteristicile de franare pe suprafete umede

Continental s-a comportat previzibil mai bine, iar unele anvelope ieftine au permis oprirea autovehiculului pe o suprafață umedă, la o distanta acceptabila. Doar două modele de anvelope au primit calificativul „nesatisfăcător” pentru distanțele de frânare prea lungi.

Test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015)

Frânarea pe suprafețe umede (distanta frânare de la 100 kmh, m)

Stabilitate laterală pe suprafață umedă

Testul a fost realizat pe o pistă circulară cu un diametru de 50-55 m, acoperiat cu un strat de adâncime a apei de 1-2 mm. Conducatorul autovehicului a încercat parcurga pista in cel mai scurt timp posibil, păstrând aceeași unghiul de virare.

Test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015)

Stabilitate laterală pe teren umed (timp tur, s)

 

Rezistența la acvaplanare

Viteza estimată la care patinarea rotilor este de 15%

Rezistență la acvaplanare (km / h)

 

Manevrabilitate pe suprafețe uscate

Nankang aproape ca ține pasul cu Continental, iar Gislaved, Goodride și Nexen nu sunt foarte departe de anvelopele premium. Au existat unele diferențe în precizia raspunsului de direcție, dar nu unele semnificative. Trebuie remarcat faptul că mult mai ușor de gasit o anvelopa care se comporta bine pe uscat decât una care se comporta bine pe carosabil umed.

Test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015)

Manevrabilitate pe suprafețe uscate (timp pe tur, c)

Franare pe uscat

De obicei in aceste teste, diferenta dintre cele mai bune anvelope premium  și cele mai slabe rezultate este de aproximativ 3-4 metri, insa de această diferenta a ajuns de 7 metri.

 

Test anvelope vara 205/55R16

Franare uscat (distanța de oprire de la 100 km / h m)

Economie de combustibil

Consumul de combustibil a fost măsurat pe o pistă mare ovala.Temperatura a fost de 22 de grade. Gislaved și Continental fac economie de combustibil. De altfel, eficiența globală de combustibil a fost îmbunătățita în ultimii ani, ceea ce s-a reflectat inclusiv in costul anvelopelor.

Test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015)

Economie (consumul de combustibil, l / 100 km)

Rezistența la rulare

Testul a fost realizat pe un dispozitiv de testare, în conformitate cu standardele UE. În timpul testului a fost luat în considerare indicele de sarcină.

Test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015)

Rezistență la rulare (coeficient de rezistență la rulare)

Confort / zgomot

Zgomotul a fost evaluat pe asfalt neted, precum și în zone acoperite cu gropi . Punctajul este stabilit în funcție de nivelul de confort determinat de zgomotul la rulare și de capacitatea anvelopei de a „absoarbe” neregulile de trafic.

 

 

Clasamentul final test anvelope vara 205/55R16 (Vi Bilagare 2015):

 

1. Continental Premium Contact 5

2. Sava Intensa HP

3. Nexen N’Blue HD Plus

4. Gislaved Ultra Speed

5. General Altimax Sport

6. Nankang AS-1

7. Sonar SX-1 Evo

8. Accelera Alpha

9. Sailun Atrezzo SH402

10. Goodride RV-H680

 

Despre Vi Bilagare:

Vi Bilagare este cea mai renumita publicatie auto din Suedia. Revista a aparut in anul 1930 si in prezent apare anual, in 18 numere .